پیچ

همسفر «هنرمندِ» روحانی به رم و پاریس
برای نخستین بار همراه با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی، صنایع‌دستی، سینما و موسیقی نیز بار سفر بستند.
به گزارش نامه نیوز، «بهمن نامور مطلق» در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره سفرش به فرانسه بیان کرد: سفر آقای روحانی بی‌ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در فرانسه نیست. با حضور رییس‌جمهور، توجهات به سوی ایران جلب می‌شود و ما می‌خواهیم نشان دهیم ایران باسابقه و بافرهنگ است. ما می‌خواهیم در کنار امور سیاسی، امور فرهنگی را در اروپا عرضه کنیم؛ به همین منظور سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از طرف دولت ماموریت پیدا کرده که برنامه‌هایی را به نام هفته فرهنگی ایران همزمان با سفر آقای روحانی در فرانسه تدارک ببیند.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: در هفته فرهنگی برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه عکس‌ها و پوسترهای میراث فرهنگی، بخش ویژه‌ای از جشنواره سینمایی فیلم فجر و موسیقی سنتی ایران برگزار می‌شود. در این یک هفته هر روز یک برنامه برگزار می‌شود. البته برنامه‌های سینمای ایران تا هفت شب ادامه پیدا می‌کند و نمایشگاه صنایع دستی هم که قرار است در شهرداری پاریس برگزار شود، بعد از چند روز به خانه فرهنگ ایران منتقل می‌شود و تا دو هفته ادامه پیدا می‌کند.

نامورمطلق افزود: صنایع دستی، میراث فرهنگی و سینمای ایران به عنوان پیشانی فرهنگی کشورمان در کنار دستگاه دیپلماسی در فرانسه حضور پیدا می‌کند که از چند منظر مهم است، با این کار نخست نشان می‌دهیم که صرفا یک کشور سیاست‌زده نیستیم، بلکه در کشور ما فرهنگ و هنر همچون سابق جریان دارد و نمایندگان اصلی کشور ما فرهنگیان هستند. از طرف دیگر با نشان دادن فرهنگ کشورمان، تصویری را که از ما در دهه‌های گذشته در کشورهای اروپایی درست شده، تغییر می‌دهیم تا اروپایی‌ها ببینند تا چه اندازه به فرهنگ اصیل خودمان وابسته هستیم و به آن اعتقاد داریم. در این سفر سعی می‌کنیم بضاعت‌های اقتصادی صنایع دستی ایران را که عمدتا با صنایع سنتی ما شناخته شده بوده، نشان دهیم.

وی گفت: ما در این نمایشگاه در کنار صنایع سنتی، صنایع دستی نو هم عرضه می‌کنیم تا ببینند که صنایع دستی در ایران متوقف نشده است، بلکه هر زمان چهره تازه‌ای از صنایع‌دستی ایران به دنیا عرضه می‌شود. بخشی از صنایع‌دستی که در فرانسه نمایش داده می‌شود همان طرح‌ها و نقوش اصلی هستند و بخش دیگر طرح‌های نویی هستند که توسط هنرمندان جوان دانشگاهی شکل گرفته و بر پایه نقوش سنتی با جلوه‌ای نو است.

او با بیان اینکه 150 قلم صنایع‌دستی در کشور فرانسه نمایش داده می‌شود، اعلام کرد: آثار هنرمندان بسیاری از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، فارس، آذربایجان و زنجان در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شوند و سعی کرده‌ایم معدلی هرچند محدود از فعالیت‌های صنایع‌دستی کشورمان را ارائه کنیم. بخشی از صنایع‌دستی ارائه شده در فرانسه شامل سفال، گلیم، چوب، زیرانداز و زیورآلات است.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه در این نمایشگاه فروش نداریم، گفت: صرفا نمایشگاه صنایع دستی در فرانسه ترویجی است و برای نشان دادن بخشی از ظرفیت‌های هنرهای سنتی کشور ماست و به طور حتم فضایی به وجود می‌آید که علاوه‌بر دیدن و شناختن، تاجران فرانسوی بتوانند سفارش دهند و با هنرمندانی که خالق این آثار هستند ارتباط بگیرند.

او اظهار کرد: متاسفانه فرصتی برای هماهنگی هنرمندان که بتوانند در این سفر همراه شوند نیست، اما برخی از هنرمندان سنتی قرار است کارگاه زنده خوشنویسی برگزار کنند. همچنین استاد طلایی (تارنواز) و رضا کیانیان (بازیگر) به نمایندگی از جامعه هنری در فرانسه حاضر می‌شوند.

نامور مطلق اعلام کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی روز پنجشنبه – 8 بهمن ماه – به صورت رسمی با حضور شهردار پاریس و وزیر فرهنگ فرانسه، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح می‌شود. امیدوارم در سفرهای دیگر هم مقامات ارشد کشور ما نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را با خودشان همراه کنند و در کنار رییس جمهور تنها اقتصاددانان و سیاست‌مداران نباشند، بلکه هنرمندان هم حضور داشته باشند، به خصوص برای کشور ما شایسته است که چند بزرگ هنری کشور همواره در کنار رییس جمهور حضور داشته و نماینده بخش فرهنگی و هنری کشور ما در این سفرها باشند؛ چون در شرایط پساتحریم به سر می‌بریم خوب است که برنامه‌های فرهنگی این چنینی برگزار شود و تداوم پیدا کند                                                                                                                           پیچ شش گوش, پیچ آلن, پیچ اتاقی, پیچ استوانه, پیچ استیل, پیچ تی, پیچ چشمی, پیچ خروسکی, پیچ دوسره, پیچ آلن مغزی,   استادبولت, بولت صفحه ستون ,پیچ متری, خودکار, رول بولت, سرخزینه, سرمته ای, مهره استیل, مهره باریک), مهره بلند, مهره تی, مهره جوشی, مهره چاکدار, مهره چشمی, مهره خروسکی, مهره سربسته, مهره شش گوش-, مهره قفلی, مهره کاسه نمدی-, مهره گرد, مهره مربعی, مهره واشردار, واشر استیل, واشر تخت HV-, واشر تخت آهنی-, واشر فنری, یوبولت