پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی

پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی.پیچ ومهره ؛پیچ فولادی:پیچ استیل اچاری -پیچ ومهره آهنی؛پیچ ،پیچ خشگه،پیچ اهنی-پیچ گالوانیزه اهنی،پیچ خشگه سفید،پیچ سفید-پیچ واشردار.پیچ ومهره استیل.پیچ الن استیل،،پیچ شیروانی،پیچ اچ وی hv-پیچ استیل_پیچ نیم دنده-پیچ تمام دنده،پیچ الن.پیچ سرتخت،پیچ خاص_پیچ ساختگی؛خرید فروش پیچ ومهره-پیچ ارزون،پیچ پیچ پیچ و مهره مهره مهره
ییچ و مهره از آن جمله فرآورده های عام صنعتی است که در ساخت تقریبا تمام ماشینها ،ابزار ، وسایل و قطعات مکانیکی ،لوازم خانگی و کارهای ساختمانی و غیره کاربرد دارد .اهمیت پیچ و مهره به گونه ای است که ساخت هیچ وسیله صنعتی بدون آن میسر نیست .بدین ترتیب صنعت پیچ و مهره علیرغم مختصاتش جزو صنایع اساسی و ضروری کشور محسوب می شود
گريدهاي مختلف
پيچ هاي ساختماني و سازهای فلزی بر اساس طبقه بندي استانداردها به پيچ¬هاي فولاد ساده كربني و فولادي هاي كم آلياژ اطلاق مي شود كه با توجه به كاربرد آنها در سازه¬هاي مختلف فولادي به منظور اتصال در سازه فولادي بطور خاص با استانداردهاي مشابه با Heavy Hex Bolt استانداردهاي ASTM A325 و ASTM A490 قابل توليد و استفاده اند. ابعاد اين پيچها مطابق با استانداردهاي ابعادي ANSI B18.2.3.7M و يا در صورت اينچي بودن سايزها با ANSI B.2.1 قابل توليد و تأمين مي¬باشند. اما قابل ذكر است پیچ های ساختمانی و سارهای فلزی با پيچهاي DIN 6914 و همچنين پيچ هاي ASTM A449 بجاي A325 و A354 گريد BD بجاي A490 قابل جايگزيني هستند.
كاربرد
بيشترين كاربرد پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی مختص اسكلت هاي فلزي سنگين كه بار اصطكاكي كه در محل اتصال بار برشي و كششي توأماً بر روي پيچ اعمال مي شود كاربرد دارند. بيشتر از گريدهاي بالاتر (A490) در طبقات پايين و همچنين در طبقات فوقاني از گريدهاي پايين تر استحكامي (A325) استفاده مي¬شود.
قابليت توليد و تأمين
كليه سايزهاي پر مصرف پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی با توجه به نياز روز كشور در صنايع مختلف از سايز M10 تا M36 توسط بازرگانی کیمیاصنعت قابل توليد و تأمين مي باشند. همچنين اين شركت قادر است مارك يا علائم مشخصه مورد نياز خريدار يا پروژه ها را روي پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی حك نمايد.

اقلام موجود
سايزهاي پیچ های ساختمانی و سازهای فلزی M12 ‌تا M36 و همچنين سايزهاي اينچي معادل از 1/2 تا ½1 اينچ
گريدهاي 8.8 و 10.9 و 12.9
طول از 10 ميليمتر تا 400 ميليمتر بطور روتين بيشر قابل استفاده اند.
پوشش: بدون پوشش، پوشش داكرومات و گالوانيزه گرم و سرد.

آشنایی با مهره
مهره ها
مهره ها برای بستن و مهار کردن اتصالهای پیچی بکار می روند .
جنس مهره باید متناسب با جنس پیچ انتخاب شود. نوع دنده مهره و پیچ نباید یکسان باشد و برای پیچ هایی که به مهره نیاز دارند همراه با خود مهره عرضه می شوند.
مهره ها اکثراً به فرم شش گوش ساخته می شوند و فرم چهار گوش آن نیز در مهره های کوچک و ساده متداول می باشد . علاوه بر دو فرم شش گوش در صورت لزوم ممکنست مهره ها دو پهن و یا هشت گوش نیز ساخته شوند .
مهره ها بسته به کاربردشان، در انواع مختلفی تولید شده اند که عبارتند از:

مهره با DIN 934 – اين مهره پر مصرفترين مهره در تمام صنايع ميباشد . شش گوش بوده و در انواع كلاسها معرفي شده است .
مهره با DIN 315 – اين مهره به نام مهره خروسكي به دليل شكل ظاهري خود معرفي شده است .
‌مهره باريك با DIN 439 – اين مهره شش گوش بوده ولي قطر آن نسبت به مهره هاي معمولي كمتر ميباشد كه به آن مهره باريك ميگويند .
مهره با DIN 555 – اين مهره شش گوش بوده و با كلاس 5.4 معرفي شده است .
‌مهره با DIN 557 – اين نوع مهره چهار گوش ميباشد .
مهره با DIN 582 – اين مهره به نام مهره چشمي يا مهره قلابي معروف ميباشد .
‌مهره با DIN 798 – اين مهره چهار گوش و با ارتفاع زياد ميباشد
مهره با DIN 917 – اين نوع مهره يك طرف آن سر بسته ميباشد .
مهره با DIN 928 , 929 – اين مهره با نام مهره جوش معروف است . اين مهره در دو شكل چهار گوش و ششگوش معرفي شده و به دليل 3 زائده كه بر روي يك طرف مهره موجود ميباشد براي جوش دادن اين مهره بر روي قطعات خاص استفاده ميشود .
‌مهره با DIN 935 _ اين مهره به نام مهره تاجدار يا چاكدار معروف ميباشد . به دليل شكل ظاهري در 2 تيپ A, B معرفي ميگردد .يك طرف اين مهره شيارهايي دارد كه بعد از بسته شده مهره ميتوان از بين شيار ها يك نوع پين به نام اشپيل را عبور داد .
مهره با DIN 936 –اين مهره يك نوع مهره با ارتفاع كم يا همان باريك ميباشد .
مهره با DIN 937 – اين مهره همان مهره تاجدار يا چاكدار با DIN 935 ميباشد ولي ارتفاع اين مهره كوتاه ميباشد .كه اصطلاحاً آن رامهره چاكدار باريك ميگويند .
مهره با DIN 980 – اين مهره از نوع قفلي ميباشد . اين مهره به دليل شكل ظاهري و عملي كه بر روي اين مهره به هنگام توليد انجام ميشود هنگام بسته شدن بايد با آچار محكم شود كه بعد از بسته شده به سختي باز ميشود .
مهره با DIN 982 – اين مهره نيز يك نوع مهره قفلي ميباشد كه در يك طرف آن يك نوع تفلون قرار داده شده كه هنگام بسته شدن به سختي بسته و بعد از بسته شدن به سختي باز ميگردد .
مهره با DIN 986 – اين مهره يك طرف آن بسته بوده و شبيه به يك گنبد ميباشد .اهداف اصلی پیچ و مهره ایران متال: تولید و توزیع واردات انواع پیچ و مهره وخدمات رسانی به صنایع کشور اعم از : شرکت نفت . گاز . پتروشیمی و مخابراتی و شرکتهای دکل سازی برق و همچنین مخابراتی . شرکت ها و پیمانکارهای سوله سازی و کارخانه های سنگ شکن و همچنین خودروسازی و سایر صنایع محترم کشور

تولیداستاد بولت

استاد بولت B7

استاد بولت B7:

بی شک یکی از پر کاربرد ترین پیچ هایی که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود استاد بولت ASTM A193 با گرید B7 است. استاد بولت B7یک مفتول رزوه شده است که با مواد اولیه فولاد MO40 تهیه می شود که پس از برش جهت انجام عملیات سخت کاری در حد گرید B7 سخت کاری میشود و حداقل نیروی کششی آن 125000 Psi یا 88 کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود.رزوه ها ممکن است بر اساس استاندارد ISO metric که با علامت اختصاری M قبل از سایز بیانگر میلیمتری بودن رزوه ها است ، باشند و یا بر اساس 8Unو اینچی می باشند که بر اساس استاندارد های ASME 13.18.2.2 و ASME B1.1 کنترل می شوند. به طور کلی اندازه های استاندارد ابعادی این نوع از پیچ و مهره با استاندارد های زیر تطبیق داده می شود:

ASMe B16.5، ASMe B18.2.1 و ASMe B18.2.2 و پیچهای Go، NAGO و نیز صحت و سلامت رزوه ها را چک می کنند. استاندارد های دیگری که برای گرید B7 بکار می رود AISI4140/4142 می باشد.

استاد بولت ها پس از پایان مراحل تولید با پوشش اولیه black phosphate آبکاری می شوند و سپس آنها را به روغن محافظ آغشته می کنند. در صورت درخواست کارفرمایان پیچها ممکن است تحت انواع عملیات پوشش دهی یا همان آبکاری قرار گیرندکه پر کاربرد ترین آنها برای صنایع پتروشیمی کادمیوم بی کرومات و PTFE هستند.
استادبولت

سایز: 1/4″to 10″

6mm to 250mm

متریال:

stainless steel ,carbon steel alloy steel

گرید:

B7-B5-B6-B7M-B8-B8C-B8M-B8T-B16-L7-L7M

بر اساس استانداردهای:

Din: 2510 / 835 / 940 / 949 / 2510 / 938 / 976 / 939

مشخصات فنی

استادبولت در واقع یک میله فلزی رزوه شده است. البته آنچه در بازار پیچ و مهره بنام استادبولت رواج دارد، نوع سخت کاری شده میلگرد (مواد اولیه MO40 یا CK45) است. رزوه ها بر اساس میلیمتر یا اینچی بر روی میلگرد شکل میگیرد و عملیات سخت کاری گرید آنرا ( 8.8 / 10.9 / B7 / B8 /…) مشخص میکند. سپس میلگرد رزوه شده در طول دلخواه برش داده میشود. ممکن است استادبولت از نوع استنلس استیل نیز باشد. پرکاربرد ترین صنایع برای استادبولت ها صنایع نفت و گازو پتروشیمی است. البته در صنایع دیگری نظیر پل سازی و ساخت مخازن پر فشار ، شیر آلات نیز بکار گرفته میشوند.میلگردهای آهنی تمام رزوه را بیشتر بنام پیچ متری میشناسند ، هرچند از این اصطلاح برای متری 8.8 و 10.9 و متری B7 هم استفاده میشود. کاربرد پیچ متری بیشتر در صنعت ساختمان است.

شایان ذکر است متریال رایج جهت تولید پیچ و مهره و واشرهای شرکت نفتی MO40 می باشد . هم اکنون شرکت کیمیاصنعت با استفاده از فن آوری روز دنیا قابلیت تولید انواع استاد بولتها را با بهترین مواد اولیه داراست . برای استاد بولت از آبکاری های داکرومات و کادمیوم و تفلون رنگی استفاده می شود . باید در نظر داشت آبکاری گالوانیزه گرم مذابی جهت استادبولت ها بر اساس آیین نامه ASTMمناسب نمی باشد چرا که ممکن است باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ گردد .

 

پیچ پیچ

پیچ پیچ
لغت‌نامه دهخدا

پیچ پیچ . (ص مرکب ) با پیچ بسیار. با تاب و خم بسیار. شکن برشکن . پرپیچ . خم درخم و سخت پیچیده ، در صفت دلبر و معشوق . (آنندراج ). صاحب پیچ بسیار :
کمند گره داده ٔ پیچ پیچ
بجز گرد گردان نمی گشت هیچ .

نظامی .

چو میکردم این داستان را بسیچ
سخن راست رو بود و ره پیچ پیچ .

نظامی .

چو برپائی طلسمی پیچ پیچی
چو افتادی شکستی هیچ هیچی .

نظامی .

در ناف جهان که پیچ پیچ است
بادست و چه باد هیچ هیچ است .

نظامی .

گرفتار کن را دهد پیچ پیچ
بدان تا نگردد گرفتار هیچ .

نظامی .

جهان چون مار افعی پیچ پیچ است
ترا آن به کزو در دست هیچ است .

نظامی .

کوهی از قیر پیچ پیچ شده
بر شکارافکنی بسیچ شده .

نظامی .

با من سخن تو پیچ پیچ است
نی هیچ نهی که هیچ هیچ است .

نظامی .

چه پیچیم در عالم پیچ پیچ
که هیچست ازو سود و سرمایه هیچ .

نظامی .

بدو گفت کای سنبلت پیچ پیچ
ز یغما چه آورده ای گفت هیچ .

سعدی .

وین شکم خیره سر پیچ پیچ
صبر ندارد که بسازد بهیچ .

سعدی .

دو چشم وشکم برنگردد بهیچ
تهی بهتر این روده ٔ پیچ پیچ .

سعدی .

نه اندیشه از کس نه حاجت بهیچ
چو زلف عروسان رهش پیچ پیچ .

سعدی .

فتادند در عقده ٔ پیچ پیچ
که در حل آن ره نبردند هیچ .

سعدی .

مرگ اینک اژدهای دمانست پیچ پیچ
لیکن چه غم ترا که بخواب خوش اندری .

سعدی .

وارهیدند از جهان پیچ پیچ
کس نگیرد بر فوات هیچ هیچ .

مولوی .

کو با شکسته نمیمانست هیچ
که نه غم بودش در آن نی پیچ پیچ .

مولوی .

مشتری خواهی بهردم پیچ پیچ
تو چه داری که فروشی هیچ هیچ .

مولوی .

ما که ایم اندر جهان پیچ پیچ
چون الف او خود چه دارد هیچ هیچ .

مولوی .

– زلف پیچ پیچ ؛ مرغول . مجعد. پرشکن . پرخم . دارنده ٔ پیچ و خم بسیار و مشکل .
|| نه راست و مستقیم :
میرود کودک بمکتب پیچ پیچ
چون ندید از مزد کار خویش هیچ .

مولوی .

|| مضطرب . پیچان :
شه از گفت آن مرد دانش بسیج
فروماند بر جان خود پیچ پیچ .

نظامی .

آشنایی با شرکت کیمیاصنعت

آشنایی با شرکت کیمیاصنعت
در اوایل دهه 70 برادران غفاری مسیر تازه ای را در پیش روی این
صنعت قرار میدهند ، راهی پر پیچ و خم ولی روشن، ” کمال آوری صنعت تولیدپیچ ومهره در ایران ” استفاده از تکنولوژی های نوین با خرید
ماشین آلات روز خارجی ، بومی کردن صنعت پیچ با ساخت ماشین آلات کشش و تجهیزات جانبی ، ارتقاء سطح کیفی محصولات همزمان با
افزایش سطح دانش فنی، نیروی مولد تشکیلاتی، سپردن امور در سطوح مدیریتی به نیروهای جوان و متخصص و سرانجام اینکه
ترکیب صنعت و سرمایه، تولید و تجارت، معجونی شد برای رشد شکوفایی !
شرکت با برخورداری از تجارب 20 ساله مدیران بنیانگذار آن در صنعت کشور بخصوص در بخش صنایع مفتولی در سال 1377
تاسیس گردید و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پیچ ومهره صنعتی در سطح ایران می باشد و با کادر فنی مجرب و ماشین آلات
مدرن و متعدد کشش مفتول و همچنین آزمایشگاه کنترل کیفیت در زمینه تولید
پیچ ومهره
صنعتی که مورداستفاده کارخانجات لوازم خانگی
قطعه سازان خودرو و تولیدکنندگان …. محصوب می شوند، فعالیت می نماید.
مدیریت شرکت با جمع بندی وضعیت جدید اقتصادی دنیا و ایران فعالیت خود را با اهداف زیر آغاز نمود :
الف : تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی پیچ ومهره به صورت کمی و کیفی
ب : افزایش سطح رضایتمندی مشتری
ج : تامین قسمتی از سهم تولید داخلی ایران در بازار جهانی
جهت دستیابی به اهداف فوق، محورهای زیر مورد توجه قرار گرفت :
– استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارتقاء کمی و کیفی تولید
– تمرکز بر فعالیت تخصصی در زمینه پیچ ومهره
– استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد
– بکارگیری نیروی انسانی متخصص
بر این اساس، شرکت کیمیاصنعت با سرمایه گذاری عظیم در بخش ماشین آلات مجهز و لوازم جانبی آن و ایجاد واحدهای آزمایشگاهی و کنترل
کیفی، اکنون مفتخر است که تامین کننده عمده بازار داخلی در صنایع
پیچ ومهره
های فولادی به شرح زیر می باشد :
– تولید انواع پیچ های خشکه (فولادی پر کربن)
– تولید انواع پیچ و پرچ
– پیچ های آهنی (فولاد کم کربن)
تولید پیچ از قطر3 الی 100 میلیمتر به صورت عمده وجزیی
تولید پیچ متری.استادبولت.انکربولت.رول بولت.تی بولت
تولید واشرفنری.واشرتخت
تولید