پیچ چوب

تفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلز

تفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلزReviewed by تفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلز on Feb 13Rating: 5.0تفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلزتفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلز

تفاوت پیچ چوب، پیچ دیوار تیغه ای و پیچ فلز

پیچ برای چوب: رزوه این پیچ ها نسبت به پیچ های فلزی و ماشینی درشت تر بوده و یک بخش ساقه دارند که بدون رزوه می باشد. ساقه پیچ با فشاری که به سطح چوب وارد می کند دورن آن شده و مسیر را برای رزوه ها باز می کند. برخی از پیچ های چوب نوک مخروطی دارند.

پیچ برای ورق فلزی: معمولا تمام پیچ شیار دار است این پیچ ها را برای چوب می توان استفاده نمود اما برعکس آن صادق نیست. بسیاری از این پیچ ها نیاز به یک سوراخ کوچک قبل از حفاری دارند اما برخی نیز خودکارند.

پیچ تیغه ها و دیوارهای کاذب: پیچ های رزوه درشت برای حفاظت اتصال بین چوب و دیوار است در حالی که رزوه ریزتر برای اتصال ناودان های فلزی کاربرد دارد. محل اتصال بدنه به ساقه در این پیچ ها بیشتر منحنی بوده تا دیوار دچار آسیب و ترک خوردگی نشود.
تعاریف و استانداردهای دنده پیچ

گام پیچ فاصله بین دو دنده متوالی به موازات محور پیچ است. تعریف گام در واحد های ایالات متحده عبارت است از عکس تعداد دنده N در هر اینچ است.

قطر بزرگ d برابر است با بزرگترین قطر دنده پیچ

راهنما یا پیشرو فاصله ای است که مهره پس از یک دور چرخیدن به موارات محور پیچ جابه جا می شود. برای پیچ های یک راهه مقدار پیشرو با گام دنده برابر است. یک پیچ چند راهه رزوه ای است که از دو یا چند ردیف دنده در کنار یکدیگر درست شده باشد. پیچ ها رزوه ها یا قطعات رزوه شده استاندارد همه رزوه های یک راهه دارند. در یک پیچ دو راهه اندازه پیشرو دو برابر گام انست و در پیچ سه راهه سه برابر و الی آخر.

همه رزوه ها را برابر قاعده دست راست می سازند مگر در مواردی خاص که یادآوری شود. در امریکا و بریتانیا، استاندارد ملی (unified) دنده ها برای همه قطعات رزوه شده به کار می رود. زاویه دنده ها 60 درجه و نوک آن ها تخت یا گرد است.

جدول زیر برای تعیین یا طراحی قطعات رزوه دار سودمند خواهد بود. یادآوری می کنیم که اندازه دنده برای سیستم های متریک با گام p ان مشخص می شود و برای اندازه ای متحد (unified) با تعداد دنده در اینچ N.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *