پیچ و مهره یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه ها

پیچ و مهره یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه هاReviewed by پیچ و مهره یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه ها on Nov 15Rating: 4.5پیچ و مهره یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه ها پیچ و مهره یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه ها

پیچ و مهره
یکی از وسائلی که تقریباً در ساخت تمام پروژه ها بکار می رود پیچ می باشد. پیچ بدون شک یکی از مهم ترین اختراعات مکانیکی در جهان بوده است. پیچ ها انواع متنوعی دارند. پیچ های قدرتی (power screw) برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت رفت و بر گشت بکار می روند. از کاربردهای این نوع پیچ ها می توان به دستگاه های پرس و… اشاره نمود.
پیچ و مهره
پیچ های عادی برای اتصال دادن قطعات در جایی که اتصال غیر دائمی مورد نیاز باشد به کار می روند.
پیچ و مهره
پیچ های مخروطی معمولاً دارای دندانه های درشت می باشند و برای اتصال قطعات نرم مانند چوب و پلاستیک بکار می روند.
پیچ و مهره
اجزاء یک پیچ را در شکل زیر مشاهده می کنید.
پیچ و مهره
در این شکل A قطر اصلی پیچ، B قطر پیچ، C قطر پایینی پیچ ، D دره پیچ، E قله پیچ، F طول پیچ G ,(pitch) زاویه دنده و H زاویه °45 پخ زده شده سرپیچ می باشد. پیچ ها در سایزهای مختلفی موجود می باشند ولی سایز بندی آنها طبق استاندارد بوده و تمامی پارامترهای پیچ با توجه به قطر اصلی پیچ و بر طبق استانداردهای مربوطه طراحی می شوند.

پیچ هایی که برای انتقال قدرت بکار می روند، دارای دندانه های قوی تری می باشند. این پیچ ها به شکل زیر می باشند.
پیچ و مهره
سرپیچ ها از نظر ظاهری نیز با هم متفاوت می باشند. برخی پیچ ها دوسو، برخی چهارسو، برخی آلن خور، برخی آچارخور، برخی ینج پر و… می باشند. هر یک از این انواع پیچ کاربردهای خاصی دارند. چند نمونه از انواع پیچ را در شکل زیر مشاهده می کنید:
پیچ و مهره
پیچ و مهره
پیچ و مهره
برای تهیه انواع پیچ باید به فروشگاه های ابزارفروشی مراجعه نمایید. در این فروشگاه ها عموماً انواع پیچ خودکار (پیچ خوب)، پیچ رولپلاک، پیچ متری، پیچ و مهره و… یافت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *