اسکلت فلزی پیچ و مهره ای

اسکلت فلزی پیچ و مهره ایReviewed by رحمان غفاری on Nov 10Rating:

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای

مقدمه
امروزه با پيشرفت علوم و تكنولوژي، نيازها و خواسته هاي جديدي در زمينه مهندسي سازه فلزي رخ نموده است. عامل زمان در ساخت سازه هاي فلزي اهميت دوچندان يافته و اين امر گرايش به سازه فلزي پيش ساخته را افزايش داده است. ساخت انواع سازه هاي فلزي و ساخت اسکلت فلزي جوشي و پيچ و مهره اي ساختمان و صنعتي بخشي از توانمندي توليد گروه توليدي ، صنعتي و بازرگاني پارسیان قالب است.
گروه صنعتي پارسیان قالب با بهره گيري از مهندسين و متخصصين و كادري مجرب در زمينه ساخت ونصب سازه هاي فلزي سبك و سنگين شامل اسكلتهاي پيچ و مهره اي با مقاطع ستون باكس، صليبي با دستک هاي درختي و يا فلنجي ، ساخت پايپ رك صنايع نفتي و پتروشيمي و ديگر سازه های خاص فلزي فعالیت می کند.

معرفي
اسکلت فلزي بسته اي متشکل از ستونها و تيرها ( افقي يا شيب دار ) و باد بند است. اسکلت فلزي سازه اي است كه اصولا رفتار سه بعدي دارد به طوريكه به هيچ ترتيبي نمي توان رفتار كلي آن را با استفاده از يك يا چند مجموعه مستقل دوبعدي تقريب زد. اسکلت هاي فلزي سازه هاي سه بعدي خاص هستند كه معمولا داراي اعضاي مستقيم با اتصالات صلب يا مفصلي مي باشند.
ساختار توليد
درمحل کارخانه ورق فولادي ضخيم را با ابعاد مندرج درجداول محاسباتي نقشه هاي ساخت سازه برش داده و به يکديگر متصل مي کنند(بال و جان).در اين حالت قطعاتي باعنوان تير و ستون و بادبند و پليت شکل مي گيرند که با نصب و اتصال آنها به يکديگر وبرپاکردن درمحل پروژه ساختاراصلي سازه اسکلت فلزي ايجاد مي شود. اسكلت فلزي سيستمي است كه از بافت تعداد زيادي المان يا مدول با شكلهاي استاندارد به يكديگر تشكيل مي شود و نهايتا يك سيستم سبك و با صلبيت زياد را ايجاد مي كند.
مزايا
درارتباط با مقاطع و مصالح فلزي مثل اسکلت فلزي ميتوان با اطمينان به اين موارد اشاره کرد : مقاومت زياد قطعات فلزي (نسبت مقاومت به وزن از مصالح بتني بزرگتر است)،پيوستگي و همگن بودن ويکنواخت بودن خواص فلز، دوام بسيارخوب فولاد، مقاومت در برابر تنشهاي بزرگ وپيروي ازقانون هوک، مقاومت کششي و فشاري يکسان و مقاومت برشي نزديک به آنها، خاصيت شکل پذيري مصالح فلزي(تحمل تمرکزتنش و نيروي ديناميکي و ضربه اي) ، سرعت نصب قطعات فلزي نسبت به اجراء قطعات بتني مدت زمان کمتري مي طلبد(سرعت بالا) . امکان اصلاح ساختاراسکلت فلزي درصورت اشتباه درمحاسبات با استفاده از جوش يا پرچ يا پيچ کردن قطعات جديد وجوددارد . ميانگين وزن ساختمان فولادي را مي توان بين 245 تا 390 کيلوگرم بر مترمربع و يا بين 80 تا 128 کيلوگرم بر مترمکعب تخمين زد ، درحالي که در ساختمانهاي بتن مسلح اين ارقام به ترتيب بين 480 تا 780 کيلوگرم برمترمربع يا 160 تا 250 کيلوگرم برمترمکعب مي باشد(سبک بودن) .کیفیت ساخت : کیفیت ساخت سازه با امکانات موجود در کارخانه و طبق نقشه های طراحی شده و تحت نظارت واحد کنترل کیفی قابل مقایسه با سازه های جوشی که در محل نصب سازه ساخته می شوند نمی باشد . پرت مصالح : معمولا در محاسبات ساخت سنتی اسکلت فلزی، دست محاسب در انتخاب مقاطع خاص تیر اهن بسته میباشد و مجبور است با اضافه کردن ورق و جوشکاری به مقطع مورد نظر برسد حال انکه در ساختمان پیچ و مهره ای امکان اضافه کردن مقاطع سبکتر و با مقاومت بیشتر وجود دارد که استفاده از ورق در ساخت مقاطع پرت آهن آلات را به حداقل می رساند . ایمنی و پایداری سازه: چه به لحاظ تئوری و چه به لحاظ عملی ثابت شده است که ساختمان های پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بهتر پایداری بیشتری در برابر زلزله و نیروهای جانبی دارند . هزینه کمتر: اجرای ساختمان پیچ و مهره ای به لحاظ اقتصادی می تواند هزینه کمتری را به مالک تحمیل کند ولی این بدان معنی نیست که دو سازه که کاملا مقاطع آن یکسان می باشد سازه پیچ و مهر ه ای کم هزینه تر باشد ولی به دلیل باز بودن دست طراح در بهینه سازی و ساخت مقاطع با وزن کمتر، امکان کاهش وزن سازه توسط طراح به راحتی امکان پذیر است . مقاومت در برابر آتش سوزی: در دماهای بالا معمولا اتصالات پیچ و مهره ای مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارند و احتمال تخریب سازه بسیار کمتر از اتصالات جوشی است . عدم نیاز به فضای کار: معمولا در شهر ها به دلیل عدم وجود موقعیت و مکان مناسب جهت ساخت اغلب پیمانکاران دچار زحمت فراوان شده که با استفاده از این نوع سازه ها ، قابلیت اجرا در شلوغ ترین و کم حجم ترین موقعیت ها فراهم کرده است . ما با افتخار و سربلندی درخدمت کلیه کارفرمایان و پیمانکاران و جامعه سازندگان مسکن و سایر سازه های فلزی بادوام خواهیم بود.
کاربرد
دامنه کاربرد اسکلت فلزي درحوزه صنعت ساختمان بسيارگسترده است بطوري که نمونه هاي متعددي از سازه هاي اسکلت فلزي كه در دنيا و ايران ساخته شده است وجود دارد : از جمله استاديوم هاي ورزشي، مراكز فرهنگي، سالن هاي اجتماعات، مراكز خريد، ايستگاه هاي قطار، آشيانه هاي هواپيما ، مراكز تفريحي، برجهاي راديويي ،کارخانه ها ، بيمارستانها، سالنهاي ورزشي ، انبار هاي بزرگ ، دامداري ها ، و برجهاي مسکوني و انبوه سازي مسکن …
سازه­ های فلزیاسکلت فلزی پیچ و مهره ای ای و سوله

 

مجموعه فنی ،مهندسی و صنعتی ما با توان بالای فنی وامکانات وسیع تولیدي به پشتوانه بیش ازبیست سال تجربه مفیدکاری در زمینه طراحی و تولید پیچ ومهرهای سازه­­های فلزی ضمن بهره­گیری از جدیدترین دستاوردهای علمی و بر اساس­ آخرین آئین­نامهای بین­­المللی آمادگی کامل خود را در جهت اجرای هرگونه پیچ و مهره اسکلت فلزی سازه­های صنعتی و ساختمانی در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت ساخت اعلام می­دارد. فعالیت تخصصی در زمینه سازه­های فلزی و پیش­ساخته موجب غنای کار و تأمین اطمینان لازم گردیده و نمونه پروژه­های اجرا شده در سرتاسر کشور و همچنین انجام پروژه­های برون مرزی در کشور­­های همجوار تأيیدی بر این ادعا است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *