مقاومت کششی پیچ و مهره ها

مقاومت کششی پیچ و مهره ها

مقاومت کششی پیچ و مهره هاReviewed by پیچ مهره کیمیاصنعت on May 28Rating: 4.5مقاومت کششی پیچ و مهره هامقاومت کششی پیچ و مهره ها,مقاومت خستگی,میزان سختی پیچ و مهره, پیچ استیل, پیچ تی, پیچ چشمی, پیچ خروسکی, پیچ دوسره, پیچ متری, خودکار , پیچ شش گوش ,پيچ و مهره .

مقاومت کششی پیچ و مهره ها,مقاومت خستگی,میزان سختی پیچ و مهره, پیچ استیل, پیچ تی, پیچ چشمی, پیچ خروسکی, پیچ دوسره, پیچ متری, خودکار , پیچ شش گوش ,پيچ و مهره .

پیچ و مهره کلاس 5.6

این پیچ ها با استاندارد DIN931 به صورت نیم دنده و DIN933 به شکل تمام دنده در مرحله تولید عملیاتی می شود و در استاندارد ایزو از ISO 898 پیروی می کند.

جالب است بدانید که پیچ های کلاس 5.6 در اصطلاح تخصصی به پیچ آهن مشهور هستند http://pmks.ir/و با مهره کلاس 5 به بالا بسته می شوند. میزان انعطاف این محصول بالا بوده اما از نظر استقامت به دلیل استفاده کمتر از کربن در ساختار مفتولشان در قیاس با کلاس های دیگر در سطح پایین تری قرار دارد. در مرحله سختی سنجی این نوع پیچ و مهره قادر به تحمل 50 کیلوگرم بار در سطح مقطع یک میلی متر مربع است و در ازمایش فشار تا 60 بار را بدون کمترین تغییر تحمل می کند.

اگر بخواهیم راجب ساختار این کلاس اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم باید بدانید که میزان کربن ، فسفر و گوگرد موجود در ان به ترتیب برابر است با: ( 0/55 درصد ، 0/05 درصد و 0/06 درصد).http://pmks.ir/

کابرد این کلاس پیچ مهره در اتصالاتی با مقاوت کششی نسبتا پایین است و دسته بندی که برای ان در نظر گرفته شده است با نام پیچ های متریک شناخته می شود.

پیچ و مهره کلاس 8.8

شاید بتوان گفت که این کلاس پر استفاده ترین نوع اتصالات شش گوش است که در بازار عرضه محصول به پیچ خشکه مشهور است. در هنگام خرید باید دقت کنید که این نوع پیچ با مهره هایی با کلاس 8 و بالاتر بسته می شود.

در تحلیل کارشناسی سختی سنجی و تست فشار در رده پیچ هایی با حد میانگینی از استقامت کششی قرار دارد و در بررسی دقیق تر در هر میلی متر مربع از سطح مقطع بار هشتاد کیلوگرم را تحمل می کند و سطح کششی قابل قبولی دارد

یکی از سوالات مطرح شده در بحث تست تحمل بار این است که آیا میزان بار وارد شده صرفا به پیچ و مهره مربوط است و یا فاکتورهایی دیگری نیز تاثیر گذار است؟

در پاسخ باید عرض کنیم که در محاسبه بار ترکیبی مواردی نظیر زاویه قرارگیری، میزان پخش بار و توازن های حین اعمال در نظر گرفته می شود.https://kimyas.ir/

پیچ و مهره کلاس 8.8 در بحث استقامت تا هشتاد درصد نیروی کششی را تحمل کرده و در اصل از مقاومت استانداردی برخوردار می باشد.

مقاومت کششی پیچ و مهره ها

پیچ و مهره کلاس 10.9

این پیچ طبق استاندارد ASTM A324 و از فلز فولاد با میزان کربن مناسب تولید می شود و در بحث مقاومت و تست تنسایل یا ماشین نیرو، در رده پیچ هایی با میزان استقامت بالا قرار دارد.

در بحث همسان سازی مهره باید بدانید که کلاس ده و بالاتر بر روی ان متصل می شود و طول گام برای ان از یک میلی متر برای پیچ با قطر خارجی شش میلی متر و برای قطر خارجی هفتاد و دو میلی متر قابل تغییر است.https://kimyas.ir/

محل های پر کاربرد این نوع پیچ و مهره در صنایع نفت و گاز و سازه های ساختمانی و مخابراتی در کنار صنعت سد سازی است.

در تست کشش این نوع کلاس که تا مرحله شکستن ادامه یافت یک نتیجه جالب رقم خورد که به شرح زیر است:

-مقاومت کششی تا 1040 مگاپاسکال

-مقاومت خستگی تا 940 مگاپاسکال

مقاومت کششی پیچ و مهره ها

پیچ و مهره کلاس 12.9

به جرات می توان گفت که در این کلاس از بالاترین میزان کربن استفاده شده است و در مرحله سخت کاری حرارتی نیز به خوبی فاکتورهای لازم بر روی مفتول فولاد ان پیاده سازی شده است.https://kimyas.ir/

پیچ و مهره کلاس 12.9 بسیار سخت بوده و دارای مقاومت کششی استانداردی می باشد و در بحث تنسایل مقاومتی برابر با 1220 مگاپاسکال را دارا می باشد.

مهره مناسب برای این کلاس 12 است که در صنایع دکل و پل سازی و ساختمان مورد کاربرد قرار می گیرد و طبق استاندارد ASTM F568 تولید می شود.

میران سختی این نوع پیچ و مهره در ازمایشات تخصصی حدود 38 الی 44 راکول است و دارای مقاومت خستگی 1100 مگاپاسکال می باشد.

اگر بخواهیم اطلاعاتی در زمینه میزان بار تحملی این پیچ ارائه کنیم؛ باید بدانید که به ازای هر میلی متر مربع سطح مقطع 120 کیلوگرم و یا معادل هزار و هفتاد و هفت نیوتن را تحمل می کند که در نوع خود منحصر به فرد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *