استاندارد واشر ها

استاندارد واشر ها

استاندارد دین استاندارد ایزو       توضیحات      
Din-125 ISO-7089 واشر تخت
Din-126 واشر تخت
Din-127 واشر فنری
Din-128 واشر فنری موجی
Din-137 واشر موجی
Din-2093a واشر بشقابی
Din-2093b واشر بشقابی
Din-6796
Din-6797
Din-6913
Din-6916 ISO-7416     واشر تخت فولادی
Din-6917
Din-7349
Din-7697
Din-7980
Din-7989
Din-9021
Din-74361

تعریف واشر – Washer :
واشر، در حقیقت، واسطه بین مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولاجهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از واشر دلایل گوناگونی دارد؛ :1. زیر مهره قرار می گیرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسیب نرساند. 2. از باز شدن مهره یا پیچ براثر لرزش جلوگیری می كند. 3. فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه یكار را بهتر انتقال می دهد .

::.درباره واشر.::

واشِر (به انگلیسی: Washer) حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند.

گاهی برای اشاره به درزبند نیز از کلمه واشر استفاده می‌شود درحالی که درزبند وظیفه جلوگیری از نشت را بر عهده دارد.چون نیروی اصطکاکی مهره بر روی پیچ کم است با اضافه کردن واشر بین مهره و قطعه اتصال،مقدار اصطکاک را افزایش می دهد.که از باز شدن مهره جلوگیری می کند.
واشر چیست

واشر چیست: واشر در حقيقت، واسطه بين مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از واشر دلايل گوناگونی دارد؛ برای نمونه: ۱٫ زير مهره قرار می گيرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسيب نرساند. ۲٫ از باز شدن مهره يا پيچ براثر لرزش جلوگيری می كند. ۳٫ فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه ی كار را بهتر انتقال می دهد
انواع واشر

انواع واشر بر مبنای نوع و کاربری صنعتی در اتصالات پیچ و مهره ای و استاندارد های متنوع واشر به قرار زیر هستند. شایان ذکر است که واشر استاندارد که طبق استاندارد DIN125 تولید میشود پرکاربردترین نوع واشر در اتصالات پیچ و مهره ای است.
واشرهای تخت استاندارد:

این واشرها معمولا بدون سخت کاری و برای کاربری عمومی ساخته میشوند. استاندارد ابعادی این نوع واشر ها معمولا استاندارد DIN125 و در دستگاه آمریکایی استاندارد F844 می باشد
واشرهای سخت:

این دسته واشر ها کربوریزه شده و یا سخت کاری شده هستند و از نظر ابعادی از واشر استاندارد F844 کوچکتر هستند.
واشرهای فنری:

واشرهای فنری و یا قفلی برای افزایش تنش اتصال پیچ و مهره مورد استفاده قرار میگیند. همچنین واشرهای فنری از باز شدن اتصال پیچ و مهره در اثر لغزش جلوگیری میکنند.
واشرهای بشقابی گرد:

این نوع واشر معمولا از فولاد کم کربن تولید می شود و از نظر قطر خارجی نسبت به واشر های استاندارد گسترده تر بوده تا پخش بار را بصورت مناسب تری بر روی سطح انجام دهد.
واشر های چهارگوش:

این نوع واشرها کاربری وسیعی در صنعت دارند و معمولا فولادی بوده و بصورت خودرنگ و گالوانیزه موجود می باشند.
واشرهای اریب:

این واشر ها که معمولا به شکل چهارگوش تولید می شوند در اتصالات پیچ و مفتول برای ایجاد سطح مسطح برای توزین مناسب تنش در اتصالات و سطوح زاویه دار مورد استفاده قرار میگیرند.
واشرهای بار محور

این واشرها که در اتصال پیچ های شش گوش استاندارد A325 , A490 مورد استفاده قرار میگیرند خاصیت تنظیم و ایجاد تنش مناسب برای اتصال را دارا می باشند
واشرهای لب پر

استفاده از واشرهای لب پر در مواردی است که محدودیت فضایی در اتصال وجود داشته باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *