فلز کاری

فلز کاری

فلز کاری ابتدایی ترین مبحث مکانیک است مساله ای که متاسفانه در کشور ما توجهی به ان نمیشود ما در فلز کاری به شناخت و کاربرد ابزار کار می پردازیم نظر شخصی من این است که خوب نیست یک مهندس مکانیزاسیون کولیس خواندن را نداند اگر با من موافقید شما را دعوت به خواندن مطلب زیر میکنم

ابزار کار= ابزارها بزرگترین سرمایه کارگر است . استفاده درست از آنها کارهای سخت را آسان می نماید. بهترین و پر ارزشترین ابزارها در دست آدمی است. اما مهارت و قدرت دست را می توان با به کار بردن ابزارها افزایش داد.

چکش= چکش یکی از نخستین ابزارهایی است که بشر ساخته است. چکش از دو قسمت یعنی سر و دسته تشکیل می شود. چکشهای که سر آنها از کائوچو یا مس یا برنز یا چوب و لاستیک ساخته می شود به نام چکش نرم معروف است. این چکشها وزنشان از 250گرم تا 3/5 کیلو گرم است.

سوزن خط کشی= سوزن خط کشی مفتول فولادی نازک و درازی است که برای خط کشیدن یا گذاشتن نشانه در موقع اندازه گیری به کار می رود.

سنبه نشان= سنبه نشان را از فولاد ابزار می سازند و آب می دهند. از سنبه نشان برای مشخص نمودن امتداد خطوطی که با سوزن خط کشی روی قطعه کار کشیده می شود استفاده می کنند.

سنبه مرکز نشان =سنبه مرکز نشان دارایی نوکی به شکل مخلوط است که زاویه آن 90 درجه می باشد و از سنبه مرکز نشان برای علامت گزاری مرکز سوراخها که باید با مته سوراخ شود استفاده می نماید.

آچارها= آچار وسیله ای است که با آن می توان پیچ و مهره ها را بست و یا باز کرد. آچارها را بسته به نوع استفاده ای که از آنها می شود به انواع و اشکال مختلف ساخته و تقسیم بندی نموده اند. مانند1- آچار تخت-2- آچار فرانسه-3- آچار رینگی- 4- آچار بکس-5-آچار پیچ گوشتی.

آچار تخت= این نوع آچار برای بستن و باز کردن پیچ و مهره های چهار گوش یا شش گوش مورد استفاده قرار می گیرد. آچار تخت ممکن است یک سر یا دو سر باشد.

آچار رینگی= این آچار برای بستن و باز کردن مهره های شش گوش به کار می رود. دهانه آچار رینگی تمام محیط مهره یا سر پیچ را در بر می گیرد و از روی مهره رد نمی شود. بعضی از آچارها ترکیبی از آچار تخت و آچار رینگی است. یعنی یک سر آنها تخت و سر دیگرشان رینگی است ولی اندازه هر دو سر مساوی است.

آچار بکس= طرز استفاده از آچار بکس مانند آچار رینگی است ولی سر بکس را می توان از دسته جدا کرد. دسته آچار بکس به اشکال مختلف ساخته می شود. معمولا در یک جعبه بکس چند نوع دسته (هندلی- جقجقایدسته با سر متحرک و دسته با سر ثابت)و رابطهای مختلف کوتاه یا بلند قرار دارند.

آچار مغزی یا الن= این نوع آچارها برای باز کردن و بستن پیچ های که در سر آنها حفره ای وجود داردبه کار می رود. این حفره ها معمولا به شکال شش گوش یا چهار گوش است. آچار مغزی دارای یک بازوی کوتاه و یک بازوی بلند است که با هم زاویه قائمه می سازند.

آچار قابل تنظیم (آچار فرانسه ): برای باز کردن پیچ های مختلف استفاده می شود و به خاطر عدم وجود تکیه گاه مناسب امکان رد کردن از روی گل پیچ را ندارد .

آچار لوله گیر : معمولا برای باز وبسته کردن لوله به کار می رود و بیشتر در تاسیسات استفاده می شود.

آچار ترکمتر : اهمیت یکسان بستن پیچ ها بسیار مهم است کلیه پیچ ها را باید به اندازه گشتاور تعیین شده سفت کرد چون غیر از این اگر فشار کم باشد پیچ کاملا سفت نمی شود یا در اثر زیاد فشار آوردن ابتدا کشیده وسپس می برد به خاطر این موضوع حتما پیچ و مهره ها باید به وسیله ابزار مخصوص به نام ترکمتر سفت شود.

واحد های ترکمتر 1) کیلوگرم متر 2 KGM )نیوتن متر NM 3)فوت پوندFTI 4) اینج پوند INIB.

برای تبدیل این واحد ها به یک دیگر می توان از روابط زیر استفاده نمود:

1) هر کیلومتر= 10 نیوتن متر 2) هرکیلو گرم متر = 2/7فوت پوند

3) هر کیلوگرم =4/86 اینج پوند 4) هر فوت پوند = 2اینج پوند

انبر دستی : یکی از متداول ترین ابزاری که در کارگاه به کار می رود .

انبر کلاغی: این ابزار دارای فک لغزنده بوده و برای گرفتن قطعات به کارمی رود.

انبر قفلی: از انوع قفل شونده است وقتی فک های آن به قطعه کار می چسبد تماس محکم برقرار می نماید ضما فک ها قابل تنظیم می باشند.

انبر دم باریک و دم پهن: این ابزار بیشتر در برق کاری استفاده می شود .

گیره فلز کاری= گیره فلز کاری وسیله محگم نگهداشتن کار است. بر روی میز کار نصب می شود. بدنه گیره معمولا از چدن یا فولاد ساخته می شود. گیره به طور کلی از دو قسمت فک ثابت که وسیله پیچ و مهره به میز بسته می شود و فک متحرک که با گرداندن دسته گیره به وسیله پیچ و مهره داخلی باز یا بسته می شود.

وسایل اندازه گیری=در صنعت از وسایل اندازه گیری های زیر استفاده می شود که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد.

1-وسایل اندازه گیری طول: وسایل اندازه گیری طول به دو دسته تقسیم می شوند: وسایل اندازه گیری ثابت مانند متر و فیلرو شابلون و غیره.

2-وسایل اندازه گیری متغیر مانند کولیس و میکرو متر و ساعت اندازه گیر.

3- وسایل نقل اندازه مانند پرگار های مختلف.

4- وسایل اندازه گیر زاویه مانند گونیا و زاویه یاب

5-وسایل مقایسه اندازه

6 – وسایل اندازه گیری همواری و افقی بودن سطوح.

کولیس= کولیس یکی ازوسایل اندازه گیری دقیق است که امروزه در کارگاه ها بسیار استفاده می شود. از کولیس برای اندازه گیری طولها و ضخامت ها و قطر سوراخ ها و شکافها استفاده می شود. کولیس از قسمتهای زیر تشکیل می شود.

1- خط کش مدرج که به تقسیمات میلی متری و اینچی تقسیم شده است.

2- کشو که در روی خط کش می توان با فشار دست حرکت کند.

3- فک ثابت که قسمتی از خط کش است و موقع اندازه گیری آن را به یک طرف تکیه می دهند.

4- شاخک های ثابت و متحرک.

5- تیغه گود سنج یا عمق سنج که به کشو مربوط است و برای اندازه گیری گودی ها به کار می رود.

6- ورنیه میلی متری یا اینچی که برای اندازه گیری اعشار میلی مترو یا کسری از اعشار اینچ می باشد.

7- پیچ کشو که برای ثابت نگهداشتن ورنیه می باشد.

تقسیم بندی ورنیه کولیسهای 0.1=در این کولیسها مقدار 9 میلی متر از اندازه های خط کش را به 10 قسمت مساوی تقسیم کرده اند. که در نتیجه هر یک از اندازه های ورنیه 0/9 میلی متر می باشد. (0/9=10÷9 )و اختلاف اندازه هر یک ا زتقسیمات ورنیه نصبت اندازه های خط کش برابر با 0/1 میلی متر می باشد که همان دقت کولیس نیز می باشد.

روش خواندن کولیسها= برای خواندن کولیسها ابتدا مقدار عدد میلی متری پشت صفر ورنیه را می خوانیم. اگر صفر ورنیه و خط آخر ورنیه دقیقا در راستای یکی از خطوط میلی متری خط کش باشد آن عدد یک عدد صحیح می باشد. اما اگر صفر ورنیه بین دو خط میلی متر قرار گیرد ابتدا مقدار عدد میلی متری را خوانده سپس مقداراعشارآنراازروی ورنیه خوانده وبه عدد صحیح اضافه می کنیم. لازم به ذکر است که برای خواندن ورنیه به خطوط آن نگاه کرده و هر خطی که در راستای خطی از خط کش قرا گرفت آن را در دقت کولیس ضرب می کنیم.

کولیسهای 0.5=در این کولیسها اندازه 19 میلی متری از تقسیمات خط کش را به 20 قسمت مساوی تقسیم می کند که اندازه هر یک تقسیمات ورنیه0/95 می باشد.(0/95=20÷19)و اختلاف اندازه هر یک از تقسیمات ورنیه با تقسیمات خط کش برابر با0/05می باشد که همان دقت کولیس نیز می باشد.(0/05=0/95-1)

روش خواندن کولیسهای 0.5=در این کولیسها نیز برای خواندن ابتدا به صفر ورنیه نگاه می کنیم و مقدار عدد میلی متری پشت صفر ورنیه را می خوانیم و برای خواندن اعشار آن به ورنیه نگاه می کنیم و هر کدام از خطوط ورنیه که در راستای یکی از خطوط خط کش قرار گرفت. در عدد 0/05 ضرب می کنیم و جواب آن را به عدد میلی متری اضافه می کنیم.

اصول کار میکرو متر=گام پیچ اندازه گیری یا فک متحرک 0.5 میلیمتر است بنابراین اگر پیچ را یک دور کامل بچرخانیم فک متحرک و پوسته مربوطه به اندازه 0.5میلیمتر به جلو ویا عقب حرکت می کندمحیط قسمت مخلوطی پوسته به 50 قسمت مساوی تقسیم شده است. به طوری که اگر پوسته را به اندازه یکی از تقسیمات بچرخانند فک متحرک فقط به اندازه 0/01 میلیمتر تغییر مکان پیدا می کند.(0/01=50÷0/5)برای خواندن مقدار اعشاری آن با توجه به ورنیه به عدد میلی متری اضافه می کنیم. اگر خط 0/5 میلیمتری دیده شدبه عدد ورنیه 0/50 اضافه می کنیم.

انتشار مطلب با ذکر منبع بلامانع است

منبع:سازمان اموزش فنی و حرفه ای بندر انزلی

آزمایش ‌های پیچ، مهره و واشر

آزمایش ‌های پیچ، مهره و واشر

به طور کلی آزمایش‌های زیر برای ست پیچ و مهره و واشر انجام می‌شود:

آزمایش‌های ابعادی

آزمایش‌های متالورژیکی

آزمایش‌های مکانیکی

آزمایش‌های پوشش مقاوم خوردگی

آزمایش‌های ابعادی و نیز متالورژیکی در هنگام تولید پیچ و مهره و واشر، در کارخانه‌ی سازنده انجام می‌شود. آزمایش‌های مکانیکی پس از تولید پیچ و مهره و واشر، در کارخانه‌ی سازنده یا آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح انجام می‌گیرند. آزمایش‌های مکانیکی برای مهندسان طراح و بازرسان سازه دارای اهمیت می-باشد. به‌طورکلی آزمایش‌های مکانیکی شامل آزمایش‌های کشش، سختی‌سنجی و ضربه می‌شود. آزمایش کشش خود شامل سه نوع آزمایش می‌شود که عبارتند از: آزمایش بار گواه، آزمایش کشش گوه‌ای بر روی نمونه‌ی کامل و آزمایش کشش بر روی نمونه‌ی ماشین‌کاری شده.

آزمایش ضربه :

در آزمایش ضربه که به آن «تاب نمونه‌ی زخم‌دار» نیز می-گویند، یک نمونه از مصالح مورد استفاده را برداشته، به کمک دستگاه پاندول‌دار و سقوط آزاد پاندول، قطعه شکسته شده و میزان انرژی جذب شده‌ی آن را اندازه‌گیری می‌کنند. آزمایش ضربه برای پیچ اجباری نیست اما در صورت امکان باید آن را انجام داد.

آزمایش کشش :

این آزمایش از آزمایش‌های بسیار معمول برای پیچ می-باشد. در آزمایش کشش، پس از بستن کامل پیچ با یک مهره از رده‌ی مقاومتی بالاتر بر روی دستگاه کشش، با سرعتی مناسب پیچ تا حد تنش تسلیم زیر کشش قرار گرفته و سپس به مدت ده ثانیه در همین حالت باقی می‌ماند؛ سپس بار کششی از روی پیچ برداشته می‌شود. در این آزمایش هیچ‌گونه شکست یا افزایش طول همیشگی در پیچ نباید وجود داشته باشد.

آزمایش کشش گوه‌ای :

پس از آزمون کشش این آزمایش بر روی پیچ انجام می‌شود. الزام آیین‌نامه برای انجام آزمایش کشش بر روی نمونه‌ی کامل و واقعی پیچ و مهره‌ی استفاده شده در پروژه است، مگر در مواردی که محدودیت ظرفیت دستگاه آزمایش وجود دارد و یا طول پیچ خیلی کوتاه است که در این حالت از نمونه‌ی ماشین‌کاری شده استفاده می‌شود. در این آزمایش باید دست-کم به مقدار چهار رزوه‌ی کامل از پیچ بین فک‌های دستگاه قرار بگیرد. حداکثر سرعت دستگاه نباید از 25 mm/min بیشتر باشد. شکست به‌وجود آمده تنها باید در بدنه‌ی پیچ باشد و در صورت بروز شکست در محل اتصال سرپیچ به بدنه، حتا اگر به مقاومت مورد نیاز نیز رسیده باشد، نمونه مورد پذیرش نیست. این شکست در پیچ‌های ساخته شده به روش فورج گرم بیشتر مشاهده می‌شود و بر همین اساس تا حد امکان باید از پیچ‌های ساخته شده به روش فورج سرد استفاده شود. از آن‌جایی که در ایران و در حال حاضر تنها تا قطر m24 به روش فورج سرد تولید می‌شود، در طراحی باید تلاش نمود تا از قطرهای بالاتر استفاده نشود.

آزمایش سختی‌سنجی :

این آزمایش در رده‌ی آزمایش‌های غیرمخرب پیچ بوده و برای آگاهی از میزان سختی قطعه و برابری آن با مقدار استاندارد انجام می‌شود. سختی‌سنجی برای بخش انتهایی، سطح صاف بدنه و سطح صاف سرپیچ انجام می‌شود. به‌طورکلی از سه روش برای آزمون سختی‌سنجی استفاده می‌شود که عبارتند از : روش برینل، روش راکول و روش ویکرز.

برای مهره از آزمایش کشش استفاده نمی‌شود و تنها آزمایش‌های بار گواه و سختی‌سنجی بر روی مهره‌ها انجام می‌گیرد. برای واشر نیز تنها آزمایش سختی‌سنجی انجام می‌شود.

جهت انجام آزمایش‌های لازم برای پیچ و مهره و واشر، باید تعداد نمونه‌ی لازم بر اساس جدول موجود در نشریه‌ی 264 (آیین‌نامه‌ی اتصالات) استفاده شود. باید دانست که از این جدول تنها می‌توان تعداد نمونه را برای پیچ با پوشش غیرگالوانیزه به‌دست آورد. اما آیین‌نامه‌ی astm تعداد نمونه جهت انجام آزمایش برای پیچ‌های پوشش‌دهی شده به هر دو روش گالوانیزه و غیرگالوانیزه را ارایه داده است .

تعریف محموله‌ی تولیدی :

به محصولاتی که از نظر ابعادی دارای مشخصات یکسان بوده و همه‌ی آن‌ها از یک شماره‌ی ذوب تولیدی مواد اولیه ساخته شده باشند یک محموله‌ی تولیدی یا یک «بَچ» می‌گویند. در نتیجه، برای انجام آزمایش‌های لازم پیچ، مهره و واشر، تعداد نمونه بر اساس هر «بچ» تعریف می‌شود.

انكر بولت

انكر بولت
انكر بولت ها پيچ هايي هستند كه داخل ديوار يا زمين يا ورق هاي ضخيم قرار ميگيرد . انكر بولت ها با DIN 529 معرفي شده و با تيپ هاي A-B – C – D – E – F توليد و با كلاس 4.6 ميباشد .
‌انكر بولت با 3 استاندارد NMG 115 – 116 – 121 معرفي ميشود . اين پيچ ها بر اساس شكل ظاهري خود براي استفاده در سقف / ديوارها / كف / و … به كار ميرود .

_________________________________________________________
يو بولت ( U – BOLT ) با DIN 3570 با دو تيپ A , B – اين پيچ يك ميلگرد دو طرف رزوه ميباشد كه به صورت دو حرف U , J خم شده است كه براي بستن لوله و اتصالات مورد مصرف قرار ميگيرد .
_________________________________________________________
پيچ مغزي پيچ گوشتي خور با DIN 417 – ISO 7435 – اين پيچ يك تكه ميلگرد تمام رزوه ميباشد كه بالاي آن يك شيار براي باز و بسته كردن آن وجود دارد . اين پيچ با DIN 427 , 438 مطابقت كرده ولي از نظر شكل هاي ظاهري با هم تفاوتهايي دارند .
پيچ دو سر رزوه با DIN 835 – اين پيچ ها به صورت يك ميلگرد ميباشد كه دو طرف آن رزوه شده و وسط آن بدون آن رزوه ميباشد . اين پيچ ها در قطر ها و طولهاي مختلف با كلاسهاي مختلف مورد استفاده هاي گوناگون دارد . كلاسهاي اين پيچ 5.6 , 8.8 , 10.9 ميباشد .
_________________________________________________________
پيچ تمام رزوه با DIN 975 – اين پيچ مانند يك تكه ميلگرد ميباشد كه تمام طول آن رزوه شده است و هيچ نوع آچار گيري ندارد . اين پيچ در قطر ها و طولها و جنسهاي مختلف توليد و مصرف ميگردد .
_________________________________________________________
پيچ دو سر رزوه با DIN 2510 – اين پيچ يك پيچ دو سر رزوه ميباشد و فاصله بين 2 رزوه كمتر از قطر رزوه ميباشد .
________________________________________________________________
1- پیچهای متری (60°) – در این نوع پیچها کلیه اندازه ها به میلیمتر بوده و قطر خارجی پیچ را به همراه حرف M مشخص می نمایند.مثل M20 یا M10 یعنی پیچ میلیمتری که قطر خارجی آن برابر 20 یا 10 میلیمتر می باشد. از مشخصات مهم این نوع پیچها زاویه دندانه آن بوده که 60° می باشد . پیچهای متری بر حسب موارد مصرفی که دارند در دو سری دنده درشت و دنده ظریف ساخته می شوند. قطر پیچهای دنده درشت را فقط به همراه M مشخص می کنند ولی در پیچهای دنده ظریف بعد از اندازه قطر گام پیچ نیز با علامت ضربدر نوشته می شود.
از پیچهای متری برای محکم کردن قطعات و مخصوصا” اتصالات آب بندی استفاده می نمایند.din 558 : اين پيچ به صورت تمام رزوه با متريال 4.6 , 6.8 توليد ميگردد

din 555- 601 اين پيچ به صورت نيم رزوه با متريال 4.6 , 6.8 توليد ميگردد كه تفاوت پيچ سر ششگوش در DIN 601 , 558 در اندازه قطر آچار گير آنها ميباشد . پيچ هاي مطابق با DIN 558 قطر آچار گير آنها كمتر از قطر پيچ هاي DIN 601 ميباشد . پيچ هاي سر ششگوش با DIN 931 – اين پيچ جزءكاربردي ترين پيچ ها ميباشد كه به صورت نيم رزوه ميباشد . اين پيچ در انواع قطر ها و با متريال هاي مختلف 5.6 , 8.8 , 10.9 و استنلس ستيل توليد ميگردد . پيچ هاي سر ششگوش با DIN 933 – اين پيچ ها به صورت تمام رزوه توليد و مورد مصارف بسيار دارد . اين پيچ از نظر ابعادي آچار با DIN 931 تفاوتي ندارد و فقط تمام رزوه ميباشد و متريالهاي توليدي اين پيچ هم مانند پيچ DIN 931 ميباشد

يو بولت

يو بولت ( U – BOLT ) با DIN 3570 با دو تيپ A , B – اين پيچ يك ميلگرد دو طرف رزوه ميباشد كه به صورت دو حرف U , J خم شده است كه براي بستن لوله و اتصالات مورد مصرف قرار ميگيرد .
_________________________________________________________
پيچ مغزي پيچ گوشتي خور با DIN 417 – ISO 7435 – اين پيچ يك تكه ميلگرد تمام رزوه ميباشد كه بالاي آن يك شيار براي باز و بسته كردن آن وجود دارد . اين پيچ با DIN 427 , 438 مطابقت كرده ولي از نظر شكل هاي ظاهري با هم تفاوتهايي دارند .
پيچ دو سر رزوه با DIN 835 – اين پيچ ها به صورت يك ميلگرد ميباشد كه دو طرف آن رزوه شده و وسط آن بدون آن رزوه ميباشد . اين پيچ ها در قطر ها و طولهاي مختلف با كلاسهاي مختلف مورد استفاده هاي گوناگون دارد . كلاسهاي اين پيچ 5.6 , 8.8 , 10.9 ميباشد .
_________________________________________________________
پيچ تمام رزوه با DIN 975 – اين پيچ مانند يك تكه ميلگرد ميباشد كه تمام طول آن رزوه شده است و هيچ نوع آچار گيري ندارد . اين پيچ در قطر ها و طولها و جنسهاي مختلف توليد و مصرف ميگردد .
_________________________________________________________
پيچ دو سر رزوه با DIN 2510 – اين پيچ يك پيچ دو سر رزوه ميباشد و فاصله بين 2 رزوه كمتر از قطر رزوه ميباشد .
________________________________________________________________
1- پیچهای متری (60°) – در این نوع پیچها کلیه اندازه ها به میلیمتر بوده و قطر خارجی پیچ را به همراه حرف M مشخص می نمایند.مثل M20 یا M10 یعنی پیچ میلیمتری که قطر خارجی آن برابر 20 یا 10 میلیمتر می باشد. از مشخصات مهم این نوع پیچها زاویه دندانه آن بوده که 60° می باشد . پیچهای متری بر حسب موارد مصرفی که دارند در دو سری دنده درشت و دنده ظریف ساخته می شوند. قطر پیچهای دنده درشت را فقط به همراه M مشخص می کنند ولی در پیچهای دنده ظریف بعد از اندازه قطر گام پیچ نیز با علامت ضربدر نوشته می شود.
از پیچهای متری برای محکم کردن قطعات و مخصوصا” اتصالات آب بندی استفاده می نمایند.din 558 : اين پيچ به صورت تمام رزوه با متريال 4.6 , 6.8 توليد ميگردد

din 555- 601 اين پيچ به صورت نيم رزوه با متريال 4.6 , 6.8 توليد ميگردد كه تفاوت پيچ سر ششگوش در DIN 601 , 558 در اندازه قطر آچار گير آنها ميباشد . پيچ هاي مطابق با DIN 558 قطر آچار گير آنها كمتر از قطر پيچ هاي DIN 601 ميباشد . پيچ هاي سر ششگوش با DIN 931 – اين پيچ جزءكاربردي ترين پيچ ها ميباشد كه به صورت نيم رزوه ميباشد . اين پيچ در انواع قطر ها و با متريال هاي مختلف 5.6 , 8.8 , 10.9 و استنلس ستيل توليد ميگردد . پيچ هاي سر ششگوش با DIN 933 – اين پيچ ها به صورت تمام رزوه توليد و مورد مصارف بسيار دارد . اين پيچ از نظر ابعادي آچار با DIN 931 تفاوتي ندارد و فقط تمام رزوه ميباشد و متريالهاي توليدي اين پيچ هم مانند پيچ DIN 931 ميباشد

بازرگانی کیمیا صنعت

بازرگانی کیمیا صنعت,پیچ ,پیچ صنعتی, پیچ مهره, پیچ مهره ,کیمیا صنعت, فروش پیچ و مهره, پیچ و مهره کیمیا صنعت,خرید پیچ و مهره, دریافت نمایندگی بولت, پیچ و مهره برای ایران, پیچ و مهره ساختمان اسکلتی, صنعت, صنعت پیچ و مهره, فروشگاه پیچ و مهره کیمیا, کیمیا بولت, کیمیا صنت بولت, کیمیا صنعت, کیمیا صنعت پیچ و مهره, گروه صنعتی, گروه صنعتی پیچ و مهره ,گروه صنعتی پیچ ومهره, مهره,مهره صنعتی, مهره و پیچ,پیچ و مهره کیمیا صنعت ,پیچ, تاريخچه پيچ ومهره وزمان پيچ و مهره خودرو سازي -, پل سازي ,- پترو شيمي -, ساخت اسباب بازي ,- مسكن ,- كامپيوتر -, كشتي سازي – ,صنايع هواپيمايي -, صنعت نفت -, سازهاي فلزي ,- برق ,– كشتي سازي ,ووابتدا پپيچ فولادي,وپيچ و مهرانواع پيچهاي سر شش گوش -, انواع پيچهاي آلني -, انواع پيچهاي استوانه اي ,- انواع پيچ خودكار -, پيچهاي بكسي و شيرواني -, انواع استات بولتها – رول بولتها – انكر بولتها – پيچهاي چرخ – پيچهاي دو سر دنده – انواع پيچهاي MDF – انواع مهرها در قالب مهرهاي سر شش گوش و چهار گوش – مهرهاي جوشي – مهرهاي قفلي و كاسه نمد دار – مهرهاي چرخ ماشين – مهره هاي فلنج دار وجنس پيچ ها.

پیچ – پیچ استیل
RSS

پیچ استیل

بر آن شدیم با گسترش فعالیت خود بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت خودکفایی کشورمان ایران برداریم.

پیچ استیل

لذا باستحضار می رسانیم “پیچ و مهره کیمیا صنعت” با استفاده از متخصصین و مهندسین این صنعت و داشتن کادری مجرب و آزموده و متعهد، آمادگی تولید و تامین انواع استاد بولت، پیچ، مهره، واشر آلات ، انکر بولت، یو بولت، آی بولت، مهارکش، پیچ، پرچ، اتصالات، بست و قطعات ساختنی و کلیه اقلام قید و بستی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان، راهسازی، مخابرات و … را مطابـــق استانداردهای جهانی دارد

پیچ ششش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470
استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510
آلن شامل پیچ آلن
جنس پيچ ,رده‌ي مقاومتي پيچ ,انواع پيچ ها ,صنایع نفت و گاز و پتروشیمی,صنایع ساختمان ,پیچ هاي انتقال ,توليد پيچ و مهره ,صنعت پيچ و مهره

پیچ و مهره کیمیا صنعت

بازرگانی کیمیا صنعت,پیچ ,پیچ صنعتی, پیچ مهره, پیچ مهره ,کیمیا صنعت, فروش پیچ و مهره, پیچ و مهره کیمیا صنعت,خرید پیچ و مهره, دریافت نمایندگی بولت, پیچ و مهره برای ایران, پیچ و مهره ساختمان اسکلتی, صنعت, صنعت پیچ و مهره, فروشگاه پیچ و مهره کیمیا, کیمیا بولت, کیمیا صنت بولت, کیمیا صنعت, کیمیا صنعت پیچ و مهره, گروه صنعتی, گروه صنعتی پیچ و مهره ,گروه صنعتی پیچ ومهره, مهره,مهره صنعتی, مهره و پیچ,پیچ و مهره کیمیا صنعت ,پیچ, تاريخچه پيچ ومهره وزمان پيچ و مهره خودرو سازي -, پل سازي ,- پترو شيمي -, ساخت اسباب بازي ,- مسكن ,- كامپيوتر -, كشتي سازي – ,صنايع هواپيمايي -, صنعت نفت -, سازهاي فلزي ,- برق ,– كشتي سازي ,ووابتدا پپيچ فولادي,وپيچ و مهرانواع پيچهاي سر شش گوش -, انواع پيچهاي آلني -, انواع پيچهاي استوانه اي ,- انواع پيچ خودكار -, پيچهاي بكسي و شيرواني -, انواع استات بولتها – رول بولتها – انكر بولتها – پيچهاي چرخ – پيچهاي دو سر دنده – انواع پيچهاي MDF – انواع مهرها در قالب مهرهاي سر شش گوش و چهار گوش – مهرهاي جوشي – مهرهاي قفلي و كاسه نمد دار – مهرهاي چرخ ماشين – مهره هاي فلنج دار وجنس پيچ ها.

پیچ – پیچ استیل
RSS

پیچ استیل

بر آن شدیم با گسترش فعالیت خود بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت خودکفایی کشورمان ایران برداریم.

پیچ استیل

لذا باستحضار می رسانیم ” پیچ اتصال پارس” با استفاده از متخصصین و مهندسین این صنعت و داشتن کادری مجرب و آزموده و متعهد، آمادگی تولید و تامین انواع استاد بولت، پیچ، مهره، واشر آلات ، انکر بولت، یو بولت، آی بولت، مهارکش، پیچ، پرچ، اتصالات، بست و قطعات ساختنی و کلیه اقلام قید و بستی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سیمان، راهسازی، مخابرات و … را مطابـــق استانداردهای جهانی دارد

پیچ استیل ش

شش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470
استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510
آلن شامل پیچ آلن
جنس پيچ وپيرده‌ي مقاومتي پيچوانواع پيچ ها وصنایع نفت و گاز و پتروشیمیوصنایع ساختمانوچ هاي انتقال وه وتوليد پيچ و مهره وصنعت پيچ و مهره واتحاديه پيچ و مهره وصنایع وابسته پیچ و مهرهکاربرد پیچ و مهره درنفت گاز پتروشیمی
کاربرد پیچ و مهره در صنعت ساختمان
کاربرد پیچ و مهره در صنایع نیروگاهی
کاربرد پیچ و مهره در پل سازی
کاربرد پیچ و مهره در آب و فاضلاب
کاربرد پیچ و مهره در راه آهن و مترو
کاربرد پیچ و مهره در سد سازی و برق
کاربرد پیچ و مهره در صنعت خودرو

انواع پیچ

شش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470
استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510
آلن شامل پیچ آلن din 912-آلن din 913-آلن din 916-آلن گرید 8.8-آلن گرید 10.9-آلن گرید 12.9-آلن سر ستاره ای-آلن چهارگوش-پیچ آلن شش گوش-آلن استاندارد ASTM A837
پیچ سرمته ای شامل سرمته ای سرتخت-سرمته ای سر گرد-سرمته ای آچاری-سر مته ای واشر دار-شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504-سرمته ای استاندارد din 231
انکربولت که نام دیگر آن یولت صفحه ستون است
یو بولت (پیچ U) که شامل پیچ یو استاندارد din 3570-یو بولت آهنی-یو بولت استیل-Uبولت A304-یو بولت A316-یو بولت گالوانیزه سرد-یو بولت سفید-یو بولت آبکاری شده
رول بولت شمامل رول بولت استاندارد NMG115-رول بولت NMG116- رول بولت NMG 121
پیچ متری شامل متری آهنی-متری فولادی-متری خشکه-متری گرید 8.8-متری گرید 10.9-متری آبکاری شده-پیچ متری گالوانیزه-متری سفید-متری گالوانیزه سرد
استیل شامل پیچ آچاری استیل استاندارد A304-استیل استاندارد A316-شش گوش استیل-استیل نیم دنده-استیل تمام دنده-آچاری استیل-آلن سرخزینه استیل-آلن مغزی استیل-آلن گل قارچی استیل-متری استیل-استوانه استیل-پیچ سرتخت استیل-سرتخت چهارسو-سر تخت دو سو استیل-خودکار استیل-پیچ حودکار سراستوانه استیل-خودکار سر تخت استیل-شیروانی استیل-تلگرافی استیل-متری اینچی استیل-پیچ متری میلیمتر استیل

تحاديه پيچ و مهره ,صنایع وابسته پیچ و مهره ,کاربرد پیچ و مهره درنفت گاز پتروشیمی
کاربرد پیچ و مهره در صنعت ساختمان
کاربرد پیچ و مهره در صنایع نیروگاهی
کاربرد پیچ و مهره در پل سازی
کاربرد پیچ و مهره در آب و فاضلاب
کاربرد پیچ و مهره در راه آهن و مترو
کاربرد پیچ و مهره در سد سازی و برق
کاربرد پیچ و مهره در صنعت خودرو

انواع پیچ

شش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470
استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510
آلن شامل پیچ آلن din 912-آلن din 913-آلن din 916-آلن گرید 8.8-آلن گرید 10.9-آلن گرید 12.9-آلن سر ستاره ای-آلن چهارگوش-پیچ آلن شش گوش-آلن استاندارد ASTM A837
پیچ سرمته ای شامل سرمته ای سرتخت-سرمته ای سر گرد-سرمته ای آچاری-سر مته ای واشر دار-شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504-سرمته ای استاندارد din 231
انکربولت که نام دیگر آن یولت صفحه ستون است
یو بولت (پیچ U) که شامل پیچ یو استاندارد din 3570-یو بولت آهنی-یو بولت استیل-Uبولت A304-یو بولت A316-یو بولت گالوانیزه سرد-یو بولت سفید-یو بولت آبکاری شده
رول بولت شمامل رول بولت استاندارد NMG115-رول بولت NMG116- رول بولت NMG 121
پیچ متری شامل متری آهنی-متری فولادی-متری خشکه-متری گرید 8.8-متری گرید 10.9-متری آبکاری شده-پیچ متری گالوانیزه-متری سفید-متری گالوانیزه سرد
استیل شامل پیچ آچاری استیل استاندارد A304-استیل استاندارد A316-شش گوش استیل-استیل نیم دنده-استیل تمام دنده-آچاری استیل-آلن سرخزینه استیل-آلن مغزی استیل-آلن گل قارچی استیل-متری استیل-استوانه استیل-پیچ سرتخت استیل-سرتخت چهارسو-سر تخت دو سو استیل-خودکار استیل-پیچ حودکار سراستوانه استیل-خودکار سر تخت استیل-شیروانی استیل-تلگرافی استیل-متری اینچی استیل-پیچ متری میلیمتر استیل

,

پیچ استیل کیمیا

پیچ استیل کیمیا

انواع پیچ های استیل :

انواع پیچ و مهره را توسط کادری مجرب انجام میدهد.

واردات انواع پیچ های استنلس استیل (۳۱۶) A4-80 و (۳۰۴) A2-70

پیچ خودکار استیل سرگرد و سرتختDin 7981 &Din 7982 , پیچ آلن استیل Din 912 پیچ آلن سرتخت Din 7991 , پیچ مغزی استیل Din 916 , پیچ مغزی نوکدار استیل Din ۹۱۴ , پیچ چوب Din 97 , پیچ آچاری تمام دنده و نیم دنده Din 933 & Din 931 , پیچ استوانه سرگرد Din 7985 , پیچ سرتخت Din 965 وانواع مهره , اعم از مهره واشردار Din 6923 , مهره سربسته Din 1587 , مهره خروسکی Din 315 , مهره شش گوش Din 934 , مهره کاسه نمدی Din 985

لازم بذکر است این شرکت در صورت نیاز شما قابلیت واردات انواع پیچ و مهره و پیچهای شیروانی نوک مته ای(بکسی ) سرگرد نوک مته ای و سرتخت نوک مته ای , انواع پیچ های خودکار سرتخت – سرگرد مهره شش گوش و انواع میخ پرچ آهنی را دارد

ما مفتخریم اعلام نماییم واردات انواع پیچ و مهره استیل و آهنی را طبق درخواست و نقشه شما انجام می دهیم.

در صورت نیاز مبرم ما می توانیم کالای شما را سریعا سفارش داده و در کوتاه ترین مدت زمان تحویل شما دهیم.

1-پیچ آچاری استیل در گریدهای 304- 316 – تمام دنده و نیم دنده

2-آلن با سر استیل Din: 912 / 304 آلن سر خزینه استیل Din: 7991 / 304

آلن مغزی استیل Din:916 آلن گل قارچی استیل ISO: 7380

3- پیچ متری استیل: متری میلیمتر 304-316/ Din:975

متری اینچی 304- 316 / ASTM 193

4-پیچ استوانه و سر تخت استیل: استوانه و سر تخت چهارسو استیل 304/ Din:7985-965

استوانه و سر تخت دو سو 304 /Din:84 – 963

5-پیچ خودکار استیل: پیچ خودکار سر استوانه 304/ Din: 7981

پیچ خودکار سر تخت 316 / Din7982

6-پیچ شیروانی و تلگرافی استیل : شیروانی استیل 304

تلگرافی استیل 304 / Din 571
استفاده ازپیچ ومهره استنلس استیل درمحیطهای صنعتی وشرایط آب وهوایی گرم ومرطوب بسیارمتداول است.وجودموادشیمیایی خورنده واسیدی درمحیط های صنعتی وبه خصوص صنایع نفت,گازوپتروشیمی که بسیاری ازآنها به دلیل وجود هیدروکلریدها ونمکهای معدنی دراین محیط ها است استفاده ازپیچ های استنلس استیل به عنوان فستنر رااجتناب پذیر میکند.

علاوه برصنایع نفت,گازوپتروشیمی که به صورت مستقیم بامواداسیدی وخورنده سروکاردارند استفاده ازپیچ ومهره استیل درمناطق گرم ومرطوب که پبچ های آهنی وحتی گالوانیزه طول عمرکوتاهی دارند ودچارزنگ زدگی می شوند بسیارمرسوم است؛ درمحیط های کاری آمونیاک نیزاستفاده ازاین نوع پیچ ومهره هاتوصیه می شود.

مقاومت دربرابرخوردگی پیچ ومهره های استنلس استیل بخاطروجوددرصدنسبتآ بالایی ازکروم درآلیاژاین فلزاست. آلیاژ استنلس استیل به کاررفته دراین نوع ازپیچ ومهره ها معمولآ ازاستاندارد های 304-312 و 316 می باشد که هریک دارای درصدمشخصی ازکروم ونیکل می باشد.هرچه این استاندارد بالاتررود مقاومت پیچ ومهره ها دربرابرعوامل خورنده نیزبالاترمی رود.

ترکیب آلیاژی مواد درپیچ ومهره های استنلس استیل

درصدوزنی مواداستفاده شده به عنوان مثال درپیچ ومهره های استیل تیپ 304 به شرح ذیل می باشد:

آهن 65%

کروم 17%

نیکل 8%

منگنز2%

البته پیچ ومهره استنلس استیل 304 نیزخودبه دودسته 304 کم کربن و کربن بالا تقسیم می شود که درحالت باکربن بالا حدودآ 0.08 درصد کربن ودرحالت کم کربن 0.03 درصدکربن وجوددارد.

ویژگی های پیچ ومهره استنلس استیل:

1-مقاومت بسیاربالایی دربرابر زنگ زدگی وخوردگی درمحیط های اسیدی دارند.

2-ویژگی ها وخواص خودرا دردمای بسیار بالا وپایین حفظ می کنند.

3-جلا پذیر وبراق هستند.

4-به دلیل وجود عنصر مولیبیدن که حدودآ 2-3 % ساختارآنهاراتشکیل می دهد مقاومت بسیاربالایی نسبت به سایرپیچ ومهره های آهنی وگالوانیزه دارند وازآنها دراعماق دریاهاودرصنایع نفت وگازوپتروشیمی ومخازن بسیارحساس استفاده می شود.
انواع پیچ ومهره

شش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470 استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510 آلن شامل پیچ آلن din 912-آلن din 913-آلن din 916-آلن گرید 8.8-آلن گرید 10.9-آلن گرید 12.9-آلن سر ستاره ای-آلن چهارگوش-پیچ آلن شش گوش-آلن استاندارد ASTM A837 پیچ سرمته ای شامل سرمته ای سرتخت-سرمته ای سر گرد-سرمته ای آچاری-سر مته ای واشر دار-شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504-سرمته ای استاندارد din 231 انکربولت که نام دیگر آن یولت صفحه ستون است یو بولت (پیچ U) که شامل پیچ یو استاندارد din 3570-یو بولت آهنی-یو بولت استیل-Uبولت A304-یو بولت A316-یو بولت گالوانیزه سرد-یو بولت سفید-یو بولت آبکاری شده رول بولت شامل رول بولت استاندارد NMG115-رول بولت NMG116- رول بولت NMG 121 پیچ متری شامل متری آهنی-متری فولادی-متری خشکه-متری گرید 8.8-متری گرید 10.9-متری آبکاری شده-پیچ متری گالوانیزه-متری سفید-متری گالوانیزه سرد استیل شامل پیچ آچاری استیل استاندارد A304-استیل استاندارد A316-شش گوش استیل-استیل نیم دنده-استیل تمام دنده-آچاری استیل-آلن سرخزینه استیل-آلن مغزی استیل-آلن گل قارچی استیل-متری استیل-استوانه استیل-پیچ سرتخت استیل-سرتخت چهارسو-سر تخت دو سو استیل-خودکار استیل-پیچ حودکار سراستوانه استیل-خودکار سر تخت استیل-شیروانی استیل-تلگرافی استیل-متری اینچی استیل-پیچ متری میلیمتر استیل

پیچ چیست؟ سطح شیبداری است حول یک محور یا استوانه، در واقع قطعات چوبی یا فلزی را به یکدیگر وصل می‌کنند. انواع پیچ: تنوع در نوع بسیار گسترده است که با توجه به قطر ،نوع رزوه ، شکل سر پیچ وکاربرد دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند .اما بطور کلی انواع پرکاربرد آنها به شرح زیر می باشند: پیچ شش گوش( hex head bolts)، استاد بولت(threaded rods)، پیچ یو بولت،پیچ کرپی ، پیچ خودکار(self tapping screw)، پیچ سرمته ای(self tapping screw) پیچ آلن(Allen) پیچ تی(T Bolt) پیچ خشکه پیچ فولادی HV پیچ 8.8 و… مهره چیست؟ مهره جسمی است حلقه‌ای شکل، گرد یا چندضلعی که داخل سوراخ آن رزوه شده است. مهره‌ها، یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر چرخش خود بسته شوند. پیچ و مهره اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح باشد. همچنین جنس پیچ و مهره باید با هم تطابق داشته باشد.

انواع مهره: مهره شش گوش- مهره چهار گوش –مهره کاسه نمدی- مهره سر بسته- مهره خروسکی – مهره آجدار و مهره آهنی …

واشر چیست؟ واشر واسطه بين مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند.

رزوه چیست؟ شیارهای مارپیچ شکل درون مهره و روی پیچ رزوه می‌گویند. انواع رزوه یا دنده(کلمات متداول در بازار): دنده میلیمتری-دنده درشت-دنده ریز- دنده ریز آلمان-دنده ژاپنی-و…. کاربرد دنده پیچ در میزان لقی پیچ به نسبت جاییکه پیچ بسته میشود است.مثلا در مورد پیچ و مهره های شش گوش هر چه رزوه ها ریزتر باشند برای قطعاتی که لرزش بیشتری دارند مناسب تر هستند.در مورد پیچ های خودکار هر چه جنس قطعات نرم تر باشد دنده های درشت تر لقی کمتری خواهند داشت(مثل دیوار گچی). همچنین مقدار رزوه ها بر اساس استانداردهای مختلف متفاوت است(نیم رزوه ،تمام رزوه درمورد پیچ)

انواع واشر: واشر تخت HV- واشر تخت آهنی- فنری- خورشیدی- بشقابی و…

کاربردپیچ و مهره: مهمترین کاربرد پیچ و مهره در صنعت ساختمان شامل اسکلت فلزی پیچ و مهره ای سازه فضایی، سازه فولادی، سازه فلزی ، سوله ، سازه های سبک ، درب و پنجره دو جداره(UPVC) ، بولت های صفحه ستون ،درب و پنجره ام دی اف و … میباشد.در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، صنعت ماشین سازی و ادوات کشاورزی ، خودرو سازی همچنین برق و مخابرات نیز کاربرد دارد. اسکلت فلزی: آنچه در طراحی پیچ و مهره اسکلت فلزی باید مد نظر قرار داد مبحث دهم مقررات ملی ساختمان سه نوع پیچ را برای به کار گرفتن در اسکلت فلزی تعریف کرده است ، پیچهای معمولی ،پیچهای پر مقاومت و پیچهای مقاومت متوسط که به ترتیب رده مقاومتی 5.6 و4.6 برای پیچهای معمولی یا آهنی پیچهای پر مقاومت 10.9 و پیچهای فولادی با مقاومت متوسط با گرید 8.8 در اسکلت فلزی می باشد. این اعداد معرف مقدار تنش جاری شدن و تنش گسیختگی پیچ می باشد. به عنوان مثال در گرید 8.8 در اسکلت فلزی پیچ و مهره منظور از 8 اول حداقل مقاومت نهایی پیچ برابر 8000 کیلو گرم و منظور از 8 دوم تنش جاری شدن پیچ در اسکلت فلزی برابر 8000 می باشد که معادل 6400 کیلوگرم بر سانتیمتر میباشد.X0.08 استانداردdin بر ابعاد پیچ تمرکز دارد که din931 پیچ نیم رزوه و din933 پیچ تمام رزوه در پیچ و مهره های اسکلت فلزی می باشد که این پیچها می تواند با گرید 5.6 و 8.8 و 10.9 تهیه شوند و برای اتصالات اتکایی در اسکلت فلزی مناسب می باشد. مهره ای که در اسکلت فلزی استفاده می شود ب din934 شناخته می شود اما din6914 تنها با گرید 10.9 تولید می شود که استحکام کششی این پیچها 10000 kg/cm و تنش کششی آنها 9000 kg/cm است که از مقاومت بالایی در اسکلت فلزی برخوردار است و در اتصالات اصطکاکی به کار گرفته می شود. باید در نظر داشت که این پیچها رزوه کمتر و گل بزرگتری دارند یعنی آچاگیر آنها بزرگتر است. مهره مجاز برای این سازه های فولادی(اسکلت فلزی) din6915 و واشر آن din6916 می باشد و اما استاندارد ASTM برای پیچهای شش گوش اسکلت فلزی در سه نوع تعریف شده است که به ترتیب ASTM A307 و ASTM A325 و ASTM A490 می باشد.پیچ ,پیچ شش گوش, استاد بولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون(انکر بولت, پیچ سرخزینه, یو بولت(پیچ U شکل)، پیچ تی T ،رول بولت ,پیچ اتاقی ,پیچ استوانه ,پیچ خودکار ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,پیچ متری ,پیچ سرمته ای,پیچ شیروانی,پیچ چهارسو,پیچ شرکت نفتی,پیچ آهنی,پیچ فولادی,پیچ خشکه,پیچ استیل,پیچ چشمی,پیچ چوبی,پیچ پلاستیکی,پیچ آلومینیومی,پیچ ورشویی,پیچ پیچ شش گوش, استاد بولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون(انکر بولت), پیچ سرخزینه, یو بولت(پیچ U شکل), پیچ تی T ,رول بولت ,پیچ اتاقی ,پیچ استوانه ,پیچ خودکار ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,پیچ متری ,پیچ سرمته ای,پیچ شیروانی,پیچ چهارسو,پیچ شرکت نفتی,پیچ آهنی,پیچ فولادی,پیچ خشکه,پیچ استیل,پیچ چشمی,پیچ چوبی,پیچ پلاستیکی,پیچ آلومینیومی,پیچ ورشویی,پیچ

تولید پیچ و مهره سفارشی

تولید پیچ و مهره سفارشی سه دلیلی که چرا مشاوره طراحی در ساخت پیچهای غیر استاندارد یا سفارشی برای خریدار مفید و کارآمد است: 1500485434630پیچ ومهره گروه صنعتی غفاری02155377093_09121896961

وقتی به دنبال تولید کننده ای برای ساخت پیچ های غیر استاندارد هستید(منظور از پیچ سفارشی پیچی است که ابعاد آن در لیست کتابهای استاندارد نیست و نیاز به طراحی دستی برای تولید آن می باشد.) مشاوره طراحی می بایستی از اولویت های اولیه شما باشد. صرف نظر از صنعت مورد مصرف و درخواست شما ، محصولی که قصد خلق آزاد دارید باید از اجزایی با بهترین کیفیت تهیه شود و این اجزای تشکیل دهنده بایستی جهت درخواست سفارشی شما طراحی و ساخته شوند. در واقع شما برای اینکه بتوانید از پیچ های استاندارد استفاده کنید نمی توانید و نباید طراحی محصول خود را تغییر دهید.

بهر حال وقتی تصمیم ساخت پیچ های سفارشی گرفته شود قضیه می تواند پیچیده تر و مشکل تر از آنچه که در ابتدا توقع داشته اید باشد.این مشکلات و پیچیدگی ها مخصوصا حین مرحله طراحی چنین فرایندی نمود پیدا خواهد کرد.

صرف نظر از نوع مشاوره طراحی که نیاز دارید ، چه طراحی پیچ های روی کاغذ یا فقط کمک در انتخاب جنس یا پوشش پیچ و مهره ، سازنده ای را که برای همکاری انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در هدف شما که همان پیچ و مهره های تولید شده نهایی هستند خواهد داشت. در اینجا سه دلیل عمده که چرا پشتیبانی طراحی در ساخت پیچ و مهره های سفارشی مهم هستند را برسی می کنیم:۲۰۱۵۱۱۲۹_۱۶۴۴۳۸

1-محاسبات صحیح پیچ و مهره برای سفارش شما:

تولید پیچ و مهره از روی نقشه شما کار آسانی نیست. محاسبات بایستی دقیق باشند. هر گونه محاسبات نا درست می تواند پیچ مهره را بلا استفاده کند. آیا واقعا می خواهید با قبول تمام مسئولیت های طراحی پیچ و مهره چنین ریسکی را بپذیرید؟ زمانی که در طول مراحل طراحی کمک داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید پیچ و مهره ه هایی که بابت آنها به تولید کننده پیچ و مهره هزینه پرداخت می کنید برای محصول منحصر به فرد شما کاملا مناسب هستند. نیروی وارده ، محیطی که پیچ در آن استفاده می شود و اندازه محصول همگی برای حصول اطمینان از اینکه شما بهترین پیچ را بدست می آورید مد نظر قرار می گیرد.

2-برای انتخاب گزینه های زیادی وجود دارد.

حتی پس از اینکه محاسبات پیچیده انجام شد، فرایند طراحی به اتمام نرسیده است.هنوز بایستی برای پیچ و مهره ها جنس پیچ و مهره و نوع پوشش پیچ و مهره را انتخاب کنید. و با این همه گزینه که باید انتخاب از بین آنها صورت پذیرد (در حالی که بعضی از آنها اصلا به کار نمی آید ،بعضی بد نیست و بعضی ممکن است کاملا برای هدف شما گزینه مناسبی باشد) از کجا می دانید که کدام گزینه برای شما مناسب ترین خواهد بود؟ برای مطمئن شدن از اینکه گزینه مناسب را از بین موارد متنوع و گسترده ای انتخاب کرده اید، باید نگاهی خود را به سازنده پیچ و مهره ای با داشتن پرسنل متخصص طراحی معطوف کنید.آنها می توانند به شما کمک کنند که تمام موارد را در نظر بگیرید و شما را جهت گرفتن بهترین تصمیم برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

3-صرفه جویی از هر جهت:

فرقی نمی کند از چه زاویه به آن نگاه کنید اما کار کردن با یک تولید کننده پیچ و مهره قدرتمند با تجربه و دانش فناوری روز که در طراحی پیچ و مهره به شما کمک کند به صرفه جویی منجر خواهد شد. قطعا در ابتدا در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. تصور کنید که در مراحل طراحی اشتباهی صورت بگیرد و پیچی نا مناسب با محصول شما ارسال نشود قطعا هزینه های تهیه مجدد نقشه و نیز تولید مجدد و حمل ونقل آن بسیار زیاد خواهد بود پس علاوه بر مسئله هزینه زمان نیز در تولید پیچ و مهره از دست خواهد رفت بنابر این کمک گرفتن از مشاور طراحی پیچ و مهره در همان شروع فرایند طراحی ضمن صرفه جویی هزینه ها در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در پایان و پس از حفظ سرمایه و وقت موضوع حفظ اعتبار نیز بسیار مهم خواهد بود قطعا اگر در تحویل محصولات خود تاخیر کنید و یا به تراز آن بخاطر استفاده از پیچ و مهره های نامناسب محصول بی کیفیتی را به مشتریان خود ارائه کنید به اعتبار خدشه های جبران ناپذیری وارد کرده اید.

ریسک نکنید و طراحی پیچ و مهره های سفارشی را به تنهایی انجام ندهید. از امتیاز مشاور طراحی که از سوی تولید کننده پیچ و مهره شما ارائه می شود استفاده کنید تا مطمئن شوید که پیچ و مهره مناسبی برای محصول خود تهیه کنید

پیچ صنعتی

پیچ صنعتی

پیچ نوعی از اتصالات است که به صورت استوانه ای رزوه شده می باشد که معمولا از جنس فلزی یا فولادی می باشد

== انواع رزوه پیچ ==
نوع خط الراس های حلزونی یا نوع رزوه به صورت رزوه مثلثی ، رزوه مربعی ، رزوه ذوزنقه ای و رزوه نیم دایره ای و غیره میباشد که سطح استوانه پیچ را احاطه کرده است
== موارد استفاده پیچ ==
پیچ ها (screw ) گاهی اوقات برای محکم کردن درون سطحی فرو میروند که نوک رزوه تیزی دارند
گاهی اوقات نیز پیچ ( bolt ) با مهره مناسب به صورت نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده میشود
== انواع گل پیچ ==
سر پیچ یا اصطلاحاً گل پیچ انواع مختلفی دارد نظیر سر شش گوش ، سر چهار گوش ، خزینه آلنی ، خزینه پیچ گوشتی خور ، اتاقی ، بدون سر ، تی ، سر پهن ، سر سوراخدار ، بکسی
== کاربرد پیچ ==
پیچ کاربرد فراوانی در زندگی روزمره بشر دارد و طیف استفاده از آن در صنعت و زندگی روزمره بشری بسیار گسترده است نظیر استفاده از پیچ در پریز برق یا استفاده از پیچ پالایشگاه های صنعتی یا استفاده از پیچ در صنایع پزشکی یا استفاده از پیچ در صنعت خودروسازی و …
== انواع پیچ ==
طیف گسترده ای از پیچ نظیر سر شش گوش ، آلنی ، سر مته ای ، اتاقی ، استوانه ای ، سر خزینه ، خروسکی ، چوب ، ام دی اف ، سر چهار گوش و غیره وجود دارد
== تاریخچه پیچ ==
[[File:پیچ تی.jpg|thumb|پیچ تی]]
در حالی که فرضیه‌های جدید، پیچ ارشمیدس (که نوعی پمپ برای انتقال آب و به شکل پیچ بوده) را به سِناخِریب یا [[سن‌ناشریب]] (۷۴۵–۶۸۱ پیش از میلاد)، پادشاه آشور نسبت می‌دهند، یافته‌های باستان‌شناسی و شواهد تصویری تنها در دوره هلنی ۱پدیدار می‌شوند و نظرات متداول هم بر یونانی بودن اختراع مذکور تأکید دارد و احتمالاً مربوط به قرن سوم قبل از میلاد و توسط [[ارشمیدس]] می‌باشد. اگرچه آن مستندات شبیه یک پیچ است اما در معنای معمول کلمه یک پیچ نیست.
پیچ بعدها توسط ریاضی‌دان یونانی آرشیتاس تارنتوم توصیف شد (۳۵۰–۴۲۸ قبل از میلاد). تا قرن اول قبل از میلاد، پیچ‌های چوبی عموماً در مناطق مدیترانه ایی برای صنایعی نظیر روغن گیری و شراب سازی به کار می‌رفت. از پیچ‌های فلزی به عنوان وسیله‌ای برای بستن اتصالات به دلیل کمیاب بودن کمتر در اروپای قبل از قرن ۱۵ استفاده می‌شد.
رایبنسکی۲ اشاره می‌کند که پیچ‌های چرخشی در قرون وسطی وجود داشته‌اند، اگرچه احتمالاً تا سال ۱۸۰۰ کاربرد گسترده ایی نداشته‌اند.
انواع اتصالات (از جمله میخ و خار، چفت و بست و زبانه‌ها و…) با شکل‌های متنوع خود، تا قبل از گسترش پیچ‌های چرخشی بیشتر در نجاری و آهنگری کاربرد داشته‌اند تا در ماشین آلات صنعتی. همچنین پیش از اواسط قرن ۱۹، چفت‌هایی با خار و پرچ، در کشتی سازی به کار می‌رفتند.
پیچ فلزی تا زمانی که ابزار ماشینی برای تولید انبوه تا پایان قرن ۱۸ گسترش نیافته بود، به عنوان بست کاربرد عمومی پیدا نکرده بود. این پیشرفت در دهه ۱۷۶۰ و ۱۷۷۰ توسط دو رویداد جداگانه که به سرعت با هم پیوند خوردند، شکوفا شد. اولین رویداد، تولید انبوه پیچ‌های چوب (به معنای پیچ‌های فلزی برای اتصال چوب) جهت امور تخصصی، تک منظوره و ماشین‌های تولید با ظرفیت بالا و کم هزینه بود و دیگری تولید پیچ در مدل‌های متنوع (با توجه به نیاز روزانه در ماشین آلات صنعتی) بود.

اولین اتفاق توسط برادران وایت (ژاب و ویلیام) در استافورد شایر بریتانیا رخ داد؛ که در ۱۷۶۰ دستگاهی را که امروزه ممکن است ما آن را به عنوان دستگاه تولید پیچ اولیه و ابتدایی بشناسیم، به ثبت رساندند. این دستگاه برای تبدیل پیچ‌های هرز به پیچ‌های مطلوب استفاده می‌شد و شیار آن توسط یک سوهان چرخنده، زمانی که محور اصلی ساکن بود بریده می‌شد. اما تا سال ۱۷۷۶ برادران وایت موفق به راه‌اندازی کارخانه پیچ چوب نشدند. تجارت آن‌ها با شکست مواجه شد اما مالکان جدید به آن رونق بخشیدند و در سال ۱۷۸۰، آن‌ها روزانه ۱۶۰۰۰ پیچ در روز تنها توسط ۳۰ کارگر، تولید می‌کردند. نوعی از تولید صنعتی با خروجی زیاد که امروزه به تولید مدرن شهرت دارد ولی در زمان خود یک انقلاب محسوب می‌شد.
در سال ۱۷۷۷ ابزار ساز انگلیسی جسی رامزدرن در حال کار برای حل مشکل بریدن پیچ، اولین دستگاه تراشکاری پیچ را به صورت موفقیت آمیزی اختراع کرد. مهندس انگلیسی به نام هنری مادسلای (۱۸۳۱–۱۷۷۱) با توسعه دستگاه تراشکاری پیچ خود در بین سال‌های (۱۸۰۰–۱۷۹۷) به شهرت رسید که شامل سه جزء اساسی پیچ سربی، بخش تنظیم برش و سیستم زنجیری چرخ دنده بود که همگی به نحوی مناسب برای ماشین‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفتند. او توانست بین اختراع برادران وایت و رامزدرن نوعی یکپارچگی که برای تولید پیچ چوب به کار می‌رفتند بوجود آورد. این تصور که جیمز ناسمیث آنچه را که مادسلای اختراع کرده بود همگانی کرده است اشتباه است. اگرچه دستگاه تراشکاری وی به محبوبیت آن کمک کرده است.

این پیشرفت‌ها در بین سال‌های ۱۸۰۰–۱۷۶۰ توسط برادران وایت و مادسلای به موضوعی قابل بحث در بین صنعتگران بزرگ به دلیل افزایش قابل توجه اتصالات پیچی تبدیل شد. یکسان‌سازی شکل‌های پیچ تقریباً بلافاصله شروع شد اما به سرعت تکمیل نشد. پیشرفت‌های بعدی برای تولید انبوه در طول قرن ۱۹ با کاهش قیمت این پیچ‌ها ادامه یافت. بطوریکه با گسترش و توسعه دستگاه تراشکاری در سال ۱۸۴۰ و دستگاه‌های اتوماتیک پیچ در سال ۱۸۷۰ به طرز قابل توجهی از هزینه تولید اتصالات پیچی توسط ماشین‌های تولید اتوماتیک کاسته شد.
در طول قرن ۱۹متداول‌ترین شکلهای سرپیچ (مدل پیچ‌های نوک تیز) پیچ‌های چاک دار، مربعی و شش گوش بودند. تراشیدن این مدل‌ها راحت و به اندازه کافی نیز کاربری داشتند. رابینسکی اختراعات زیادی در رابطه با پیچ‌های نوک تیز انجام داد اما به دلیل مشکلات و هزینه بالا در آن زمان به ثبت نرسید. در ۱۹۰۸ رابرتسون کانادایی، اولین کسی بود که پیچ آلنی را با طراحی درست و عملکرد واقعی با قالب گیری فلز سرد به اندازه مناسب بجای اینکه با قیچی بریده شود یا در جاهای ناخواسته قرار بگیرد تولید کرد (با ابعاد و زوایای تیزتر و باریک‌تر) که سرش به آسانی اما دقیق کوبیده می‌شد. در سال ۱۹۱۱ پیچ شش گوش تولید شد. در اوایل سال ۱۹۳۰ پیچ چهارسو خور (Phillips-head) توسط هنری فیلیپ اختراع شد.
استاندارد ISO تولید پیچ در اواخر سال ۱۹۴۰ برای بهبود فرم‌های تولید پیچ طراحی شد.
همچنین در پایان لازم است ذکر شود که یکی از پیشرفت‌های فنی قابل توجه که منجر به انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم گردید استفاده از پیچ‌های مناسب برای کنترل و حفظ تعادل اجسام بجای چفت و بست کردن و اتصالات غیراصولی بود. پیچ‌ها انواع مختلفی دارند ولی دو نوع ساده و زاویه دار آن (conical) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
[[پرونده:screws.jpg|frame|انواع پیچ در مقایسه با یک سکه ۲۵ سنتی دلار آمریکا (به قطر ۲۴ میلیمتر).]]*.<ref>http://www.tehranpich.com/history/Pich.aspx</ref>

== تاریخچه پیچ و مهره در ایران ==
تاریخچه پیچ ومهره در [[ایران]] قدمت پیچ و مهره در [[ایران]] نزدیک به یک قرن می‌باشد ولی از سال۱۳۲۰ رسمیت پیدا کرده است. از جمله بنیانگذاران صنف پیچ و مهره در [[ایران]] می‌توان به آقای ”’ابوالفتاح اعتصامی”’ اشاره نمود که نسبتی هم با شاعره پر آوازه ایران خانم [[پروین اعتصامی]] داشته و نزدیک به ۷۰ سال پیش در این صنف فعالیت داشتند و خدمات بسیار شایانی هم از خود به جای گذاشتند.
اولین بار در سال ۱۳۳۳ دستگاه‌های تولید پیچ و مهره توسط شخصی به نام آقای ارجمند وارد [[ایران]] شد. در آن زمان پیچ و مهره به صورت پرسی و پرچ تولید می‌شد و با این کیفیتی که الان در [[بازار]] موجود است وجود نداشت. قبل از تشکیل اتحادیه‌ها ابتدا پیچ و مهره، یراق آلات و ابزار با هم به صورت صنف همگن فعالیت می‌کردند تا اینکه در سال ۱۳۵۱ با تشکیل اتحادیه ابزار، پیچ و مهره هم زیر مجموعه اتحادیه [[ابزار]] قرار گرفت. در ابتدای [[انقلاب اسلامی]] مجموعه۳۰–۲۵ واحد صنفی وجود داشت که خوشبختانه در سال ۱۳۸۵ با تشکیل اتحادیه پیچ و مهره این رقم به ۳۰۰ واحد صنفی رسید و امروز نزدیک به ۸۰۰ واحد صنفی در [[تهران]] وجود دارد که تحت پوشش اتحادیه مذکور در توزیع این کالای حیاتی نقش بسزایی دارند.<ref>http://www.tehranpich.com/history/historyboltiran.aspx</ref>

== منابع ==
{{پانویس}}{{داده‌های کتابخانه‌ای}}

[[رده:اتصالات]]
[[رده:پیچ‌ها]]
[[رده:چوب‌کاری]]
[[رده:درودگری]]
[[رده:فلزکاری]]
[[رده:ماشین‌های ساده]]
[[رده:مقاله‌های دانشنامه رشد]]

پیچ متری

پیچ متری

آنچه به عنوان پیچ متری اکنون در بازار شناخته می شود ، میلگرد ساده آهنی رزوه شده است که دنده های آن با توجه به کاربردآنها متفاوت است ؛ اما پر کاربردترین آنها رزوه میلیمتری است . در صنعت ساختمان این پیچ ها در قطرهای مختلف استفاده فراوانی دارند که به عنوان مثال می توان به کانال کشی تهویه مطبوع اشاره نمود . مزیت پیچ های متری در این است که می توان طول آنرا با استفاده از مهره کم یا زیاد کرد مثلا اگر بخواهیم برای کانال کشی کولر از آن استفاده کنیم می توانیم یک سر آن را به سقف وصل کنیم سر دیگر بر روی ساپورت پروفیل کانال سوار شود و مهره و واشر را از داخل پانچ لوبیایی رد کنیم و به اندازه دلخواه مهره را محکم کنیم حال اگر فاصله سقف بالا و پایین باشد یا بخواهیم ارتفاع در مقاطعی بالاتر یا پایین تر باشد می توانیم مهره را بالاتر یا پایینتر ببندیم . هم اکنون انواع پیچ های متری در قطرهای مختلف و طولهای3متری و 2 متری و 1متری در کارگاه گروه صنعتی غفاریصنعت در صورت نیاز به پوشش ، پس از انجام عملیات ابکاری در اختیار کارفرمایان محترم قرار می گیرد .
پیچ متری

پیچ متری:

پیچ متری در واقع مفتول رزوه شده است که در اندازه های مختلف بریده می شود. در پیچ های متری نیازی به ایجاد گل پیچ روی پیچ نیست و مهره از هر دو طرف می تواند بسته شود. پیچ متری میتواند آهنی ، پیچ فولادی گرید 8.8 و 10.9 و یا استنلس استیل باشد. در مورد نوع فولادی آن بهتر است برش تولی آن قبل از عملیات حرارتی در پیچ صورت گیرد. انواع آماده این پیچ ها با استاندارد رزوه میلیمتری ،پیچ متری اینچی و پیچ متری دنده کبریتی با متریال های مختلف و سایز های مختلف معمولا با طول 1 متری و 3 متری در گروه صنعتی غفاریصنعت آماده تحویل می باشد.استاندارد های پیچ متریشامل موارد زیر می باشد:

پیچ متری Din976

پیچ متری Din975

کاربرد پیچ متری در صنایع ساختمانی و سازه ای می باشد

قیمت پیچهای یک متری سیاه

قیمت پیچهای یک متری سیاه(خودرنگ) سال 95

قیمت متری سایز 4 به قیمت 650 تومان

قیمت متری سایز 5 به قیمت 650 تومان

قیمت متری سایز 6 به قیمت 650 تومان

قیمت متری سایز 8 به قیمت 900 تومان

قیمت متری سایز 10 به قیمت1250 تومان

قیمت متری سایز 12 به قیمت 1900 تومان

قیمت متری سایز 14 به قیمت 2500 تومان

قیمت متری سایز 16 به قیمت 3300 تومان

قیمت متری سایز 18به قیمت 4000 تومان

قیمت متری سایز 20به قیمت 4800تومان

قیمت متری سایز 22به قیمت 5800تومان

قیمت متری سایز 24به قیمت 6900تومان

قیمت متری سایز 25به قیمت 7800تومان

قیمت متری سایز 27به قیمت 9800تومان

قیمت متری سایز 28به قیمت 11000تومان

قیمت متری سایز 30به قیمت 12200تومان

قیمت متری سایز 32به قیمت 14700تومان

قیمت متری سایز 33به قیمت 17500تومان

قیمت متری سایز 35به قیمت 22500تومان

قیمت متری سایز 36به قیمت 23500تومان

قیمت متری سایز 38به قیمت 29000تومان

قیمت متری سایز 39به قیمت 30000تومان

قیمت متری سایز 42به قیمت 33000تومان

قیمت متری سایز 45به قیمت 39000تومان

قیمت متری سایز 48به قیمت 44000تومان

قیمت متری سایز 52به قیمت 54000تومان

قیمت متری سایز 56به قیمت 59000تومان

قیمت متری سایز 64به قیمت 92000تومان

قیمت متری 3 متری سایز 8 به قیمت 2700 تومان

قیمت متری 3 متری سایز 10 به قیمت 3800 تومان

قیمت متری 3 متری سایز 12 به قیمت 5600 تومان

قیمت متری 3 متری سایز 14 به قیمت 7400 تومان

قیمت متری قالب بتن سایز 18به قیمت 4900 تومان

قیمت واشر دولول قالب بتن سایز 18به قیمت 2600 تومان

قیمت مهره خروسکی قالب بتن سایز 18به قیمت 1700 تومان

—————————————- —————————————- ———–

قیمت پیچهای یک متری سفید یا گالوانیزه سال 94

قیمت متری گالوانیزه سایز4 به قیمت 850تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 5 به قیمت 850تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 6 به قیمت 850تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 8 به قیمت 1050تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 10 به قیمت 1450تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 12 به قیمت 2050تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 14 به قیمت 2800تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 16 به قیمت 3900تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 18 به قیمت 4900تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 20 به قیمت 5900تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 22 به قیمت 7500تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 24 به قیمت 8700تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 25 به قیمت 9900 تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 27 به قیمت 12000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 28 به قیمت 13700تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 30 به قیمت 14500تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 32به قیمت 17300تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 33به قیمت 24000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 35به قیمت 26500تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 36به قیمت 27000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 38به قیمت 35000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 39به قیمت 36000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 42به قیمت 39000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 45به قیمت 49000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 48به قیمت 48000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 52به قیمت 55000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 56به قیمت 68000تومان

قیمت متری گالوانیزه سایز 64به قیمت 99000تومان

قیمت متری 3 متری گالوانیزه سایز 8 به قیمت 3300 تومان

قیمت متری 3 متری گالوانیزه سایز 10 به قیمت 4500 تومان

قیمت متری 3 متری گالوانیزه سایز 12 به قیمت 6700 تومان

قیمت متری 3 متری گالوانیزه سایز 14 به قیمت 8100 تومان

—————————————- ————————-

قیمت میل ترانس سیاه(خودرنگ) سال 94

قیمت میل ترانس سیاه سایز 850*10 به قیمت 1063 تومان

قیمت میل ترانس سیاه سایز 900*10 به قیمت 1125 تومان

قیمت میل ترانس سیاه سایز 1000*10 به قیمت 1250 تومان

قیمت میل ترانس سیاه سایز 1100*10 به قیمت 1375 تومان

قیمت میل ترانس سیاه سایز 1200*10 به قیمت 1500 تومان

—————————————- —————————————- —-

قیمت میل ترانس سفید(گالوانیزه) سال 94

قیمت میل ترانس گالوانیزه سفید سایز 850*10 به قیمت 1232 تومان

قیمت میل ترانس گالوانیزه سفید سایز 900*10 به قیمت 1305 تومان

قیمت میل ترانس گالوانیزه سفید سایز 1000*10 به قیمت 1450 تومان

قیمت میل ترانس گالوانیزه سفید سایز 1100*10 به قیمت 1595 تومان

قیمت میل ترانس گالوانیزه سفید سایز 1200*10 به قیمت1740 تومان