استاد بولت وکاربرد آن

کاربرد پیچ و مهره در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

کاربرد پیچ و مهره در صنعت نفت، گاز و پتروشیمیReviewed by پيچ و مهره کیمیاصنعت on Nov 6Rating: 4.5پيچ و مهره کیمیاصنعتکاربرد پیچ و مهره در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

کاربرد پیچ و مهره در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
محصولات پیچ و مهره در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کاربردهای زيادی دارد که با نام پیچ و مهره شرکت نفتی معروفند. استاد بولت با استاندارد A193 گریدهای B8 – B8M – B7 – B7M- L7 – L7M از پركاربردترين پیچ و مهره ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می باشد که به همراه مهره با استاندارد A194 در گرید 2H و 2HM است که در تجهیزات خطوط لوله و شیرآلات و لوله و اتصالات سر چاهی مورد استفاده می شود. مهره و واشر های مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از ارتفاع بلندتر نسبت به مهره های معمولی برخوردار می باشند. این پیچ و مهره ها انوع پوشش های گالوانیزه گرم و پوشش روی نیکل و پوشش تفلون کاربرد دارد. هر یک از این پوشش ها مقاومت پیچ و مهره را در مقابل سرما و گرما و رطوبت و حرارت بالا می برد و به دليل اهميت صنعت نفت، گاز و پتروشيمي از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.
بدون شک پر استفاده ترین پیچها در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي انواع استاد بولت ها هستند که در خطوط لوله انتقال نفت و خطوط انتقال گاز استفاده می شوند . صنایع وابسته به اين صنعت نیز همچون شیرآلات ، تجهیزات سرچاهی و … نيز از این استاد بولتها استفاده می کنند . پیچ های سر شش گوش و یوبولت در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند . در این میان استاد بولت گرید B7 با مهره 2H به مهره های شرکت نفتی معروفند . رايجترين پوشش هایی كه براي پيچ و مهره هاي نفتي به كار مي روند کادمیوم کرومات و یا PTFE هستند که البته در بسیاری از موارد علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی هیدروژنی ، خوردگی اسیدی و مقاومت حرارتی مدنظر قرار میگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *