خرید پیچ - قیمت انواع پیچ

تعریف پیچ 1

تعریف پیچ 1Reviewed by :پیچ ومهره کیمیاصنعت on Oct 10Rating: 5.0:پیچ ومهره کیمیاصنعت:پیچ ومهره کیمیاصنعت

تعریف پیچ 1

پیچ و مهره,تعریف ,پیچ :,پیچ ومهره, کیمیاصنعت :02155377092 09121896961
استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است.
طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است،.
شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود.
برای شناخت پیچ ها و تعریف پیچ ها به 4 مشخصه نیازمندیم .
: الف ) قطر پیچ ب) طول پیچ ج ) نوع کله پیچ د ) نوع دنده و گام پیچ فاصله قله دو نخ رزوه کنار همرده ی مقاومتی پیچ:رده ی مقاومتی در پیچ ها بر اساس استاندارد DIN با سه عدد ۸٫۸، ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ تعریف شده است .
شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند.
بخش استوانه ای از قسمت انتها تا نوک پیچ را پای پیچ گویند که ممکن است کل یا بخشی از آن رزوه شده باشد. به فاصله میان هر شیار با شیار دیگر گام پیچ گفته می شود.پیچ های قدرت که گاهی محرک های خطی یا پیچ های انتقال نیز نامیده می شوند، برای تبدیل حرکت دورانی مهره یا پیچ به حرکت خطی نسبتا آهسته در امتداد محور پیچ به کار می روند. هدف بسیاری از آن ها اخذ مزیت مکانیکی بیشتر است، مانند جک ها و پرس ها و هدف برخی حصول به جا به جایی دقیق حرکت محوری است.
تعریف پیچ 1
جنس پیچ ها
جنس پیچ ها می تواند از فلز، چوب، پلاستیک باشد. پر مصرف ترین مواد در تولید این نوع اتصالات فولاد می باشد و نوع آن فولادهای کم کربن و کربن متوسط می باشد. ولی استفاده کردن از فولادهای با کربن بالا، فولاد زنگ نزن(استنلس استیل )(صنایع دریایی -صنایع غذایی -مکانهای مرطوب )، آلومینیوم (ظروف تفلون)، مس، برنج نیز معمول می باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که در تولید این گونه اتصالات مانند پیچ و مهره و پرچ باید توجه داشت نوع و جنس مواد اولیه می باشد. جنس و نوع مواد اولیه نه تنها در کیفیت این نوع اتصالات تاثیر دارد در قیمت تمام شده آنها نیز تاثیر زیادی دارد.55377092 نوع مفتول فولادی که در تولید پیچ و پرچ و مهره ها استفاده می شود باید قابلیت و فرم پذیری سرد را داشته باشد( Cold heading quality (CHQ. این نوع فولادها معمولا از فولاد ساختمانی و معمولی گرانتر هستند و دلیل آن این می باشد.
که در فولاد های با قابلیت CHQ سعی می شود تا حبابهاب ریز هوا به حداقل برسد و سطح و مقطع مفتول به صورت یکنواخت تر و همگن تر باشد تا در هنگام تولید سطح قطعات تولیدی ترک نخورد و ترک نداشته باشد.انواع پیچ ها از نظر کاربرد :
پیچ ها در صنعت به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند.
الف: پیچ های محکم کننده : این پیچ ها به منظور وصل کردن دو چند قطعه مختلف به یکدیگر به کار می روند که معمو لا فرم دندانه ی آن مثلثی (v) می باشد.
تعریف پیچ 1
ب: پیچ انتقال حرکت : این پیچ ها شامل انو اع پیچ ها و حلزون هایی است که جهت انتقال حرکت یا تبدیل حرکت دورانی به حرکت مستقیم الخط و یا تغییر سرعت به کار می رود. فرم مقطع پیچ های انتقال حرکت اغلب ذوزنقه ای یا مربعهای می باشد.
و از موارد استفاده ی آنها هدایت سوپرت ماشین و میز صفحه تراش و فرز می باشد. پیچ شش گوش ,پيچ و مهره ,کیمیاصنعت ,پیچ آلن ,پیچ آلن مغزی ,پیچ اتاقی, پیچ استوانه, پیچ استیل, پیچ تی, پیچ چشمی, پیچ خروسکی, پیچ دوسره, پیچ متری, خودکارX پیچ شش گوش ,پيچ و مهره ,کیمیاصنعت ,پیچ آلن ,پیچ آلن مغزی ,پیچ اتاقی, پیچ استوانه, پیچ استیل, پیچ تی, پیچ چشمی, پیچ خروسکی, پیچ دوسره, پیچ متری, خودکار, رول بولت, سرخزینه, سرمته ای, مهره استیل, مهره باریک), مهره بلند, مهره تی, مهره جوشی, مهره چاکدار, مهره چشمی ,مهره خروسکی ,مهره سربسته ,مهره شش گوش-, مهره قفلی, مهره کاسه نمدی,- مهره گرد, مهره مربعی, مهره واشردار, واشر استیل, واشر تخت HV-, واشر تخت آهنی-, واشر فنری, یوبولت. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *