رونق بازار خودرو

رونق بازار خودروReviewed by رونق بازار خودرو on Jan 4Rating: 5.0رونق بازار خودرو رونق بازار خودرو

رونق بازار خودرو در گرو اختصاص تسهیلات مجدد خرید است

به گزارش صنعت نیوز، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت : اوضاع فعلی بازار خودرو را ناشی از عدم همخوانی در آمد متقاضیان با قیمت خودرو است.

علی ارسلان منصوری افزود : متاسفانه ا کاهش نقدینگی در جامعه و افت توان متقاضیان خرید موجب شده تا بازار خودرو همچنان در شرایط رکود بسر برد هر چند ارائه تسهیلات خرید موجب گردید تا امکان خرید برای برخی از متقاضیان واقعی فراهم شود اما باید این جریان اختصاص تسهیلات خرید ادامه یابد تا مجددا بازار خودرو از وضعیت رکود خارج و به شرایط عادی باز گردد.

وی تصریح کرد : تا زمانی که تشکل های صنفی و نهادهای مردمی زیر مجموعه اتحادیه های صنفی در شورای رقابت حضور پیدا نکنند نوسانات در عرضه و تقاضا و قیمت خودرو وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به تداوم رکود و افت تقاضا در بازار خودرو افزود : از آنجا که تحریم ها در آستانه شکستن است و در این شرایط قطعا خودروسازان خارجی حضور پیدا خواهند کرد خودروسازان داخلی باید در این شرایط نسبت افزایش کیفیت و کاهش قیمت اقدام جدی تری داشته باشند کاری که متاسفانه تاکنون کمتر به آن پرداختند.

وی با اشاره به آغاز تلاش خودروسازان خارجی برای کسب بازار خودرو ایران پیش از رفع تحریم ها گفت : از هم اکنون بسیاری از شرکتهای خارجی با کاهش قیمت در تلاش برای کسب بازار داخل هستند و با شروع همکاری ها قطعا تنوع محصولات در بازار نیز بیشتر خواهد شد از این رو امروز بازار خودرو ایران مستلزم حرکتهای بیشتری از سوی خودروسازان در راستای کاهش قیمت و رشد کیفیت است.

وی افزود : در صورتی که شورای رقابت از نظرات کارشناسان خبره در اتحادیه صنف نمایشگاه داران استفاده نمایند قطعا از وضعیت کنونی حاکم بر قیمت خودرو نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه با اشاره به افزایش قیمت در برخی از خودروهای داخلی گفت : افزایش صورت گرفته در برخی از خودروها عمدتا به دلیل کاهش تولید و عرضه این خودروها به بازار بوده که موجب افزایش قیمت در برخی از خودروهای داخل شده است.

منصوری همچنین پیش بینی اوضاع بازار خودرو را تا پایان سال منوط به قیمت خودرو در بازار و بهبود اوضاع اقتصادی و نقدینگی در جامعه دانست و اظهار داشت : در صورت ادامه اختصاص تسهیلات خرید این امکان وجود دارد که در روزهای پایانی سال رونق به بازار خودرو باز گردد در غیر این صورت تغییر وضعیت بازار خودرو مشکل است.

وی در ادامه در خصوص بازار خودروهای وارداتی ها گفت : متاسفانه همچنان بازار خودروهای وارداتی در شرایط رکود شدید است و با وجود عرضه مدل جدید خودروها و افزایش قیمت در برخی از خودروهای جدید به دلیل تغییر مدل ، همچنان بازار خودروهای وارداتی با رکود تقاضا مواجه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *