سازه فضایی سازه فلزی یا سازه فضاکار

سازه فضایی

سازه فلزی یا سازه فضاکار یک سیستم خرپای سه بعدی است که دهانه‌های آن در دو جهت گسترش یافته‌اند و اعضای آن فقط تحت تاثیر کشش و فشار قرار دارند. این سازه‌ها از مدول‌های یکسان و تکرار شونده با لایه‌های موازی در بالا و پایین (مشابه میله‌های فوقانی و تحتانی خرپا) تشکیل می‌گردند. سازه فضاکار، به مجموعه سازه‌های مشابهی اطلاق می‌شود که شامل شبکه‌ها، طاقها، برجها، شبکه‌های کابلی، سیستمهای پوسته‌ای و غشایی، سازه‌های تا شونده و ترکیبات کش بستی می‌شود. این تعریف، یک تعریف ریخت شناسانه از سازه‌های فضا کار است.

یک قاب فضایی یا سازهٔ فضایی، عبارت است از سازه‌ای که از اجزای خرپامانند سبک و محکم تشکیل شده از پایه‌هایی که در یک الگوی هندسی در کنار هم قرار گرفته‌اند. قاب‌های فضایی برای پوشش دادن دهانه‌هایی که تکیه‌گاه کم تعدادی دارند به کار می‌روند. چون در قاب‌های فضایی، همچون خرپاها از مثلث استفاده می‌شود، لنگرهای خمشی، به صورت بارهای کششی و فشاری به اعضای محوری خرپا منتقل می‌گردند که این خود باعث مستحکم بودن قاب‌های فضایی می‌شود.15

گاهی از سازه‌های فضاکار در ساخت موتور سیکلت و وسایل حمل و نقل نیز استفاده می‌شود.

اصطلاح سازه فضایی گاهی اوقات به جای سازه فضاکار بکار می رودکه این دو اصطلاح از لحاظ کلمه‌ای مترادفند؛ ولی از لحاظ معنا و مفهوم با هم تفاوت دارند. سازه فضایی به سازه‌ای اطلاق می‌شود که در فضای خارج از جو ساخته یا مورد استفاده قرار گیرد که ممکن است خود یک فضاکار باشد.

سازه فضاکار مزیت‌هایی دارند که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم:

زیبایی:

طراحی اجزاء سازه‌ای در این سیستم به گونه‌ای است که سیستم اجرا شده از چنان زیبایی برخوردار است که در اکثر پروژ ه‌های اجرا شده، سازه بصورت نمایان باقی می‌ماند، حتی در بسیاری از موارد جهت نماسازی‌ها از این سیستم استفاده می‌گردد.

امکان همزمانی اجرای سازه فضایی با عملیات ساختمانی دیگر از آنجایی که روش‌های مختلفی برای بافت در این سیستم وجود دارد، امکان همزمانی اجرای این سیستم با دیگر فعالیت‌های ساختمانی بطور همزمان و بدون مزاحمت وجود خواهد داشت.

عبور تاسیسات از داخل سازه اجرا شده:

فضای موجود بین لایه‌های سازه فضایی اجرا شده محل مناسبی را جهت عبور تاسیسات برقی و مکانیکی که می‌بایستی در سطح سالن پراکنده شود فراهم می‌سازد با این مزیت که این تاسیسات از حداقل دید برخوردار می‌باشد و هم چنین اتصال این قطعات و قطعات الحاقی دیگر نظیر تابلوها، نور افکن‌ها و … به راحتی و در تمامی سطح ایجاد شده وجود خواهد داشت.

عدم استفاده از عملیات جوشکاری در هنگام نصب

بواسطه پیش ساخته سازی اجزای سازه در کارخانه و پیچ و مهره‌ ای بودن کلیه اتصالات هیچگونه عملیات جوشکاری در هنگام مونتاژ و نصب سازه بر روی قطعات انجام نمی‌پذیرد.

سبک بودن

علیرغم انچه که از شکل ظاهری این سستم به نظر می‌آید سازه اجرا شده بسیار سبک می‌باشد بطوریکه در مقایسه با دیگر سازه‌های ساختمانی در شرایط مساوی ترجیح داده می‌شود و از این سیستم در اضافه اشکوب‌ها و در زمین‌های با مقاومت خاک پایین استفاده فراوانی صورت می‌گیرد.

سرعت

استفاده از نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتری و هم چنین نرم‌افزارهای خاص این سیستم که توسط متخصصین این شرکت طراحی وآماده شده است در مرحله طراحی استفاده از ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در تولید قعات در مرحله تولید و روش‌های متعددی که در زمان اجرای سازه فضایی توسط نیروهای مجرب این شرکت بکار گرفته می‌شود.

هزینه پایین در دهانه‌های بزرگ

ارزان تر بودن این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌های سازه‌ای به خصوص در سالن‌های با دهانه بالا این سیستم را تبدیل به تنها گزینه‌ای نموده که با توجه به سایر مزیت‌های آن دارای توجیه اقتصادی می‌باشد.

امکان بازکردن و بستن مجدد سازه

از آنجایی که رد طول عملیات نصب سازه هیچگونه عملیات جوشکاری صورت نمی‌گیرد و کلیه اتصالات در سازه اصلی وقطعات الحاقی بصورت پیچ و مهره‌ای صورت می‌گیرد لذا سازه اجرا شده این قابلیت را دارا می‌باشد که بطور کامل مونتاژ گردد و در محل دیگر به همان شکل دیگری تنها با تغییرات اندکی در قطعات سازه‌ای نصب شود.

کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره استاد بولت فلنج انکربولت رول بولت و وارد کننده پیچ و مهره واشر پیچ hv پیچ 8.8 پیچ 10.9 با کاربرد در اسکلت فلزی (اسکلت فلزی پیچ و مهره)

تولید قطعات در کارخانه

ساخت و تولید قطعات سازه در کارخانه، کنترل کیفیت و دقت بسیار بالایی را موجب خواهد شد که این امر خود دقت وکیفیت بالا در کل سازه اجرا شده را به همراه خواهد داشت.

تغییر در فضای ایجاد شده

به واسطه قابلیت خاصی که این سیستم سازه‌ای دارا می‌باشد کاهش و یا افزایش سطح سازه فضایی اجرا شده از هر طرف و به هر شکل تغییر محل تکیه گاهها با حفظ سازه قبلی با رعایت نکات طراحی به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد که این مطلب امکان فوق العاده‌ای را در سالن‌های تجاری و صنعتی جهت طرح‌های توسعه ایجاد می‌نماید که از این نظر با هیچ نوع از سازه‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

ضریب ایمنی بالا

درجه نامعینی بالای این سیستم، ژیچ و مهره‌ای بودن اتصالات و سهولت کنترل کیفیت قطعات و اتصالات و ساخت کارخانه‌ای قطعات بصورت پیش ساخته عواملی است که ضریب اطمینان و ایمنی سازه را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

ایجاد سقف افقی در فضایی داخلی

ایجاد سقف افقی در داخل سالن‌ها از دیگر مزیت این سیستم می‌باشد که علاوه بر زیبایی نسبت به سیستم‌هایی نظیر سوله در مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش فضای داخل حداکثر صرفه جویی را موجب می‌گردد

استاد بولت-مشخصات فنی

استاد بولت-مشخصات فنی
6mm to 250mm               679527-2012-7-14-17-58-22 پیچ ومهره کیمیاصنعت02155377092

متریال:

stainless steel ,carbon steel alloy steel

گرید:

B7-B5-B6-B7M-B8-B8C-B8M-B8T-B16-L7-L7M

بر اساس استانداردهای:

Din: 2510 / 835 / 940 / 949 / 2510 / 938 / 976 / 939

مشخصات فنی

استادبولت در واقع یک میله فلزی رزوه شده است. البته آنچه در بازار پیچ و مهره بنام استادبولت رواج دارد، نوع سخت کاری شده میلگرد (مواد اولیه MO40 یا CK45) است. رزوه ها بر اساس میلیمتر یا اینچی بر روی میلگرد شکل میگیرد و عملیات سخت کاری گرید آنرا ( 8.8 / 10.9 / B7 / B8 /…) مشخص میکند. سپس میلگرد رزوه شده در طول دلخواه برش داده میشود. ممکن است استادبولت از نوع استنلس استیل نیز باشد. پرکاربرد ترین صنایع برای استادبولت ها صنایع نفت و گازو پتروشیمی است. البته در صنایع دیگری نظیر پل سازی و ساخت مخازن پر فشار ، شیر آلات نیز بکار گرفته میشوند.میلگردهای آهنی تمام رزوه را بیشتر بنام پیچ متری میشناسند ، هرچند از این اصطلاح برای متری 8.8 و 10.9 و متری B7 هم استفاده میشود. کاربرد پیچ متری بیشتر در صنعت ساختمان است.

کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره استاد بولت فلنج انکربولت رول بولت و وارد کننده پیچ و مهره واشر پیچ hv پیچ 8.8 پیچ 10.9 با کاربرد در اسکلت فلزی (اسکلت فلزی پیچ و مهره)

شایان ذکر است متریال رایج جهت تولید پیچ و مهره و واشرهای شرکت نفتی MO40 می باشد . هم اکنون با استفاده از فن آوری روز دنیا قابلیت تولید انواع استاد بولتها را با بهترین مواد اولیه داراست . برای استاد بولت از انواع آبکاری های داکرومات و کادمیوم و تفلون رنگی استفاده می شود . باید در نظر داشت آبکاری گالوانیزه گرم مذابی جهت استادبولت ها بر اساس آیین نامه ASTMمناسب نمی باشد چرا که ممکن است باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ گردد .

پیچ­ های شش گوش گل درشت

کاربرد پیچ hv
دوشنبه 9 آذر 1394

پیچ­ های شش گوش گل درشت (Heavy Hex Bolt) از جمله پیچ­های پرمصرف می­باشد که طبق تعریف استاندارد از آنها برای اتصالات اصطکاکی استفاده می­شود که هم تحت نیروی برشی و هم تحت نیروی کششی قرار می­گیرد. مهم­ترین تفاوت این دسته از پیچ­ها با پیچ­های معمول شش گوش در استانداردهای ابعادی آنها می­باشد اما طبق یک استاندارد واحد مورد ارزیابی قرار می­گیرد. به منوان مثال پیچ­های HV با استاندارد ابعادی DIN6914 و پیچ شش گوش DIN931 با گرید 9/10 هردو با استاندارد بین­المللی ISO 898-1 مورد ارزیابی، تست و آزمایش­های خواص مکانیکی و شیمیایی قرار می­گیرند.
از مهم­ترین استانداردهای ابعادی این پیچ­ها استانداردهای DIN 6914 و برای استاندارد آمریکایی ASTM A490 و ASTM A490M با استانداردهای ابعادی ANSI B.2.1 و ANSI B18.2.3.7M را می­توان نام برد.

پیچ ومهره کیمیا صنعت

پیچ ومهره کیمیا صنعت

02155377092
مهم­ترین استفاده و پرمصرف­ترین صنایع این دسته از پیچ­های فولادی سختکاری شده و بسیار پراستحکام صنایع ساختمان سازی، پل سازی و راه­سازی، صنایع نیروگاهی و صنایع خودروهای سنگین می­باشند.

کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره استاد بولت فلنج انکربولت رول بولت و وارد کننده پیچ و مهره واشر پیچ hv پیچ 8.8 پیچ 10.9 با کاربرد در اسکلت فلزی (اسکلت فلزی پیچ و مهره ) و سازه فضایی (سازه فضاکار)

پیچ و مهره و ایمنی
دوشنبه 9 آذر 1394
پیچ و مهره و ایمنی
مهرهای که بر اثر شل شدن خسارتی بالغ بر 62.4 میلیون دلار به نیروی هوایی آمریکا وارد کرد و جان 27 نفر از نظامیان نیروی هوایی آمریکا را به خطر انداخت.
بر اساس گزارش CNN : یک هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا در ماه آوریل سال جاری بعلت آتش سوزی دچار سانحه شد جان 27 نفر را که سوار بر این هواپیما بودند را به خطر انداخت. طبق بررسی های بازرسان سوانح هوایی ، همه اینها به خاطر درست بسته نشدن یک مهره محافظ که وظیفه اتصال لوله اکسیژن را بر عهده داشت بوده است.این گزارش شرکت خصوصی پیمانکار را مقصر این حادثه میداند.
بازرسان نیروی هوایی ایالات متحده در گزارشی که در 3 اگوست منتشر شد اعلام کردند:خطای مهندسین شرکت L-3 COMMUNICATIONS در بستن یکی از مهره هایی که لوله اکسیژن را به یکی از انشعابات بالای گالی هواپیما متصل میکرده است ، باعث نشت اکسیژن شده است . این نشت باعث شده است تا اکسیژن که گاز بشدت قابل اشتعالی است در محیط پخش و با جرقه ای آتش بگیرد.
بازرسان مقدار خسارت وارده به هواپیمای RC-135V بواسطه این آتش سوزی را 62.4 میلیون دلار تخمین زده اند.هواپیمای RC-135V وظیفه جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به فرماندهان را به صورت الکترونیکی بر عهده دارد و همانند دیگر هواپیماها مقدار زیادی پیچ و مهره در آن بکار رفته است.
اما سخنگوی شرکت L-3 COMMUNICATIONS آقای BRUCE ROGOWSKI ضمن رد این ادعا موضوع را به مسئولین نیروی هوایی ارجاع داده است.
این هواپیما در یک ماموریت آموزشی در حال برخواستن از فرودگاه OFFNUTT (که یکی از مقرهای نظامی آمریکا در نبراسکا میباشد.)
در روی باند توقف کرد و تمامی 27 نفر کروی پروازی به سلامت هواپیما را ترک کردند.هواپیما در حالی که 51 مایل در ساعت سرعت داشته خلبان ABOARDTAKEOFF (اعلام انصراف از بر خواستن)
کرده است.شایان ذکر است سرعت مذکور از سرعت مجاز برای برخواستن کمتر بوده است.
خلبان این هواپیما گفته است ، در صورتی که هواپیما از زمین بر خواسته بود اکنون هر 27 نفر بر اثر سقوط هواپیما جان باخته بودند:
“ممکن بود این حادثه به یک فاجعه تبدیل شود،چرا که شدت آتش بحدی بود که اگر هواپیما از زمین بر می خواست هرگز سالم به زمین بر نمی گشت!”
از آنجاییکه پیچ و مهره ها نقش بسزایی در اتصال قطعات مختلف هواپیما ها ایفا می کنند لازم است تا متخصصین آموزشهای لازم را جهت نحوه کار با این قطعات را ببینند.بخصوص در مورد نحوه بستن پیچ و مهره ها و نیروی لازم و همچنین کار با ابزارهای لازم.
به امید اینکه در هیچ حادثه ای نامی از پیچ و مهره برده نشود.
کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره استاد بولت فلنج انکربولت رول بولت و وارد کننده پیچ و مهره واشر پیچ hv پیچ 8.8 پیچ 10.9با کاربرد در اسکلت فلزی (اسکلت فلزی پیچ و مهره)

پیچ و مهره:صنایع نفت و گاز وپتروشیمی ،,صنعت ساختمان، ,پل سازی

پیچ شش گوش

موارد مصرف ،,سوله ،سازه ,،اسکلت فلزی و…02155377092          09121896961

 

یکی از پر کاربرد ترین پیچها ، پیچ سر شش گوش است.پیچ های شش گوش بیشتر کاربرد صنعتی و ساختمانی دارند . مانند انواع سازههای فلزی ، سوله ها ، صنایع پل سازی و نیز پالایشگاهی ، ماشین آلات و بسیاری از صنایع دیگر.

 

اغلب آسمان خراشها و سازه های غولپیکر با کمک پیچ شش گوش سر به فلک کشیده اند.

پیچ ومهره کیمیاصنعت

پیچ ومهره کیمیاصنعت

 

هم اکنون ، تولید پیچ فولادی از سایز M24 تا M48 را با روش فورج گرم و سایز M24 به پایین را با روش فورج سرد در گرید های 8.8 و 10.9 را در دستور تولید انبوه دارد . آزمایشگاه مستقر در کارخانه وظیفه کنترل کیفیت پیچ ها بر اساس استانداردهای روز دنیا را بعهده دارد . که آزمون کششی ، سختی ، تعیین گرید از آن جمله می باشند . پیچ های گرید 10.9 نسبت به پیچ گرید 8.8 از سختی بالاتری برخوردار هستتند و پیچ های سر شش گوش HV سختی 10.9 را دارند . اما نسبت به پیچ های فولاد 10.9 معمولی سر بزرگتری دارند . مواد اولیه بکار گرفته شده در گرید 8.8 ، CK45 می باشد و برای پیچ سر شش گوش 10.9 از متریال MO40 استفاده می شود MO40 همان متریالی است که برای ساخت استاد بولت ها از آن استفاده می کنند . اما برای گرید 12.9 از VCN استفاده می شود که متاسفانه مواد اولیه آن در کشور ما به سختی یافت می شود .۲۰۱۵۱۱۲۱_۱۱۳۵۴۲

 

اغلب پیچ های فولادی پوشش فسفات سیاه دارند که در مقاله پوشش فلزات توضیحات کامل داده شده است

 

از طرفی پیچ های سرشش گوش با گرید 5.6 جهت سازه های سبک تر و همچنین برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی که فشار زیادی زا تحمل نمیکنند نیز کاربرد دارند

 

پیچ های  شش گوش استیل نیز که هم مقاومت سختی بالا و هم مقاومت خوردگی بالا دارند برای محیط های پر فشار و با رطویت بالا  مصارف گوناگون دارند

 

برای پیچ های فولادی و آهنی از انواع پوشش ها نظیر آبکاری گالوانیزه سرد،گالوانیزه گرم ،داکرومات و … استفاده میشود که در این میان برای پیچ های گرید 10.9 نباید از گالوانیزه گرم استفاده کرد چرا که باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ میگردد

پیچ شش گوش,
استادبولت,
پیچ آلن,
بولت صفحه ستون,
مهره چشمی,
مهره مربعی,
مهره باریک,
مهره واشردار,
سرخزینه,
یوبولت,
خودکار,
سرمته ای,
پیچ چشمی,
پیچ تی,
رول بولت,
مهره خروسکی,
مهره قفلی,
مهره شش گوش,
واشر تخت HV,
واشر تخت آهنی,
واشر فنری,
مهره کاسه نمدی,
مهره سربسته,
مهره جوشی,
پیچ اتاقی,
مهره بلند,
پیچ استوانه,
مهره تی,
پیچ دوسره,
پیچ آلن مغزی,
پیچ استیل,
مهره استیل,
واشر استیل,
پیچ متری,
پیچ خروسکی,
مهره چاکدار,
مهره گرد,۲۰۱۵۱۱۲۹_۱۷۵۹۲۱

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  کیمیاصنعت میباشد .     همراه:    09121896961     3_ 2 5537709  _021                                          حق نشر © توسط کیمیاصنعت محفوظ میباشد
عملکرد پیچ و مهره و هزینه های ناشی از محاسبات نادرست

شرکت سور فیلد به دلیل عدم عملکرد صحیح پیچ و مهره های به کار گرفته شده در ساختمان چیزگراتر 1 میلیون پوند متضرر می شود:
شرکت سور فیلد پیمانکار اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساختمان چیز براتر اعلام کرد جایگزینی پیچ و مهره های ساختمان لیدن هال در لندن تا کنون بالغ بر 1 میلیون پوند هزینه در بر داشته است.
از سال 2013 سه عدد از پیچ و مهره هایی که در ساختمان چیزگراتر دچار شکست پیچ شده اند هزینه های مالی و زمان در پی داشته است. عملیات ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال پیشروی است و مسئولین معتقدند مشکل موجود به واسطه استفاده نادرست از پیچ و مهره ها سود سال جاری را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. با شکست همین سه پیچ و مهره شرکت سور فیلد مجبور شد تمام پیچ و مهره های بسته شده را باز کرده و جایگزین نماید.

کاربرد پیچ و مهره در صنایع پل سازی

کاربرد پیچ و مهره در پل سازی

کاربرد پیچ و مهره در صنایع پل سازی  :شماره تماس :02155377092

صنعت پل سازی یکی از مصرف کنندگان عمده پیچ های پر مقاومت است . از انکر بولتهای ستونهای پل گرفته تا اتصال بخش های مختلف پل به یکدیگر از پیچ های پر مقاومت استفاده می شود . در حین عبور از پلها حتماً انواع مختلف آنها را مشاهده کرده اید . در طراحی لرزه ای پلها بایستی از پیچ با مقاومت بالا استفاده کرد . به علاوه پوشش پیچها بایستی بر اساس در معرض رطوبت قرا گرفتن انها تعیین شود . یکی از بحث برانگیزترین پلها در استفاده از پیچ و مهره پل BAY کالیفرنیا بوده است که پس از گذشت 2 سال از شکست پیچهای ان همچنان بحث داغ مطبوعات است چرا که تعدادی از انکر بولتهای تهیه شده برای این پل ظرف گذشت چند روز پس از بسته شدن بدلیل خوردگی هیدروژنی شکستند . حال آنکه تولید کننده پیچ در تولید آنها قصور نکرده است و اشکال مربوط به نحوه نگهداری پیچها و نیز نوع سفارش آبکاری آن بوده است . پر کاربردترین متریال برای پلها با استانداردهای زیر می باشد .

پیچ و مهره فولادی                                     ASTM    A320

پیچ و مهره فولادی                                     ASTM    A325

پیچ و مهره فولادی                                     ASTM    A490

کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره و تولید کننده پیچ و مهره پل سازی و پل های فلزی

پیچ ومهره کیمیاصنعت

پیچ ومهره کیمیاصنعت

پیچ و مهره به همراه واشرهای DTI از کاربردهای پل سازی می باشد که در پرژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پیچ و مهره های شش گوش با استانداردهای مختلف ابعادی در پل سازی مصرف دارند. اغلب برای قسمت های حساس و با شرایط بارگذاری کششی و برشی از پیچ های HV با استانداردهای DIN6914 و DIN 6915 مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین استانداردهای ممتریالی ASTM A193 و A320 با گریدهای مختلف و مهره های آنها نیز با استانداردA194 و استانداردهای ابعادی ANSI B18.2.3.5.7M و ANSI B18.2.3.5M قابل مصرف می باشند. گروه صنعتی مادسا تولید کننده و تأمین کننده تعدای از پروژه های پل سازی مهم کشور بوده است.
یچ شش گوش فولادی گرید 8.8 . پیچ فولادی گرید 10.9 . پیچ خشکه 8.8 . پیچ خشکه 10.9 . پیچ فولادی HV . پیچ فولادی استاندارد A490 . پیچ فولادی din 6914 . پیچ فولادی din 931 . پیچ فولادی din 933 . پیچ استیل . پیچ شش گوش 8.8 . پیچ شش گوش 10.9 . پیچ پیچ شش گوش HV 10
پیچ سرمته ای سرتخت . سرمته ای سر گرد-سرمته ای آچاری-سر مته ای واشر دار-شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504 . پیچ سرمته ای استاندارد din 231
پیچ متری آهنی ,. پیچ متری فولادی ., پیچ متری خشکه ., پیچ متری گرید 8.8 ,. پیچ متری گرید 10.9 ,. پیچ متری آبکاری شده ,. پیچ متری گالوانیزه ., پیچ متری سفید,
پیچ آچاری استیل استاندارد A304 ,. پیچ استیل استاندارد A316 ., پیچ استوانه استیل ., پیچ سرتخت استیل ., پیچ سرتخت چهارسو ., پیچ سر تخت دو سو استیل ., پیچ خودکار استیل . ,پیچ حودکار سراستوانه استیل ,. پیچ خودکار سر تخت استیل ., پیچ شیروانی استیل ., پیچ تلگرافی استیل ., پیچ متری اینچی استیل ., پیچ متری میلیمتر استیل,