مهمترین آسیب ها و نواقص وارده بر سیم بکسل

مهمترین آسیب ها و نواقص وارده بر سیم بکسل یا طناب فولادی :

با توجه به انواع بسیار زیاد نواقص و آسیب های وارده بر سیم بکسل یا طناب فولادی ، مهمترین آسیب ها به همراه دلائل احتمالی آنها در جدول زیر آمده است :
آسیب سیم بکسل یا طناب فولادی علت احتمالی

ضعیف شدگی ناگهانی سیم بکسل یا طناب فولادی
ساییدگی شدید بعلت کشیدن سیم بکسل یا طناب فولادی روی زمین یا موانع موجود
استفاده از سیم بکسل یا طناب فولادی بسیار کوچک و یا با گرید نامناسب
تنظیم نبودن قرقره ها
زاویه ی عبور بزرگ
نامناسب بودن شکل،اندازه و شیار قرقره ها
قرقره ها و غلتک ها با سطوح ضعیف شده
قرقره با بلبرینگ های سفت
فشار شدید روی بلبرینگ ها و نقاط تماس

پدیدار شدن سریع مفتول شکسته بر روی سیم بکسل
یا طناب فولادی انعطاف پذیری ناکافی سیم بکسل یا طناب فولادی
قطر بسیار کوچک قرقره و درام
اضافه بار و شوک ناشی از بار
لرزش بیش از حد سیم بکسل یا طناب فولادی
سرعت بسیار بالای سیم بکسل یا طناب فولادی
پیچ خوردگی ایجاد شده و صاف شدن مجدد آن
ضربه و زمین خوردگی سیم بکسل یا طناب فولادی
خمیدگی وارونه
لق بودن قرقره

شکستگی عمودی
سیم بکسل یا طناب فولادی اضافه بار و شوک ناشی از بار
پیچ خوردگی
شکستگی و ترک خوردگی فلنج قرقره

شکستگی استرند سیم بکسل یا طناب فولادی اضافه بار و شوک ناشی از بار
ضعیف شدگی موضعی
شل شدگی در یک یا تعداد بیشتری از استرندها

خوردگی سیم بکسل یا طناب فولادی روغن کاری نامناسب
روغن نامناسب
نگهداری نامناسب و مواجهه با اسید و باز
پیچ خوردگی و تغییر شکل سیم بکسل یا طناب فولادی نصب نامناسب
جابه جایی نامناسب
ضعیف شدگی نقطه ای سیم بکسل یا طناب فولادی پیچ خوردگی و خمیدگی به دلیل جابه جایی نامناسب
لرزش سیم بکسل یا طناب فولادی روی درام و قرقره
شکستگی مفتول ها یا ضعیف شدگی بیش از حد در یک طرف سیم بکسل یا طناب فولادی تنطیم نادرست
درام و قرقره ی آسیب دیده
شکستگی مفتول نزدیک اتصالات سیم بکسل یا طناب فولادی ارتعاش سیم بکسل یا طناب فولادی

گرم و داغ شدن سیم بکسل یا طناب فولادی کوچک بودن بیش از حد شیار قرقره
سنگین بودن قرقره
کشیده شدن روی وانع
نیم سوز شدن مغزی سیم بکسل یا طناب فولادی حرارت بیش از حد
شیاردار شدن و ضعیف شدگی سیم بکسل یا طناب فولادی زیاد نرمی بیش از حد غلتک ها
نرم بودن مواد سازنده ی درام و قرقره
سیم بکسل یا طناب فولادی
تغییر شکل تاب برش نامناسب سیم بکسل یا طناب فولادی
خرابی مغزی
قرقره با شیار بسیار بزرگ
گاز گرفتگی و له شدگی سیم بکسل یا طناب فولادی کوچک بودن بسیار زیاد شیار قرقره
شل بودن و صدا دادن سیم بکسل یا طناب فولادی غلتک های بسیار کوچک
واتابیدن سیم بکسل یا طناب فولادی
چرخش اتصالات روی سیم بکسل تاب لنگ
کشیده شدن سیم بکسل روی شیء ثابت
له شدگی و لب پریدگی سیم بکسل یا طناب فولادی ضربه به سیم بکسل هنگام جابه جایی
کاهش قطر سیم بکسل یا طناب فولادی
شکستگی مغزی
اضافه بار ، خوردگی و ضعیف شدگی
حالت قفس پرنده در سیم بکسل یا طناب فولادی رها کردن ناگهانی بار

له شدگی و شل شدگی سیم بکسل یا طناب فولادی
اضافه بار و شوک ناشی از بار
پیچیده شدن نادرست
سیم بکسل بیش از اندازه روی درام
شل بودن بلبرینگ های درام
نقص در کلاچ
کشیده شدن روی موانع
تورفتگی و لب پریدگی استرند سیم بکسل یا طناب فولادی
خرابی مغزی به دلیل کار و فشار زیاد
کشیدگی سیم بکسل یا طناب فولادی اضافه بار و باز شدن سیم بکسل های تاب لنگ
بیرون زدگی مغزی سیم بکسل یا طناب فولادی شوک
از بین رفتن تاب سیم بکسل یا طناب فولادی
واتابیدن سیم بکسل یا طناب فولادی
چرخش بار

,انواع سیم بکسل های بازرگانی کیمیاصنعت

,انواع سیم بکسل های بازرگانی کیمیاصنعت

تحقیقات گسترده بر روی هر آنچه مربوط به کاربرد سیم بکسل، آسیب های آن و انواع سیم بکسل های موجود در بازارهای بین المللی توسط کارشناسان مجرب و دل سوز ما در بازرگانی کیمیاصنعت انجام شده است. این تحقیقات ما را قادر بدان کرده است که نه تنها به افزایش تنوع محصولات در این صنف، بلکه به مطالعه دقیق محصولات و خصوصیاتی که در این باره در ذیل وجود دارد پرداخته ایم.

بازرگانی کیمیاصنعت نمایندگی سیم بکسل های گوستاولف مخصوص آسانسور، بریدون و کیس وایر را در ایران دارد و به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات این شرکت ها را وارد می کند.

این اختیار در دسترس شما مشتریان عزیز می‌باشد که نه تنها از طریق این اطلاعات، سیم بکسل مورد نیاز مصرف خویش را در دست داشته باشید، بلکه با اختیار داشتن دانشی که از طریق این کادر مجرب در اختیارتان قرار داده شده می توانید بیشترین بازده را از سیم بکسل خود در طی فرایند مصرف و نحوه نگهداری آن داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به برگه تماس با ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سیم بکسل‌های 19*6 با هسته های فولادی وکنفی
سیم بکسل های 7*19 نتاب
سیم بکسل های 37*6 با هسته های فولادی و کنفی
سیم بکسل های 7*35 نتاب (پوست ماری)
سیم بکسل های 19*8هشت رشته مغز کنفی و فولادی
سیم بکسل12*6 بسیار نرم و قابل انعطاف برای تناژ بسیار پایین
گواهینامه های تضمین کیفیت سیم بکسل

سیم بکسل های وارداتی این بازرگانی در گریدهای 1770,1960TS تولید شده و دارای گواهی های کیفیت و تولید می باشد.

سیستم تضمین کیفیت سیم بکسل ها

کلیه مفتول های تشکیل دهنده ی سیم بکسل های بازرگانی کیمیاصنعت به صورت جداگانه مورد آزمایش کشش قرار گرفته اند و مقدار نیرویی که برای استفاده به کاربر پیشنهاد می‌گردد، کمتر از 1/4 قدرت اصلی یا نیروی گسیختگی می‌باشد به عنوان مثال برای سیم بکسل 10 میلی متر FC (کنفی) نیروی گسیختگی آن 5000 کیلوگرم می‌باشد ولی در جدول محاسبات ما آن را برای بار حداکثر 1200 کیلوگرم پیشنهاد نموده‌ایم.

تاریخچه سیم بکسل

استفاده از طناب برای کارها و فعالیت روزمره انسان از دیرین و قرن های پیشین، قدمت دارد، که احتمالا به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد، زمانی که انسانهای اولیه برای بستن ، اتصال، کشیدن و حمل کردن و بالابردن اجسام (مانند بالابر های امروزی) از چیزی مانند طناب استفاده می کردند.

شاید این احتمال وجود داشته باشد که استفاده انسانهای اولیه از چیزی مثل “طناب” به صورت طبیعی و ساخته شده از گیاهان مانند درخت انگور، الیافی از درخت خرما و مانند این ها بوده، پس از بررسی کارشناسان بر روی یک فسیل که از قرون پیشین پیدا شده نشان داد که:

“قدمت وجود طناب حدود 15.000 سال قبل از میلاد بوده است”

“ مصریان باستان احتمالا” از اولین و متمدن ترین انسانهایی بودند که با روشهای گوناگون موفق به ساختن طناب از پاپیروس، پوسته های درخت خرما، کتان، نی، چرم و پوست و موی حیوانات شدند، در این صورت تولید طناب به حدود 3.500 الی 4.000 سال قبل از میلاد برمی گردد. در اواسط (بین قرن 13 تا 18) از طناب یا اصطلاحا” “Ropewalks” به غیراز کارهای روزمره، در معادن و دریانوردی و ساختمان سازی (مانند بالابر) استفاده می شد.

لئوناردو دا وینچی طراح و معمار نامدار ایتالیایی طرح اولیه دستگاه بافت طناب را تهیه کرد که همانند بسیاری از طرحها و اختراعات او هرگز ساخته نشد.

چه زمانی طناب های نخی و کنفی تبدیل به سیم بکسل شدند؟

اولین سیم بکسل تابیده شده توسط “ویلهلم آگوست ژولیوس آلبرت” “Wihelm August Julius Albert” آلمانی اختراع شد. “آلبرت مخترع سیم بکسل می باشد.”

با توجه به اینکه در گذشته در معادن از زنجیر نقاله و طنابهای الیاف گیاهی با قرقره و بالابر استفاده می کردند، رطوبت معدن و اصطکاک طناب با دیوارهای سنگی و کشش آنها به دلیل از هم گسیختگی آنها باعث شده بود عمر بسیار کوتاهی داشته باشند، آلبرت در این فکر بود که برای این مشکل چاره ای پیدا کند، و لذا در سالهای 1832 الی 1833 با استفاده از تکنیک کهن ریسندگی، به صورت دستی رشته های مفتول فلزی را به صورت سه تایی به هم تابید تا مانند یک رشته شود، سپس سه و یا چهار عدد از این رشته ها را با استفاده از یک رشته سیم به صورت یک هسته در مرکز به دور آن تابید

نخستین بار سیم بکسل دست ساز ویلهلم آگوست ژولیوس آلبرت( برای بالابر) به طول 384 متر در جولای سال 1834 برای استفاده در معدن نقره کارولین (Clausthal Caroline) واقع در کوههای (Harz) استفاده شد.

سیم بکسل بالابری که از آن استفاده می شد، دارای قطری به ضخامت حدود 17 میلیمتر بود که از سه رشته سیم فولادی به یکدیگر بافته شده که دارای قطری حدود 3.5 میلیمتر بود و این سه رشته با تابیدن بر دور هسته مرکزی سیم بکسل اصلی را تشکیل داده بود. در همان سالها سیم بکسلی که آلبرت مخترع آن بود بقدری مشهور شد که تا چند مدت بعد از اختراع آن، به آن “سیم بکسل آلبرت” “Albert Ropes” می گفتند.

رابرت استرلینگ نووال مخترع دستگاه سیم بکسل تاب

در همان سالها یک آلمانی دیگر به نام “آندرو اسمیت” “Andrew Smith” با استفاده با اعمال روش های گوناگون بر روی سیم بکسل “آلبرت” و با تکنیک Ropewalk سعی کرد ناهنجار بودن(سفت و صیقل نداده شده) و سفتی آنرا تا حدودی کاهش داده و شرایط استفاده از آنرا مناسبتر کنند.

آندرو با الگوبرداری از شیوه سیم پیچی “آلبرت” در ساخت سیم بکسل، سعی کرد با استفاده از یک سری قرقره و چرخ دنده که به صورت انبوه در هم مخلوط شده بود و با چرخاندن کلی آنها رشته سیم ها از قرقره ها باز و در نقطه کانونی با برخورد به هم ترکیب شده و چرخیدن مداوم در هم بافته شده و به نقطه مقابل رسیده و در آنجا بوسیله سیستمی کوچکتر رشته سیم ها یکدست شده از دستگاه خارج می شدند. نهایتا”در سال 1840 با تکمیل و طراحی “دستگاه تولید سیم بکسل”، موفق شد بافتن سیم بکسل را به صورت خودکار انجام دهد.

انواع بافت سیم بکسل

سیم بکسل به طور معمول دارای 4 نوع بافت می باشد، که انواع بافت ها به شرح زیر است:

بافت سیل (Seale): در این نوع بافت، در هر رشته سیم تعداد مفتولهای هر رج که دور مفتول هسته قرار می‌گیرد برابر هم می باشند. ضخامت مفتولهای رج خارجی بیش از ضخامت مفتولهای رج داخلی است ولی در هر ردیف ضخامت کلیه مفتولها برابر می باشند. به دلیل ضخامت مفتولهای خارجی، این نوع سیم بکسلها ها دارای مقاومت سایشی بالایی می باشند.

بافت وارینگتون (Warrington): در بافت وارینگتون هر تار سیم یا طناب در رج خارجی دارای مفتولهای ضخیم و نازک بصورت یکی در میان است. به دلیل ترکیب مفتولهای ضخیم و نازک در رج بیرونی، سیم بکسل های با بافت وارینگتون دارای انعطاف بیشتری نسبت به ریسمانهای سیل هستند.

بافت فیلر (Filler): در بافت فیلر ضخامت مفتولها در تمامی رج ها مساوی می باشد. در فضای خالی بین مفتولها رج بیرونی و رج درونی مفتولهای نازکی قرار می‌گیرند که فیلر نامیده می‌شوند. سیم بکسل های با بافت فیلر دارای سطح فلزی بیشتری بوده و از قابلیت انعطاف و مقاومت سایشی بالاتری برخوردار می‌باشند.

بافت استاندارد (Standard): در این نوع بافت، ضخامت کلیه مفتولهای تشکیل دهنده هر رشته سیم یکسان می باشد. سیم بکسل های با بافت استاندارد به دلیل داشتن قابلیت انعطاف بالا دارای کاربردهای بسیار متنوعی در رشته‌های گوناگون صنعتی می باشند.

طریقه بافتن سیم بکسل

سیم بکسل‌ها در کارخانه های سیم بکسل بافی با طول‌های مختلف طبق سفارش کارخانه ی مصرف کننده بریده شده و نوک آنها را بصورت مشبک از هم باز نموده و سپس دم گیره بسته می‌شود. سرهای مشبک شده پس از اینکه بصورت حلقه ای در آمدند، سر سیم تار به تار، توسط سمبه و چکش و گازانبر در سیم اصلی می‌بافند. هر تار از سیم بکسل باید حتماً سه مرتبه بافته شود. طول بافت سیم بکسل باربلند کن نباید از ۲۵-۲۰ برابر قطر سیم بکسل کمتر باشد. طول بافت سیم بکسل با قطر ۱۵ ملیلمتر باید ۳۷۵-۳۰۰ میلیمتر باشد و هر ۵ میلیمتر اضافه بافت لازم است از ۲۸ به بالا ۵ مرتبه هر رشته باید بافته شود. سیم بکسل از نقطه گلوی حلقه آن تا آخرین نقطه بافت کمتر از ۵۰ سانتیمتر نباید باشد. از ضخامت یا قطر ۲۷ میلیمتر به بالا ۷۵ سانتیمتر طول بافت لازم می باشد.

سیم بکسل از نظر بافت

سیم بکسل‌ها از نظر بافت بر اساس جهت بافت کلاف‌های آن نام گذاری می‌شوند. اگر جهت کلاف‌ها از چپ به راست تابیده شده باشد، با علامت z روی سیم بکسل علامت گذاری شده است و آنرا راست بافت می گویند. اگر جهت کلاف‌ها از راست به چپ تابیده شده باشد، با علامت s روی سیم بکسل نشان داده می‌شود و آنرا چپ بافت می گویند.

برای تهیه سیم بکسل بالابرنده یا بلند کننده بار از سیم بکسل صلیبی راست بافت و چپ بافت استفاده می‌شود. سیم بکسل‌های صلیبی یا دو طرفه نیروی کششی را بهتر تحمل می‌کنند، در صورتی که سیم بکسل‌های یکطرفه میل به بازشدن و شل گردیدن بافت‌ها و رشته‌ها دارند و قابلیت انعطاف و مقاومت پوششی بیشتری را دارا می باشند، اما کمتر در جرثقیل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.باید توجه داشت که از سیم بکسل‌های یکطرفه جهت بلند کردن بار نباید استفاده کرد.

انواع اسلینگ (Sling) و اتصالات مربوط به طنابهای فولادی

انواع اسلینگ (Sling) و اتصالات مربوط به طنابهای فولادی

اسلینگ

اسلینگ

برای وصل کردن طناب فولادی به قطعات دیگر از انواع اتصالات می توان استفاده کرد. که شایع ترین نوع اتصال طناب فولادی، درست کردن حلقه در دو انتهای طناب است که اسلینگ نامیده می شود و بر طبق یکی از 3 روش زیر تهیه می گردد:

۱- دو سر پرس کردن طناب فولادی یا درست کردن حلقه و اتصال بست گلویی (Ferrule) به آن: در این روش حلقه ایجاد شده توسط پرس کردن بست گلویی فلزی به آن، با استفاده از دستگاه پرس مخصوص محکم می شود. دو سر پرس در صورت اتصال صحیح و کیفیت مناسب بست گلویی، یکی از مطمئن ترین و متداول ترین انواع اسلینگها می باشد که می تواند بیش از ۹۰% نیروی کشش طناب فولادی را حفظ کند.

۲- استفاده از بست های ”U” شکل (Wire rope grips): هنگام استفاده از این بست ها باید نهایت دقت در بستن صحیح آنها بعمل آید. بدین ترتیب که گودی ”U” آنها بر روی بخش انتهایی طناب فولادی قرار گیرد و از حداقل ۳ بست برای هر حلقه استفاده شود و بر حسب لزوم بست ها پس از محکم کردن اولیه، بطور منظم محکم شوند. بست های ”U” شکل در صورت استفاده صحیح تا ۸۰% نیروی کشش طناب فولادی را حفظ می کنند.

۳-درست کردن حلقه توسط دست یا گیس باف کردن طناب فولادی : این روش که توسط اشخاص ماهر و با تجربه بکار گرفته می شود، در موارد خاص و یا هنگامیکه طناب فولادی دو سر پرس در دسترس نباشد مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از آسیب رساندن مفتول هایی که احتمالاً در انتهای قسمت گیس باف شده شکسته باشند بهتر است این قسمت توسط بستن سیم پوشانده شود. حلقه گیس باف شده در صورت بافت صحیح بین ۷۵% تا ۹۰% نیروی کشش طناب فولادی را حفظ می کند.

در هر یک از سه روش نام برده، برای جلوگیری از آسیب دیدن طناب بهتر است از تیمبل (Thimble) یا رکابی استفاده شود، به این ترتیب که تیمبل درون حلقه قرار می گیرد و طناب فولادی از شیار دور آن عبور می کند. تیمبل ها انواع مختلف دارند ولی نوع معمولی آن برای تقریباً هر نوع کاربردی مناسب می باشند.

منبع :گروه گرد آوری سیم بکسل المهدی

هرگونه کپی برداری از مطلب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی داشته و شرعا حرام می باشد

سیم بکسل (طناب فولادی)

سیم بکسل

سیم بکسل (طناب فولادی) از به هم پیوستن سیم، لایه سیم و مغزی تولید می شود.این محصول باید حتما در جای خشک و سرپوشیده نگهداری شوند.برای باز کردن سیم بکسل از روی قرقره یا کلاف باید دقت زیادی داشت زیرا از حساسیت بالایی برخوردار می باشند تا از گره خوردن و آسیب دیدن آن جلوگیری شود. لازم به ذکر است که انواع مغزی سیم بکسل ها بسته به کارایی آنها متفاوت می باشد و از دو نوع مغزی الیافی و فولادی استفاده میگردد و با با توجه به کاربرد مورد نظر با نیروهای کششی مختلفی تولید می شود.به طور کلی سیم بکسل از سه نوع ماده اولیه تولید می گردد:

1- مفتول فولادی بدون روکش یا غیر گالوانیزه

2- مفتول فولادی گالوانیزه

3- مفتول فولادی استینلس استیل

طنابهای فولادی از نظر نوع تاب به دو نوع معمولی و لنگ ساخته می شوند.

طنابهای با تاب معمولی: این نوع طناب دوام بیشتری به از هم بازشدن یا گره خوردن داشته و در برابر فشار زیاد، له شدن و تغییر شکل ظاهری مقاومت بیشتری دارد. اما متاسفانه مقاومت و دوام آن در برابر ساییده شدن و قابل انعطاف بودن طناب کمتر از طنابهای با تاب لنگ می‌باشد.

طنابهای با تاب لنگ: این نوع طناب جهت تاب مفتول در یک رشته با جهت تاب رشته‌ها در طناب یکی می‌باشد. مقاومت طنابهای با تاب لنگ در برابر ساییده شدن بیشتر از طنابهای با تاب معمولی است اما هنگام کار با آنها باید مواظب گره خوردن و باز شدن این نوع طناب باشیم. زیرا این طناب به سرعت از هم باز می شود.

بطور کلی به کار گیری طنابهای با تاب معمولی آسانتر و کاربرد بیشتری دارد اما در مواردی مثل آسانسورهای باری و مسافری که مقاومت و دوام بیشتری در برابر سایش مورد نظر است تاب لنگ کاربرد بیشتری می تواند داشته باشد.

سیم بکسل ها معمولا از 4 نوع بافت به وجود می آیند:1-بافت سیل، 2- بافت وارینگتون، 3-بافت فیلر و 4- بافت استاندارد.

اجزای سیم بکسل

اجزای مختلف سیم بکسل را در ادامه می‌توان مشاهده نمود که شامل Core، Wire، Center Wire، Wire rope، Strand می‌باشد که به تفکیک در شکل زیر مشاهده خواهند شد. چیدمان های مختلفی برای انواع سیم بکسل وجود دارد اما موارد مطرح شده در شکل زیر برای تمام سیم بکسل ها یکسان بوده و با کمی دقت می‌توان آن ها را مشاهده نمود.

 

پیچ و مهره های نفت و گاز و پتروشیمی

پیچ و مهره های نفت و گاز و پتروشیمی                        09121896961
پیچ و مهره های نفت و گاز و پتروشیمی   :                       55377092
استاد بولت جزء لاینفک بخش مکانیکال تجهیزات پالایشگاهی می باشد . امروز فناوری تولید انواع679527-2012-7-14-17-58-22
پیچ های پالایشگاهی در ایران به حد مطلوب استاندارد رسیده است و انواع استاد بولتها در استانداردهای
B7 – Bm7 – B8 – B8m – L7 – L7m – B14 و … . بهمراه مهره 2H – 2Hm و واشرهای مربوطه در کشور عزیزمان ایران تولید می شوند و نقش مهمی در اتصال خطوط لوله ، تجهیزات سر چاهی ، شیر آلات و تجهیزات بازی میکنند .
مهره هایی که در این صنعت بکار می روند با نام مهره های شرکت نفتی در بازار پیچ و مهره رواج دارند و نسبت به بقیه مهره های شش گوش ضخامت و ارتفاع بیشتری دارند یا به اصطلاح گوشت دارتر هستند . دو نوع رزوه برای این پیچ و مهره ها تعریف شده است : میلیمتر و اینچی که نوع اینچی آنها متداولتر و دسترسی به آن آسانتر است .

استاندارد های استاد بولت
استاندارد مهره شرکت نفتی

پیچ شش گوش
استادبولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون
مهره چشمی
مهره مربعی
مهره باریک
مهره واشردار
سرخزینه
یوبولت
خودکار
سرمته ای
پیچ چشمی
پیچ تی
رول بولت
مهره خروسکی
مهره قفلی
مهره شش گوش
واشر تخت HV
واشر تخت آهنی
واشر فنری
مهره کاسه نمدی
مهره سربسته
مهره جوشی
پیچ اتاقی
مهره بلند
پیچ استوانه
مهره تی
پیچ دوسره
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
مهره استیل
واشر استیل
پیچ متری
پیچ خروسکی
مهره چاکدار
مهره گرد

درباره ما کیمیاصنعت

درباره ما
کیمیاصنعت یکی از شرکت های پیشگام در زمینه ی تولید انواع پیچ و مهره و واشر می باشد.این شرکت در طی سالها فعالیت مستمر خود همواره در جهت توسعه و بهبود کیفیت محصولات خود تلاش نموده است.

تولیدات شرکت کیمیاصنعت شامل انواع پیچ سرششگوش ، پیچ آلن ، پیچ دو سر رزوه ، انواع مهره و واشر ، پیچ و مهره های خاص مورد استفاده در صنایع مختلف مطابق با استاندارد های جهانی ANSI – MBN – DBN – ASTM – DIN – ISO – ASME می باشد .

تولید انواع ورق های لاستیکی و نسوز – تولید انواع تسمه های نقاله لاستیکی ایرانی و خارجی

این شرکت با بهره گیری از مهندسین متخصص و مجرب ، ماشین آلات مخصوص و تجربه به عمل آمده ، خدمات موثذ و مفیدی را به صنایع و کارخانه جات ارائه نموده است .

زمینه های فعالیت شرکت کیمیاصنعت، کارخانه جات سیمان ، صنایع تجهیزات نفت – گاز و پتروشیمی ، مولد های نیروگاه برق ، صنایع راهسازی و معادن ، تجهیزات ساحلی و صنایع کشتی سازی و … می باشد .

آزمایش های زیر کیفیت محصولات ما را تضمین می نماید :

۱-بازرسی مواد اولیه ( آنالیز )

۲-قسمت های ابعادی و گیج

۳-تست مایع نافذ

۴-تست پروفیل دنده

۵-تست بارگواه

۶-تست سختی سنجی

۷-تست متالوگرافی

۸-تست های مربوط به پوشش

 

پيچ،مهره وواشر فولادي، استنلس استيل

پيچ،مهره وواشر فولادي، استنلس استيل
مشخصات مجموعه والد: صنعت , مواد و تجهيزات تعداد بازدید: 1373
پس از بررسي ها و ارزيابي هاي انجام شده از شركت هاي توليد كننده چيني و همينطور ايراني توسط بازرسين مجرب پيچ و مهره، توانسته ایم پيچ و مهره هايي كه مطابق استانداردهاي رايج جهاني مد نظر جامعه مهندسين بوده را شناسايي نما ایم.
این شرکت مفتخر است كه در طي بيش از چهارده سال به واردات و تأمین پیچ، مهره و گل میخ ساختمانی برای مصارف انبوه و خاص برای صنایع نفت، گاز، پتروشمی، سازه هاي فلزي، سوله، برج سازها و پل، مبادرت نموده و هم‌اكنون با اتكا به تجربه و توان كارشناسي خود، توان تأمين انواع پيچ، مهره و واشر از قطر 6 تا 56 ميلي‌متر را دارا می باشد. ظرفیت وارداتی به طور متوسط 2500 تن سالیانه برای انواع پیچ و مهره توأم با مصنوعات داخلی بوده است. شايان ذكر است كه محصولات مذکور داراي گواهي‌ بازرسي IEI و مورد تأييد مؤسسه استاندارد ایران مي‌باشد.
انواع پيچ،مهره وواشر (از نوع فولادي، استنلس استيل، برنجي و معمولي) در زمينه صنايع نفت،گاز وپتروشيمي،آب،برق وگاز،اسكلت هاي فلزي پيچ ومهره اي، خودروسازي و كشتي سازي.
– پیچ، مهره و گل میخ ساختمانی با سرامیک مخصوص (برای عرشه های فولادی، سازه های فلزی، برج ها، سوله و پل) در سایزهای مختلف
·انواع پيچهاي استادبولت و يوبولت و دو سر رزوه جهت تاسيسات صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، راهسازي، آب، برق، مخابرات و …
·انواع پيچهاي سرخزينه،فلنجدار، اتاقي، تلگرافي، شيرواني، جوشي، چشمي، خروسكي، داربستي، سوكي، سرچهار گوش
·انواع مهره شش گوش معمولي، فولادي، كاسه نمددار، فلنجدار، جوشي، باريك، سربسته، قفلي، چاكدار، چاگنت، خروسكي، چهارگوش و …
·انواع واشر تخت، فنري، ستاره اي، بشقابي، موجي، قفلي، ريلي، چهارگوش، مسي، آلومينيمي و …
·انواع خار فنري، چهارپهلو، نيم گرد، سه گوش، پين چاكدار، پرچ آهني و آلومينيمي، ميخ پرچ، اشپيل و ساچمه
·انواع پيچ و مهره با پوشش گالوانيزه گرم، سرد و كرم

صنایع نفت و گاز

صنایع نفت و گاز
درخت محتوای سایت شامل بخش های زیر می باشد:

1)بخش درخت دانش مجموعه

2)بخش کتابها

3)بخش معرفی خدمات

4)بخش معرفی محصولات

بخش درخت دانش مجموعه شامل موارد زیر می باشد:

1- صنایع نفت و گاز

2- صنایع پتروشیمی

3- صنایع خودروسازی و ماشین سازی

4- صنایع فراساحل و کشتی سازی

5- صنایع کوچک و بزرگ.

بخش کتابها شامل موارد زیر است:

1- استانداردهای پیچ و مهره؛ کلید فولاد

2- روش تست پیچ و مهره

3- روش تولید پیچ و مهره

4- آبکاری پیچ و مهره.

بخش معرفی خدمات شامل:

1- آزمایشگاه

2- مشاوره و طراحی مکانیکی

3- پشتیبانی

4- آبکاری

5- پوشش دهی فلزات و سند بلاست

6- خرید باقی مانده پیچ و مهره پروژه شما.

بخش معرفی محصولات شامل:

1- پیچ

2- مهره

3- واشر

4- استاد بولت و قطعات فلزی مربوطه.

صنایع نفت و گاز:

صنعت نفت و صنعت گاز از دیرباز جزء صنایع پایه ایران محسوب می شدند؛ چرا که ایران از جمله کشورهایی است که اشباع از این منابع خدادادی است. برای انتقال نفت خام و گاز از سکوهای نفتی لازم است تا ادوات صنعتی به شکل درست و کارامد بتواند در کنار هم بسته شود تا عمل انتقال نفت و گاز را به پالایشگاه انجام دهند.

از این رو بهترین وسیله برای انتقال منابع انرژی (نفت و گاز) به این مراکز استفاده از پیچ و مهره می باشد. پیچ و مهره ایران در مبحث منابع نفت و گاز توانسته است دانش لازم را به دست آورد و از آن برای راهنمایی مشتریان این بخش استفاده نماید. در بخش صنایع نفت و گاز پیچ و مهره های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع نفت و گاز مصرف کننده انواع پیچ و مهره و استاد بولت و یوبلت و آی بولت و انکربولت برای پایه سازه ها و پیچ های شش گوش نیم رزوه(DIN6914,DIN931,ASTM A325,ASTM A490)، پیچ های تمام رزوه (DIN933) و مهره های (DIN6915,ASTM A194,ASTM A563) و واشرهای (DIN 934,DIN 125,DIN 127,DIN 6916) مورد استفاده می باشد.

خطوط لوله نفت و گاز باید از طول عمر مناسب و عملکرد مناسب برخوردار باشند و درجه امنیت آن بالا باشد.

در پالایشگاه لازم است تا قطعات به شکل مناسب و با گذراندن تست های لازم در کنار هم بسته شوند. جالب اینجاست که پیچ و مهره در این زمینه نسبت به قطعات دیگر قیمت چندانی ندارند و استفاده از پیچ و مهره نامناسب منجر به خسارت های جبران ناپذیری است.

در پالایشگاه تست های دوره ای کیفیت روی قطعات انجام می شود. لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل در هر یک از قطعات در صنایع نفت و گاز باعث می شود خط تولید محصولات پتروشیمی جهت بازسازی متوقف گردد. توقف خط تولید محصولات پتروشیمی بسیار هزینه بردار است. کارشناسان خرید پیچ و مهره حتما باید در خرید پیچ و مهره مورد نیاز صنایع نفت و گاز دقت لازم را به عمل آورند تا از بروز چنین مشکلاتی در این سیستمها جلوگیری شود.

کارشناس خرید باید برای تهیه پیچ و مهره صنایع نفت و گاز حتما از فروشنده گواهینامه یا برگه ی آزمایش محصول درخواستی خود را از آزمایشگاه معتبر بخواهد. این عمل وظیفه تولید کننده پیچ و مهره است.

در هنگام جابجایی پیچ های بلند مثل استاد بولت حتما باید دقت لازم را به عمل آورد تا ضربه نخورند چرا که دنده ی پیچ ها حساس هستند و ممکن است مهره به پیچ بسته نشود.

بهتر است پیچ و مهره ها را اسمبل شده تحویل گرفت چون در این حالت از بسته شدن آنها اطمینان داریم.

در دکل های نفتی به علت حساسیت کالاهای مصرفی و تولید شده باید از عکس برداری اشعه X برای تایید نهایی پروژه استفاده شود.

در این سازه های غول پیکر صدها تن آهن به کار می رود، انتقال این سازه ها بسیار سخت است. تصور کنید در این سازه از پیچ استاندارد استفاده نشده باشد و تست های شیمیایی و فیزیکی لازم انجام نشده باشد در این حالت هر لحظه ممکن است سازه با مشکل مواجه شود و کل سیستم را مختل کند.

بعضی از پیچ ها و مهره ها در آب های گرم جنوب توانایی و ایستایی لازم را ندارند و بعضی از پیچ و مهره ها می توانند در این آب ها عمر بالایی داشته باشند؛ مسئله ی خورده شدن توسط مواد محلول در آب بسیار مهم است. مسئولین صنایع در بخش نفت و گاز همگی به این واقعیت به خوبی واقف هستند.

در رابطه با افزایش طول عمر پیچ و مهره در اعماق دریا چندین راه حل پیش رو داریم که یکی از بهترین و به صرفه ترین آنها انجام روکش PTF روی پیچ است. با هزینه ای مناسب می توانیم روی پیچ و مهره را با رنگ معمولا سبز نظامی پوشش دهیم. این نوع رنگ در آب های نمکی دریا با توان ماندگاری طولانی می تواند عمر مناسبی داشته باشد.

در حمل و نقل این نوع از محصولات پیچ و مهره ای باید دقت لازم را داشت، چرا که هرگونه لب پریدگی در این محصولات پیچ و مهره ای برای صنایع نفت و گاز موجب می شود تا حفره ای برای پوسیدن پیچ فراهم گردد و باعث شود محصول به سرعت از بین برود.

تکنسین صنایع نفت و گاز برای نصب این پیچ و مهره ها باید با دقت بالا و تمرکز درست پیچ و مهره ها را به هم روی کار بندد.

در پایان بهتر است از اسپری های پوششی لازم جهت بستن راه نفوذ احتمالی روی پیچ و مهره اقدام نمود.

بعد از بستن درست پیچ و مهره ها روی کار باید سازه را به آرامی توسط یک کشنده مناسب به سمت دریا منتقل کرد و با جرثقیل های دریایی سکوی نفتی را داخل آب قرار داد. بعضی از کمپانی های بزرگ نفتی جهت برپایی این سکوها در زیر اقیانوس پایه هایی را احداث می کنند که بعد از عمل نشستن سکو در آب باید به وسیله ی پیچ و مهره و یا جوشکاری در آب عمل اتصال آن را به زمین انجام داد.

بعد از اتصال سکوی نفتی روی آب می توان دیگر تجهیزات را روی آن قرار داد. سکوهای نفتی دارای هزاران پیچ و مهره می باشد که باید بتوان به تک تک این پیچ و مهره ها اعتماد کرد.

بعد از نصب این پایه و قرار دادن تجهیزات روی آن، تکنسین ها مشغول به نصب ادوات حفاری می شوند که در این رهگذر می توان به شرکت های بزرگی مثل شرکت حفاری شمال، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت نفت خزر اشاره کرد؛ آماده حفر چاه نفت می شوند. بعد از حفر چاه نفت و خروج نفت از چاه باید آن را مهار کرد و آن را به انبارهای نفت و اماکن مناسب رساند تا آن را فراوری کنند و به محصولات نفتی تبدیل شود.

در پالایشگاه که شامل میلیون ها قطعه مکانیکی است به وسیله پیچ و مهره ها در کنار هم بسته شده اند. در این واحد شاید به جرات بتوان گفت میلیون ها پیچ و مهره و واشر مختلف کنار هم جمع شده اند تا این مجتمع در کنار هم شکل بگیرد، جالب اینجاست باید بتوان به تمام قطعات اعتماد کرد تا سیستم درست به کار خود ادامه د

زمينه هاي فعاليت شرکت کیمیاصنعت

زمينه هاي فعاليت: شرکت  کیمیاصنعت    تلفنهای تماس:02155377092 – 55377093 غفاری :09121896961  یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع پیچ و مهره های خاص جهت مصارف در صنایع نیروگاهی، پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانجات سیمان، صنایع فولاد،معادن، صنایع کشتی سازی و… می باشد.محصولات این شرکت شامل انواع پیچ و مهره های شش گوش، پیچ استاد، انواع انکر بولت،پیچ و مهره های کله دار،اکسپنشن بولت،یو بولت،سوپر بولت و انواع پیچ ها و مهره های خاص مورد استفاده در صنایع مختلف مطابق با استانداردهای جهانی نظیر ANSI, ASME, ISO, DIN, ASTM, می باشد.شرکت ماشین سازیه بدنه کوره سیمانپروژه های راکتور ساز ، شرکت راکتور ساز،
پروژه 40 بویلر ، شرکت بویلر مپنا،کشتی های نفت کش مجتمع کشتی سازی ، شرکت ایزوایکو،اسکلتهای فلزی شرکت نفت فلات قاره،استراکچر پتروشیمی بندر امام با همکاری شرکت سازه اين شركت اولین و تنها تولیدکننده سوپر بولت (Super Bolt) در ایران بوده و با استفاده بهينه از منابع داخلي و ارائه گواهينامه معتبر، موارد مصرف صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، کارخانجات سیمان و معادن را تأمین مي نمايد. آماده قبول کلیه سفارشات و تقاضای صنعتگران، صنایع خودرو، تاسیسات ساختمان و انواع پیچ و و مهره های خاص جهت مصارف در صنایع نیروگاهی، پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانجات سیمان، صنایع فولاد، معادن، صنایع کشتی سازی و… می باشد.
امیدواریم که در پرتو مهر یزدان پاک این توفیق را داشته باشیم تا ضمن پاسخ گویی به نیاز صنعت کشور در راستای اهداف توسعه صنعتی میهن عزیزمان ایران ، نقش سازنده ای ایفا نماییم .

زمينه های فعاليت کیمیاصنعت
 صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
 صنایع انرژی و نیروگاهی
 صنعت خودرو سازی
 صنایع فلزی و ساختمان سازی
 صنعت کشتی سازی
 تاسیسات دریایی و فرا ساحل
 صنایع معادن و راه سازی
 کارخانجات سیمان و فولاد سازی