پیچ متری ،تولید وفروش پیچ متری

دنده هاي پيچ

دنده هاي پيچReviewed by پیچ ومهره کیمیاصنعت on Jan 23Rating: 4.0دنده هاي پيچدنده هاي پيچ

انواع فرم و پروفيل دنده هاي پيچها در شكل زير به منظور مقايسه نشان داده شده است. پيچها از نظر شكل و پروفيل دنده ها داراي استانداردهاي مختلفي هستند كه عبارت اند از: پيچهاي بين المللي متري ، پيچهاي اينچي ، پيچهاي لوله اينچي و پيچهاي مخصوص .

الف ـ پيچهاي بين المللي متري: pmks.irاين رشته براساس دستگاه متري پايه گذاري شده است . دنده ها در اين سيستم به شكل مثلث متساوي الاضلاع است كه رأس دنده هاي آن در يك هشتم ارتفاع مثلث در پيچ و يك چهارم ارتفاع در مهره بريده شده اند. همچنين ته شيارهاي آن در يك ششم ارتفاع مثلث در پيچ و يك دوازدهم ارتفاع در مهره گرد شده اند. به اين ترتيب يك فضاي خالي بين پيچ و مهره ايجاد مي شود كه مخزن خوبي براي روغن مي باشد و در بازكردن و بستن پيچ و مهره از اصطكاك خشك جلوگيري مي كند و در نتيجه دوام آن را افزايش مي دهد. در اين دسته ، پيچ را با قطر و گام به ميليمتر مشخص مي كنند pmks.ir. مانند پيچ M20 كه عدد 20 معرف قطر پيچ و حرف M معرف سيستم آن مي باشد . در سيستم متري دو سري پيچ يا رزوه وجود دارد.

1ـ پيچ سري دنده ظريف كه از قطر 1/0 تا 5/5 ميليمتر توليد مي شوند.

2ـ پيچ سري دنده درشت كه از قطر 6 ميليمتر به بالا ساخته مي شوند.

قطر متوسط: براي كنترل سطوح مارپيچي دنده ها و رفع خطاهاي تراش به هنگام پيچ سازي در اين رشته از عاملي به نام قطر متوسط يا قطر مياني يا قطر گام كه با d2 نشان داده مي شود استفاده مي كنند. اين قطر از وسط ارتفاع مثلثهاي دنده ها اندازه گرفته مي شود.

پيچها و مهره ها از نظر ابعاد، استاندارد شده هستند.pmks.ir

ب ـ پيچهاي اينچي : پيچهاي به دو دسته انگليسي ويت ورث و امريكايي سلزر تقسيم مي شوند:

1ـ دسته پيچهاي انگليسي ويت ورث :اين سيستم در انگلستان و برخي ممالك ديگر رايج است. دنده ها در اين دسته به صورت مثلث متساوي الساقين

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *