انواع بافت در طنابهای فولادی

دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهره

دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهرهReviewed by پيچ و مهره کیمیاصنعت on Oct 13Rating: 5.0دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهره ای دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهره ای

 

دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهره ای,

امروزه استفاده از سازه های پیچ و مهره ای در صنعت به نحو چشمگیری افزایش یافته است، به طوریکه این سازه ها در گذشته فقط شامل سوله های صنعتی، مجتمع های پتروشیمی و سازه های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز می شد. هم اکنون کاربرد این سازه ها در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری که در شهرها نیز ساخته می شود با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

از مهمترین دلایل استفاده از سازه های پیچ و مهره ای در کشورهای صنعتی عدم نیاز به جوشکاری ,زمان نصب سازه به خصوص در موقعیت های سخت می باشد. همچنین سرعت بیشتر اجرا در محل نصب نسبت به سازه های جوشی مزیت دیگر این نوع سازه هاست. این نوع ساختمان ها با طراحی خاص و اجرا به صورت صنعتی و مدرن، مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلت های سنتی دارند. نکته دیگر، پایین تر بودن هزینه تولید و نصب ,آن ها نسبت به روش سنتی است که در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن درصدی قابل توجه می گردد.

اسکلت هایی که در محوطه پروژه های ساختمانی تولید می شوند به خاطر محدودیت در تأمین برق مکفی برای بکارگیری دستگاه های جوش مدرن و ابزار صنعتی سنگین، عدم وجود تیم های مجرب، رنگ آمیزی و زنگ زدایی صحیح و … نه تنها فاقد کیفیت هستند، که کاملاً دست و پاگیر و دارای پروسه ای زمان بر می باشند. این امر بلاشک منجر به ایجاد ترافیک و تزاحم همسایگان می شود. از طرف دیگر روش سنتی -ساخت اسکلت در محل- از لحاظ اتصال و برپایی، علاوه بر موارد ذکر شده هزینه بالایی بابت جرثقیل در بر خواهد داشت. شایان ذکر است از آنجا که زمان نصب سازه های جوشی بسیار بیشتر از نصب سازه های پیچ و مهره ای است، ,مزاحمت های بسیار زیادی را از قبیل ایجاد سر و صدا، تداخل در جریان برق و …. در مدت زمان طولانی برای افراد ساکن در نزدیکی آن محل ایجاد خواهد کرد.

پیچ و مهره

پيچ و مهره اجزاي جديد سازه ها و اسكلت هاي فلزي مي باشند كه چند سالی است بطور گسترده در پروژه هاي مهم بزرگ و كوچك كشور مورد استفاده قرار مي گيرند.
گروه صنعتیتولید کننده انواع پیچ و مهره های صنعتی، ساختمانی، لوازم و تجهیزات صنعتی، خانگی و پزشکی بوده و سالهاست در این زمینه فعالیت مستمر دارد.کیمیاصنعت
نقش پیچ و مهره در سازه های فلزی صنعت ساختمان بسیار مورد بحث است و حساسیت های بسیاری در این زمینه وجود دارد زیرا پیچ و مهره جایگزین جوش و اتصالات جوشی که جزء اتصالات جدانشدنی بودند شده است، ازینرو بازرسی و تحویل گیری آنها نیز باید مطابق با سفارش دقیق کارفرما صورت پذیرد. بعضی از دلایل جایگزینی جوش با اتصالات پیچ و مهره ای را می توان بصورت ذیل خلاصه نمود:
– سهولت اتصال در هنگام اجرا و نصب اسکلت فلزی.کیمیاصنعت
– سرعت اجرا و هزینه اجرایی کمتر
– عدم نیاز به بازرسی 100 درصد هنگام نصب
– افزایش ضریب اطمینان سازه
– بهبود مقاومت سازه به بارهای لرزشی و مقاومت بیشتر سازه ها در برابر زلزله
– افزایش کیفیت و دقت عمل هنگام نصب
– اجرای برج ها و سازه های پیچیده
– امکان باز نمودن و تغییرات یا در کل تخریب سازه در زمان کوتاه تر

با توجه به تمامی موارد فوق و بسیاری امتیازات دیگر تنها نکته ای که وجود دارد، سفارش صحیح، تأمین محصول با کیفیت از سوی تولید کننده و همچنین تحویلی گیری صحیح و اجرای صحیح است.
مواردی وجود داشته است که کارفرمایان محترم بدون درنظر گرفتن این موارد پیچ و مهره های سازه را خریداری نموده اند و هنگام نصب یا پس از اجرا متوجه شده اند از لحاظ استانداردهای متریالی، ابعادی، گرید محصولات و یا پوشش آنها نکاتی را رعایت ننموده اند که باعث ایجاد اشکالات بسیار شدید در سازه شده است، لذا از کلیه کارفرمایان، سازندگان، پیمانکاران و خریداران محترم خواهشمند است جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتماً با واحد فنی تولید کننده و تأمین کننده پیچ و مهره کلیه مشخصات طراحی را مطرح نمایند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

درباره ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *