پیچ کیمیا صنعت

پیچ کیمیا صنعت پیچ ,پیچ ,پیچ و مهره, تولیدپیچ ,فروش پیچ, پخش پیچ ,پیچ فروشی ,پیچ فولادی,پیچخرسندیم که با فعالیت نظام مند توانسته ایم جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویسهای مناسب جایگاه قابل توجهی را در صنعت پیچ و مهره بدست آوریم, و با بکارگیری دانش فنی روز و هماهنگ با آخرین دستاوردها شرکت کیمیاصنعت موفق گردیده به عنوان یکی از تأمین کنندگان مطرح ایرانی شناخته شود شرکت تولیدی و صنعتی کیمیاصنعت. موفق گردیده نقش بسزایی در خودکفایی میهن عزیزمان ایفا نماید

نگاه به آینده و دستیابی به افقی روشن در زمینه صنعت خودروسازی کشور نیز از توانایی های ما است چرا که

تقاضای شرکتهای خودروساز بزرگی نظیر ایران خودرو،گروه خودروسازی سایپا و دیگر شرکتهای زیرمجموعه مارا بر آن داشت & تا نسبت به تجهیز و فراهم نمودن امکانات پیشرفته تولیدی از سال 1373 1995 همزمان با تاسیس شرکت ساپکو گام بردارد بدیهی است این امر بدون انطباق با شرایط و استانداردهای روز صنایع خودروسازی ممکن نبود.

به همین منظور اقدامات مستمری جهت & توسعه کمی و کیفی محصولات انجام شده که هم اکنون می توان این شرکت را جزءسه شرکت برتر این صنعت نامید

همین نگرش است که ایجاد تشکلهای اقتصادی را توجیه پذیر ساخته & و اهداف کمی و کیفی مشخصی را دیکته می کند – درک صحیح خواسته های مشتریان و تلاش در جهت تامین این خواسته ها – ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی با استفاده از روشها و تکنولوژیهای جدید در تمامی زمینه های ساخت و تولید – ایجاد محیط مناسب کاری برای پرسنل و گسترش کار گروهی

تعهد کامل به رعایت الزامات قانونی مقررات ملی و سایر الزاماتی که سازمان تقبل نموده است..

آموزش مستمر کلیه پرسنل در رده های مختلف سازمانی

نظارت بر عملکرد کمی و کیفی

شناسایی فرصتهای موجود به منظور بهبود مستمر شاخص های کیفیت و بهره وری

امیدواریم که با اتکا به خداوند و جلب رضایت روزافزون مشتریان و به کارگیری توانمندی های فنی و پشتوانه های علمی و انسانی خود بتوانیم دراین مسیر دشوار موفق باشیم.انـــــواع زنجیر. پیچ شش گوش.پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل , پیچ تک خار , پیچ متری , پیچ متری دنده کبریتی , پیچ تی , پیچ جوشی , پیچ چهار گوش , پیچ دنده درشت , پیچ دنده ریز , پیچ گالوانیزه , پیچ گالوانیزه گرم , پیچ میلیمتر , پیچ دنده ژاپنی , پیچ نیم متری , پیچ یک متری , پیچ کفشکی , پیچ نیم رزوه , پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8 مهره اهنی , مهره خشگه , مهره باریک , مهره شش گوش , مهره چهار گوش , مهره خاردار , مهره داربستی , مهره فلنچی , مهره گالوانیزه , مهره گالوانیزه گرم , مهره , مهره دنده کبریتی , مهره کاسه نمدی , مهره واشر دار , واشر تخت , واشر فنری , واشر مسی , واشر چهار گوش ,واشر خورشیدی , واشر خاردار , واشر تخت گالوانیزه , واشر تخت گالوانیزه گرم , واشر فنری گالوانیزه , واشر فنری گالوانیزه گرم

اطلاعات تخصصی پیچ و مهره

اطلاعات تخصصی پیچ و مهره

تعریف پیچ :
در واقع استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است. طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است، شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود.
برای شناخت پیچ ها وتعریف پیچ ها به 4 مشخصه نیازمندیم :

الف ) قطر پیچ ب) طول پیچ ج ) نوع کله پیچ د ) نوع دنده وگام پیچ فاصله قله دو نخ رزوه کنار هم
رده‌ی مقاومتی پیچ:

رده‌ی مقاومتی در پیچ‌ها بر اساس استاندارد DINبا سه عدد ۸٫۸، ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹تعریف شده است .

شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند. بخش استوانه ای از قسمت انتها تا نوک پیچ را پای پیچ گویند که ممکن است کل یا بخشی از آن رزوه شده باشد. به فاصله میان هر شیار با شیار دیگر گام پیچ گفته می شود.

پیچ های قدرت که گاهی محرک های خطی یا پیچ های انتقال نیز نامیده می شوند، برای تبدیل حرکت دورانی مهره یا پیچ به حرکت خطی نسبتا آهسته در امتداد محور پیچ به کار می روند. هدف بسیاری از آن ها اخذ مزیت مکانیکی بیشتر است، مانند جک ها و پرس ها و هدف برخی حصول به جا به جایی دقیق حرکت محوری است.

جنس پیچ ها
جنس پیچ ها میتواند از فلز، چوب، پلاستیک باشد. پر مصرف ترین مواد در تولید این نوع اتصالات فولاد میباشد و نوع آن فولادهای کم کربن و کربن متوسط میباشد. ولی استفاده کردن از فولادهای با کربن بالا، فولاد زنگ نزن(استنلس استیل )(صنایع دریایی -صنایع غذایی -مکانهای مرطوب )، آلومینیوم (ظروف تفلون)، مس، برنج نیز معمول میباشد.
یکی از مهمترین نکاتی که در تولید این گونه اتصالات مانند پیچ ومهره و پرچ باید توجه داشت نوع و جنس مواد اولیه میباشد. جنس و نوع مواد اولیه نه تنها در کیفیت این نوع اتصالات تاثیر دارد در قیمت تمام شده آنها نیز تاثیر زیادی دارد. نوع مفتول فولادی که در تولید پیچ و پرچ و مهره ها استفاده میشود باید قابلیت و فرم پذیری سرد را داشته باشد( Cold heading quality (CHQ. این نوع فولادها معمولا از فولاد ساختمانی و معمولی گرانتر هستند و دلیل آن این میباشد که در فولاد های با قابلیت CHQ سعی میشود تا حبابهاب ریز هوا به حداقل برسد و سطح و مقطع مفتول به صورت یکنواخت تر و همگن تر باشد تا در هنگام تولید سطح قطعات تولیدی ترک نخورد وترک نداشته باشد.

فرآیند تولید پیچ

فرآیند تولید پیچ در واقع یك عملیات پرس كاری است كه طی آن مفتول كه ماده اولیه تولید پیچ است طی چند ضربه شكل نهایی را به خود می‌گیرد. این عملیات پرس كاری می‌تواند سرد یا گرم انجام شود كه معمولاً برای تولیداتی تا قطر 24میلی از پرس كاری سرد و برای بالاتر از آن پرس كاری گرم استفاده می‌شود.
عملیات فرم دهی مفتول توسط قالبهای مخصوص این كار انجام می‌شود. معمولاً بخشی از مفتول كه درنهایت ساقه پیچ خواهد شد. توسط قالبهای ثابت یا ماتریس‌ها شكل داده می‌شود و آن بخش از مفتول كه كله پیچ خواهد شد توسط قالبهای متحرك یا پانچ و یا سینه شكل نهایی را به خود می‌گیرد.
برای اینكه مفتول مورد مصرف از نظر مشخصات مكانیكی نهایی یعنی پس از تبدیل شدن به پیچ و همچنین قابلیت فرم‌پذیری و كار سرد در حین تولید را داشته باشد باید دارای آنالیز مواد معین و مشخصات مكانیكی خاصی باشد كه در این مورد به تفصیل توضیح داده خواهد شد.
عملیات فرم دهی روی مفتول باتوجه به شكل و ابعاد پیچ طی چند مرحله صورت می‌گیرد تا پیچ شكل نهایی مورد نظر را به خود بگیرد. باتوجه به این مطلب در انتخاب ماشین برای تولید پیچ چند مشخصه عمده مورد نظر است:
1- تناژ ماشین
2- تعداد قالب
1- همانطور كه در بالا توضیح داده شد ماشین‌های پیچ سازی در واقع پرس‌های ضربه‌ای از نوع افقی (خوابیده) هستند. این پرسها در واقع دارای كورس ثابت هستند و میزان تناژ ضربه‌ آنها متفاوت است و بین حدود 5 تا 400 تن درحال تغییراست. از این رو تولید كننده براساس مشخصه تولید خود از نظر قطر پیچ ماشینی با تناژ مناسب را انتخاب می‌كند.
2- از آنجا كه عمل فرم دهی مفتول طی چند مرحله انجام می‌شود. تعداد مراحل كاری ماشین اهمیت خاص دارد ماشین‌های پیچ زنی در انواع مختلف وجود دارند و آنها را براساس مراحل كاری كله زن دسته بندی می‌كنند مانند یك مرحله،‌دو مرحله، كه در این مورد ذیلاً به توضیح آن می‌پردازیم.
ماشین آلات
ساده ‌ترین نوع ماشین پیچ سازی نوع تك قالب است كه دارای یك ماتریس و یك پانچ است كه برای تولید پیچهای كاملاً‌ ساده مانند پیچها و یا پرچهای سرگرد و یا حتی میخ مورد استفاده قرار می‌گیرند

ماشین در قالب سه ضرب
این ماشین دارای دو ماتریس و سه پانچه است روش كاری آن به این صورت است كه بر روی یك ماتریس دو ضربه و بر روی ماتریس دیگر یك تك ضربه وارد می‌شود. این ماشین توانایی تولید انواع مختلف پیچها را از قبیل سرشش گوش، سرگرد، آلن و غیره را داراست و از نظراقتصادی نیز بسیار مناسب است البته لازم به ذكر است كه در انواع پیشرفته‌تر این ماشین این امكان وجود دارد كه بر روی ماتریس اول دو ضربه و بر روی ماتریس اول دو ضربه و بر روی ماتریس وم یك ضربه زده می‌شود و یا اینكه با با تغییری روی ماشین یك ضربه روی ماتریس اول و دو ضربه روی ماتریس دوم زده می‌شود.
– سه قالب سه ضربه
این ماشین دارای سه ماتریس و سه پانچ است بدین معنی كه هر ماتریس یك پانچ دارد این ماشینها از نر تناژ از ماشینهای قبلی قویتر هستند و برای تولید پیچهایی با قطر بالا استفاده می‌شود.

– چهار قالب چهار ضرب(چهار مرحله‌ای)
این ماشینها كه به ماشینهای چهار مرحله‌ای معروفند دارای چهار ماتریس و چهار پانچ هستند و با توجه به تعداد قالب از قابلیتهای خوبی برخوردارند. تقریباً همه نوع پیچ را میتوان با این ماشینها تولیدكرد از این رو با درنظرگرفتن تعداد قالب دست طراحی برای طراحی برای طراحی خیلی باز است .

انواع پیچ ها از نظر كار برد:
پیچ ها در صنعت به دوصورت مورد استفاده قرار میگیرند.

الف: پیچ های محكم كننده : این پیچ ها به منظور وصلكردن دو چند قطعه مختلف به یكدیگر به كار می روند كه معمو لا فرم دندانه ی آنمثلثی (v) می باشد.

ب: پیچ انتقال حركت : این پیچ ها شامل انو اع پیچهاوحلزون هایی است كه جهت انتقال حركت یا تبدیل حركت دورانی به حركت مستقیم الخط ویاتغیر سرعت به كار می رود. فرم مقطع پیچ های انتقال حركت اغلب ذوزنقه ای یا مربعهای می باشد. وازموارد استفاده ی آ نها هدایت سوپرت ماشین و میز صفحه تراش و فرز میباشد.

سیستم های پیچ

سازه هاي پيچ و مهره

سازه هاي پيچ و مهره
امروزه استفاده از سازه هاي پيچ و مهره اي در صنعت به نحو چشمگيري افزايش يافته به طوري كه اين سازه ها در گذشته فقط شامل سوله هاي صنعتي و مجتمعهاي پتروشيمي و سازه هاي مورد استفاده در صنايع نفت و گاز مي شد .

سازه هاي پيچ و مهره

امروزه استفاده از سازه هاي پيچ و مهره اي در صنعت به نحو چشمگيري افزايش يافته به طوري كه اين سازه ها در گذشته فقط شامل سوله هاي صنعتي و مجتمعهاي پتروشيمي و سازه هاي مورد استفاده در صنايع نفت و گاز مي شد . هم اكنون كاربرد اين سازه ها در ساختمانهاي مسكوني ، اداري و تجاري كه در شهرها نيز ساخته مي شود با رشد چشمگيري روبرو بوده است . از مهمترين دلايل استفاده از سازه هاي پيچ و مهره اي در كشور هاي صنعتي عدم نياز به جوشكاري زمان نصب سازه و در موقعيتهاي سخت همچنين سرعت بيشتر اجرا در محل نصب نسبت به سازه هاي جوشي ميباشد . همچنين اسكلتهايي كه در محوطه پروژه هاي ساختماني توليد مي شوند بخاطر محدوديت در تامين برق مكفي و بكار گيري دستگاه هاي جوش مدرن ( با نرخ نفوذ بالا و استاندارد ) ، عدم وجود ابزار صنعتي سنگين ، تيم هاي مجرب ، رنگ آميزي و زنگ زدايي صحيح و … نه تنها فاقد كيفيت هستند بلكه كاملاً دست و پاگير و داراي پروسه اي زمان بر هستند كه بلاشك منجر به ايجاد ترافيك در معا بر و تزاحم همسايگان مي شود .
روش سنتي ساخت اسكلت در محل از لحاظ اتصال و برپايي نيز علاوه بر موارد ذكر شده هزينه بالايي از بابت جرثقيل دارد . با توجه به زلزله خيز بودن كشور ما و حوادث ناگواري كه در سالهاي گذشته خصوصاً در بم صورت گرفت رويكرد و نگرشي جديد به توليد صنعتي و استاندارد اسكلتهاي ساختماني پديد آمده است ، زيرا اين نوع ساختمانها با طراحي خاص و اجرا بصورت صنعتي و مدرن ، مقاومت قابل ملاحظه اي در مقايسه با اسكلتهاي سنتي دارند . نكته ديگر ، اقتصادي و پايين تر بودن هزينه توليد و نصب نسبت به روش سنتي معمول به صورت كلي است كه در مواقع كمبود عرضه و افزايش قيمت تيرآهن درصدي قابل توجه ميگردد . با توجه به گستره طراحي در تير ورقها و سازه هاي پيش ساخته ، محاسبات فضا سازي و بارگذاري نيز با آزادي عمل بالايي صورت مي گيرد

مزاياي ساخت اسكلت پيش ساخته پيچ و مهره اي نسبت به ساير اسكلت هاي اجرا شده عبارتند از :
سرعت اجرا : سرعت اجراي سازه هاي با اتصالات پيچ و مهره اي نسبت به اتصالات جوشي بالاتر و كاملا قابل لمس مي باشد و زمان ساخت سازه هاي پيچ و مهره اي كمتر از سازه هاي با اتصالات جوشي است و با توجه به مدت زمان بالاي اجراي پروژه هاي كشورمان اين نوع از سازه ها جهت كاهش زمان ساخت پيشنهاد مي گردد .
سرعت نصب : در اين گونه از سازه ها بدليل حذف كامل جوشكاري در محل نصب سازه ، فقط با جايگذاري قطعات و بستن تعدادي پيچ و مهره محدود مي شود كه اين عامل باعث افزايش چشمگير سرعت نصب مي شود و خطاهاي نصب به حداقل خود مي رسد .
كيفيت ساخت : كيفيت ساخت سازه با امكانات موجود در كارخانه و طبق نقشه هاي طراحي شده و تحت نظارت واحد كنترل كيفي قابل مقايسه با سازه هاي جوشي كه در محل نصب سازه ساخته مي شوند نمي باشد و داراي كيفيت بسيار بالايي مي باشد .
پرت مصالح : معمولا دست محاسب در انتخاب مقاطع خاص مانندIPE بسته مي باشد و مجبور است با اضافه كردن ورق و جوشكاري اضافي به مقطع مورد نظر خود برسد .حال آنكه در ساختمان پيچ و مهره اي امكان اجرا و توليد مقاطع سبك تر و با مقاومت بيشتر وجود دارد استفاده از ورق در ساخت مقاطع و پرت آهن آلات به حداقل مي رسد .
ايمني و پايداري سازه : چه به لحاظ تئوري و چه به لحاظ عملي ثابت شده است كه ساختمان هاي پيچ و مهره اي به دليل كيفيت بهتر، پايداري و مقاومت بيشتري در برابر زلزله و نيروهاي جانبي دارند .
هزينه كمتر : اجراي ساختمان پيچ و مهره اي به لحاظ اقتصادي مي تواند هزينه كمتري را به مالك تحميل كند ولي اين بدان معني نيست كه در دو سازه كه كاملا مقاطع آن يكسان مي باشد سازه پيچ و مهر ه اي كم هزينه تر باشد . ولي به دليل باز بودن دست طراح در بهينه سازي و ساخت مقاطع با وزن كمتر، امكان كاهش وزن سازه توسط طراح به راحتي امكان پذير است .
مقاومت در برابر آتش سوزي : در دماهاي بالا معمولا اتصالات پيچ و مهره اي مقاومت بيشتري در برابر حرارت دارند و احتمال تخريب سازه بسيار كمتر از اتصالات جوشي است .
عدم نياز به فضاي كار : معمولا در شهر ها به دليل عدم وجود موقعيت و مكان مناسب جهت ساخت ، اغلب پيمانكاران دچار زحمت فراوان شده كه با استفاده از اين نوع سازه ها ، قابليت اجرا در شلوغ ترين و كم حجم ترين موقعيت ها را فراهم كرده است.
رواج جهاني : در كليه كشورهاي آمريكايي و اروپايي تمامي سازه ها به صورت پيچ و مهره اي اجرا مي شود مگر در سازه هاي بسياركم اهميت كه اتصالات آن جوشي اجرا ميشود كه از دلايل مهم استفاده از اين نوع سازه ها در اين كشور ها ، عملكرد بهتر آن وتجربه بيشتر آن كشور ها در ساخت سازه هاي فولادي مي باشد .
خوردگي سازه : در سازه هاي پيچ و مهره اي قبل از رنگ آميزي ، قطعات داخل دستگاههاي سندبلاست و وايربرس تحت نظر واحد كنترل كيفي زنگ زدايي مي شوند كه در سازه هاي جوشي اين عمليات انجام نمي گردد و همچنين در سازه هاي جوشي بجاي رنگ غني شده با روي ، كه در سازه هاي پيچ و مهره اي استفاده مي شود ، ضد زنگ بكار مي رود كه اين امر باعث خوردگي سريع سازه مي شود
امكان استفاده در مديريت حوادث : با توجه به امكان جابجايي اين گونه سازه ها امكان جابجايي و نصب آن در مناطق بحران زده مانند سيل و زلزله امكان پذير مي باشد .

پیچ های مهره دار

شکل های پیچ های مهره دار

پیچ های مهره دار شش گوش به دو شکل وجود دارند :

1- پیچ های مهره دار شش گوش استاندارد 2- پیچ های مهره دار شش گوش سنگین/ پیچهای مهره دار شش گوش ساختاری سنگین

رزوه این نوع پیچ ها می تواند درشت دنده (یونیفاید) یا دنده ریز باشد. ابعاد قسمت سر پیچ های مهره دار شش گوش سنگین تقزیبا به اندازه 8/1 اینچ بیشتر از محدوده ابعادی پیچ های مهره دار شش گوش استاندارد میباشدو بدین خاطر نیز ناحیه باربری آنها بیشتر است.

پیچ های شش گوش ، معمولترین پیچ های مورد استفاده میباشند. این پیچ ها بطور خیلی مختصر با پیچ های مهره دار شش گوش در قسمت پیچ های مهره دار در همین مقاله مقایسه شده اند. پیچ های ماشینی دارای شکل سر های پایه و استاندارد شده مختلف و متنوعی میباشند. علاوه براین برای سر های مختلف پیچ ها (نظیر چهار سو ،شکاف دار، سر ستاره و غیره ) سیستم های محرک متفاوتی نیز بکار گرفته میشود. به استثنای پیچهای با سر نوع چاکدار، پیچ های با سر شیار دار متقاطع یا چهار سو و پیچ های الن برای بقیه انواع سر ها ، سیستم محرک استانداردی وجود ندارد. بنابراین قبل از بکار بستن یک پیچ یا سیستم محرک بهتر است بهترین نوع پیچ موجود انتخاب شود. به استثنای پیچ های شش گوش، تمامی پیچ های ماشینی وقتی از بالا به آن نگاه میشود به شکل مدور دیده می شود.