روش‌های تولید پیچ

آشنایی با روش‌های تولید پیچ
روش‌های نورد و ساخت پیچ: پیچ‌ها به طور کلی به دو روش «فورج سرد» و «فورج گرم» تولید می‌شوند. روش فورج سرد دارای عیوب کمتر و کیفیت بهتری نسبت به فورج گرم می‌باشد. همچنین باید دانست که در حال حاضر در کشور ما، تنها تا سایز M24 به روش فورج سرد تولید می‌شود که به این نکته در طراحی باید توجه نمود .روش‌های پوشش‌دهی پیچ بر اساس ASTMممکن است پس از ساخت، پیچ‌ها برای جلوگیری از خوردگی پوشش‌دهی شوند. روش‌های پوشش‌دهی عبارتند از: الف- پوشش گالوانیزه‌ی سرد یا الکترولیز، ب- پوشش گالوانیزه‌ی مکانیکی(که در ایران کمتر تکنولوژی آن وجود دارد)، پ- پوشش گالوانیزه‌ی گرم یا غوطه‌وری گرم، ت- پوشش غیرگالوانیزه یا رنگی
آیین‌نامه‌ی ASTM به طور اکید توصیه می‌کند که برای پیچ‌های رده‌ی 10.9 از هیچ پوشش فلزی استفاده نشود، چراکه امکان به وجود آمدن ترک‌های هیدروژنی در پیچ وجود خواهد داشت. درنتیجه باید توجه داشت که در محیط-های خورنده از پوشش‌های غیرگالوانیزه یا رنگی استفاده نمود. تفاوت روش غیرگالوانیزه با گالوانیزه در مرحله‌ی اسیدشویی‌ست که باعث فعال شدن یون هیدروژن در فولاد پیچ می‌شود؛ در حالی‌که در روش غیرگالوانیزه، از روش شات‌بلاست یا پاشش ریزدانه‌ی فولادی به جای اسیدشویی استفاده می‌شود
آزمایش‌های پیچ، مهره و واشر
به طور کلی آزمایش‌های زیر برای ست پیچ و مهره و واشر انجام می‌شود
آزمایش‌های ابعادی
آزمایش‌های متالورژیکی
آزمایش‌های مکانیکی
آزمایش‌های پوشش مقاوم خوردگی
آزمایش‌های ابعادی و نیز متالورژیکی در هنگام تولید پیچ و مهره و واشر، در کارخانه‌ی سازنده انجام می‌شود. آزمایش‌های مکانیکی پس از تولید پیچ و مهره و واشر، در کارخانه‌ی سازنده یا آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح انجام می‌گیرند. آزمایش‌های مکانیکی برای مهندسان طراح و بازرسان سازه دارای اهمیت می-باشد. به‌طورکلی آزمایش‌های مکانیکی شامل آزمایش‌های کشش، سختی‌سنجی و ضربه می‌شود. آزمایش کشش خود شامل سه نوع آزمایش می‌شود که عبارتند از: آزمایش بار گواه، آزمایش کشش گوه‌ای بر روی نمونه‌ی کامل و آزمایش کشش بر روی نمونه‌ی ماشین‌کاری شده .
آزمایش ضربه: در آزمایش ضربه که به آن «تاب نمونه‌ی زخم‌دار» نیز می-گویند، یک نمونه از مصالح مورد استفاده را برداشته، به کمک دستگاه پاندول‌دار و سقوط آزاد پاندول، قطعه شکسته شده و میزان انرژی جذب شده‌ی آن را اندازه‌گیری می‌کنند. آزمایش ضربه برای پیچ اجباری نیست اما در صورت امکان باید آن را انجام داد .
آزمایش کشش: این آزمایش از آزمایش‌های بسیار معمول برای پیچ می-باشد. در آزمایش کشش، پس از بستن کامل پیچ با یک مهره از رده‌ی مقاومتی بالاتر بر روی دستگاه کشش، با سرعتی مناسب پیچ تا حد تنش تسلیم زیر کشش قرار گرفته و سپس به مدت ده ثانیه در همین حالت باقی می‌ماند؛ سپس بار کششی از روی پیچ برداشته می‌شود. در این آزمایش هیچ‌گونه شکست یا افزایش طول همیشگی در پیچ نباید وجود داشته باشد .
آزمایش کشش گوه‌ای: پس از آزمون کشش این آزمایش بر روی پیچ انجام می‌شود. الزام آیین‌نامه برای انجام آزمایش کشش بر روی نمونه‌ی کامل و واقعی پیچ و مهره‌ی استفاده شده در پروژه است، مگر در مواردی که محدودیت ظرفیت دستگاه آزمایش وجود دارد و یا طول پیچ خیلی کوتاه است که در این حالت از نمونه‌ی ماشین‌کاری شده استفاده می‌شود. در این آزمایش باید دست-کم به مقدار چهار رزوه‌ی کامل از پیچ بین فک‌های دستگاه قرار بگیرد. حداکثر سرعت دستگاه نباید از 25 mm/min بیشتر باشد. شکست به‌وجود آمده تنها باید در بدنه‌ی پیچ باشد و در صورت بروز شکست در محل اتصال سرپیچ به بدنه، حتا اگر به مقاومت مورد نیاز نیز رسیده باشد، نمونه مورد پذیرش نیست. این شکست در پیچ‌های ساخته شده به روش فورج گرم بیشتر مشاهده می‌شود و بر همین اساس تا حد امکان باید از پیچ‌های ساخته شده به روش فورج سرد استفاده شود. از آن‌جایی که در ایران و در حال حاضر تنها تا قطر M24 به روش فورج سرد تولید می‌شود، در طراحی باید تلاش نمود تا از قطرهای بالاتر استفاده نشود .
آزمایش سختی‌سنجی: این آزمایش در رده‌ی آزمایش‌های غیرمخرب پیچ بوده و برای آگاهی از میزان سختی قطعه و برابری آن با مقدار استاندارد انجام می‌شود. سختی‌سنجی برای بخش انتهایی، سطح صاف بدنه و سطح صاف سرپیچ انجام می‌شود. به‌طورکلی از سه روش برای آزمون سختی‌سنجی استفاده می‌شود که عبارتند از : روش برینل، روش راکول و روش ویکرز .
برای مهره از آزمایش کشش استفاده نمی‌شود و تنها آزمایش‌های بار گواه و سختی‌سنجی بر روی مهره‌ها انجام می‌گیرد. برای واشر نیز آزمایش سختی‌سنجی انجام می‌شود.
جهت انجام آزمایش‌های لازم برای پیچ و مهره و واشر، باید تعداد نمونه‌ی لازم بر اساس جدول موجود در نشریه‌ی 264 آیین‌نامه‌ی اتصالات استفاده شود. باید دانست که از این جدول تنها می‌توان تعداد نمونه را برای پیچ با پوشش غیرگالوانیزه به‌دست آورد. اما آیین‌نامه‌ی ASTM تعداد نمونه جهت انجام آزمایش برای پیچ‌های پوشش‌دهی شده به هر دو روش گالوانیزه و غیرگالوانیزه را ارایه داده است .
تعریف محموله‌ی تولیدی: به محصولاتی که از نظر ابعادی دارای مشخصات یکسان بوده و همه‌ی آن‌ها از یک شماره‌ی ذوب تولیدی مواد اولیه ساخته شده باشند یک محموله‌ی تولیدی یا یک «بَچ» می‌گویند. در نتیجه، برای انجام آزمایش‌های لازم پیچ، مهره و واشر، تعداد نمونه بر اساس هر «بچ» تعریف می‌شود.

استانداردهای پیچ های آلن

 

استانداردهای پیچ های آلن شامل موارد زیر می باشد .

استاداندارد DIN :

DIN 912 / DIN 913 / DIN 916 /

استاندارد ASTM :

A837 / A 873 / A 574 / A 879 / …

پیچ آلن به دلیل نوع آچار آن کاربرد فراوانی در صنعت خودروسازی و ماشی الات و شیر آلات می باشد .

این پیچ ها معمولاً در جاهایی که از فضای کمی برای استفاده از اچار برخوردار می باشد پر کاربرد می باشد .

پیچ آلن-پیچ آلن مغزی

انواع پیچ های آلن :

استاندارد DIN : 916 – 915 – 914 – 913

استاندارد ISO : 4029 – 4028 – 4027 – 4026

1- آلن مغزی

استاندارد DIN ( ISO ): 7948 – 6912 – 912 (4062 )

2- پیچ آلن استاندارد NMG : 104 – 105

پیچ آلن به طور کلی به لحاظ شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شود :

1- پیچ هایی که قسمت آلن خور آنها بر روی گل پیچ قرار دارند .

2- پیچ هایی که قسمت آلن خور آنها بر روی قطر پیچ ایجاد می شود .

البته ممکن است که پیچ ترکیبی ساخته شود یعنی هم دارای گل در بالای پیچ باشد و هم آلن در زیر ساقه پیچ – خود آلن ممکن است شش گوش – چهار گوش – ستاره ای باشد که البته در هر مورد آچار مخصوص به خود را نیاز دارد . پیچ های آلن کاربردهای مختلفی دارند که یکی از پر کاربردترین انها استفاده در لوازم حمل و نقل است ، یعنی از صنعت خودرو سازی – ماشین سازی صنایع هواپیما سازی تا ساخت موتور سیکلت و دوچرخه – کاربرد این پیچ در ساخت موتورهای قدرت – اتصالات فلنجها شیر آلات صنعتی و ساختمانی – این پیچ در صنعت برق نیز به وفور یافت می شود . پیچ آلن در ساخت لوازم اداری و ساخت لوازم منزل نیز کاربرد فراوانی دارد .

پیچ الن از لحاظ شکل ظاهری دارای انواع متفاوتی می باشند که همگی انها با هم شباهت دارند که از اچار مخصوص آلن استفاده می شود . که شامل آلن سرتخت , آلن معمولی , آلن ستاره ای , آۀن مغزی , آلن چهار گوش , آلن شش گوش ,و … می باشند . پیچهای آلن به دلیل نوع کاربرد آنها معمولاً از سختی بالایی برخوردار می باشند که شامل پیچ آلن گرید 8.8 ، پیچ آلن گرید 10.9 پیچ آلن گرید 12.9 می باشد .

تولید پیچ و مهره سفارشی

پیچ و مهره , خرید پیچ و مهره , اطلاعات پیچ و مهره , پیچ ومهره ,www.pmks.ir

پیچ استوانه ، پیچ خودکار ، پیچ آهنی، پیچ خشگه ، پیچ الن ، پیچ اآلن سر تخت ، پیچ اآلن مغزی ، پیچ سرمته ، پیچ چشمی ، پیچ استیل ، پیچ تک خار ، پیچ متری ، پیچ متری دنده کبریتی ، پیچ تی ، پیچ جوشی ، پیچ چهار گوش ، پیچ دنده درشت ، پیچ دنده ریز ، پیچ گالوانیزه ، پیچ گالوانیزه گرم ، پیچ میلیمتر ، پیچ دنده ژاپنی ، پیچ نیم متری ، پیچ یک متری ، پیچ کفشکی ، پیچ نیم رزوه ، پیچ تمام رزوه بولت . بولت ساختمانی . پیچ دنده ریز آلمانی . پیچ دنده ریز آمریکایی . پیچ کناف

مهره اهنی ، مهره خشگه ، مهره باریک ، مهره شش گوش ، مهره چهار گوش ، مهره خاردار ، مهره داربستی ، مهره فلنچی ، مهره گالوانیزه ، مهره گالوانیزه گرم ، مهره ، مهره دنده کبریتی ، مهره کاسه نمدی ، مهره واشر دار. مهره کوپلر مهره اتصال مهره کلاس 8 مهره کلاس 10

واشر تخت ، واشر فنری ، واشر مسی ، واشر چهار گوش ،واشر خورشیدی ، واشر خاردار ، واشر تخت گالوانیزه ، واشر تخت گالوانیزه گرم ، واشر فنری گالوانیزه ، واشر فنری گالوانیزه گرم واشر فلزی ,واشر اسپیرینگ .واشرتخت فلزی . واشر تخت لاستیکی . واشر تولید کننده واشر تخت ,واشر موجی . واشر تخت hv .,واشر فنری موجی واشر کج واشر بشقابی

پبچ شیروانی ، پیچ شیروانی نوک منته ای ، پیچ خودرویی، پیچ hv ، پیچ سازه های فلزی ، پیچ خشکه 8.8 ، پیچ خشکه 10.9 ، پرچ .پیچ ساختمانی. انواع پیچ های ساختمانی . پیچ چپ گرد . میخ پرچ . . پیچ مته ای . پیچ مته دار . پیچ سر مته . پیچ های ساختمانی . پیچ و مهره ساختمانی . انواع پیچ ساختمانی پیچ سیاه . پیچ خشکه 8/8 . پیچ خشکه 10/9 .پیچ دنده مثلثی . پیچ دنده ذوزنقه ای پیچ خشکه فولادی گرید 8.8 پیچ خشکه فولادی گرید 10.9 پیچ شش گوش .تولید پیچ و مهره سفارشی

سه دلیلی که چرا مشاوره طراحی در ساخت پیچهای غیر استاندارد یا سفارشی برای خریدار مفید و کارآمد است:

وقتی به دنبال تولید کننده ای برای ساخت پیچ های غیر استاندارد هستید(منظور از پیچ سفارشی پیچی است که ابعاد آن در لیست کتابهای استاندارد نیست و نیاز به طراحی دستی برای تولید آن می باشد.) مشاوره طراحی می بایستی از اولویت های اولیه شما باشد. صرف نظر از صنعت مورد مصرف و درخواست شما ، محصولی که قصد خلق آزاد دارید باید از اجزایی با بهترین کیفیت تهیه شود و این اجزای تشکیل دهنده بایستی جهت درخواست سفارشی شما طراحی و ساخته شوند. در واقع شما برای اینکه بتوانید از پیچ های استاندارد استفاده کنید نمی توانید و نباید طراحی محصول خود را تغییر دهید.

بهر حال وقتی تصمیم ساخت پیچ های سفارشی گرفته شود قضیه می تواند پیچیده تر و مشکل تر از آنچه که در ابتدا توقع داشته اید باشد.این مشکلات و پیچیدگی ها مخصوصا حین مرحله طراحی چنین فرایندی نمود پیدا خواهد کرد.

صرف نظر از نوع مشاوره طراحی که نیاز دارید ، چه طراحی پیچ های روی کاغذ یا فقط کمک در انتخاب جنس یا پوشش پیچ و مهره ، سازنده ای را که برای همکاری انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در هدف شما که همان پیچ و مهره های تولید شده نهایی هستند خواهد داشت. در اینجا سه دلیل عمده که چرا پشتیبانی طراحی در ساخت پیچ و مهره های سفارشی مهم هستند را برسی می کنیم:

1-محاسبات صحیح پیچ و مهره برای سفارش شما:

تولید پیچ و مهره از روی نقشه شما کار آسانی نیست. محاسبات بایستی دقیق باشند. هر گونه محاسبات نا درست می تواند پیچ مهره را بلا استفاده کند. آیا واقعا می خواهید با قبول تمام مسئولیت های طراحی پیچ و مهره چنین ریسکی را بپذیرید؟ زمانی که در طول مراحل طراحی کمک داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید پیچ و مهره ه هایی که بابت آنها به تولید کننده پیچ و مهره هزینه پرداخت می کنید برای محصول منحصر به فرد شما کاملا مناسب هستند. نیروی وارده ، محیطی که پیچ در آن استفاده می شود و اندازه محصول همگی برای حصول اطمینان از اینکه شما بهترین پیچ را بدست می آورید مد نظر قرار می گیرد.

2-برای انتخاب گزینه های زیادی وجود دارد.

حتی پس از اینکه محاسبات پیچیده انجام شد، فرایند طراحی به اتمام نرسیده است.هنوز بایستی برای پیچ و مهره ها جنس پیچ و مهره و نوع پوشش پیچ و مهره را انتخاب کنید. و با این همه گزینه که باید انتخاب از بین آنها صورت پذیرد (در حالی که بعضی از آنها اصلا به کار نمی آید ،بعضی بد نیست و بعضی ممکن است کاملا برای هدف شما گزینه مناسبی باشد) از کجا می دانید که کدام گزینه برای شما مناسب ترین خواهد بود؟ برای مطمئن شدن از اینکه گزینه مناسب را از بین موارد متنوع و گسترده ای انتخاب کرده اید، باید نگاهی خود را به سازنده پیچ و مهره ای با داشتن پرسنل متخصص طراحی معطوف کنید.آنها می توانند به شما کمک کنند که تمام موارد را در نظر بگیرید و شما را جهت گرفتن بهترین تصمیم برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

3-صرفه جویی از هر جهت:

فرقی نمی کند از چه زاویه به آن نگاه کنید اما کار کردن با یک تولید کننده پیچ و مهره قدرتمند با تجربه و دانش فناوری روز که در طراحی پیچ و مهره به شما کمک کند به صرفه جویی منجر خواهد شد. قطعا در ابتدا در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. تصور کنید که در مراحل طراحی اشتباهی صورت بگیرد و پیچی نا مناسب با محصول شما ارسال نشود قطعا هزینه های تهیه مجدد نقشه و نیز تولید مجدد و حمل ونقل آن بسیار زیاد خواهد بود پس علاوه بر مسئله هزینه زمان نیز در تولید پیچ و مهره از دست خواهد رفت بنابر این کمک گرفتن از مشاور طراحی پیچ و مهره در همان شروع فرایند طراحی ضمن صرفه جویی هزینه ها در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در پایان و پس از حفظ سرمایه و وقت موضوع حفظ اعتبار نیز بسیار مهم خواهد بود قطعا اگر در تحویل محصولات خود تاخیر کنید و یا به تراز آن بخاطر استفاده از پیچ و مهره های نامناسب محصول بی کیفیتی را به مشتریان خود ارائه کنید به اعتبار خدشه های جبران ناپذیری وارد کرده اید.

ریسک نکنید و طراحی پیچ و مهره های سفارشی را به تنهایی انجام ندهید. از امتیاز مشاور طراحی که از سوی تولید کننده پیچ و مهره شما ارائه می شود استفاده کنید تا مطمئن شوید که پیچ و مهره مناسبی برای محصول خود تهیه کنید

انواع پیچ ومهره 55377092

 

شش گوش شامل پیچ فولادی گرید 8.8 -فولادی گرید 10.9-خشکه 8.8-خشکه 10.9-پیچ فولادی HV-فولادی استاندارد A490-فولادی din 6914-فولادی din 931-فولادی din 933-استیل-شش گوش 8.8-شش گوش 10.9-پیچ شش گوش HV 10-شش گوش استیل-آچاری فولادی-آچاری خشکه-آهنی-شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-گرید 5.6-استیل استاندارد A 304-فولادی استاندارد A 325-استاندارد A470 استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید 8.8-استاد بولت گرید 10.9-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510 آلن شامل پیچ آلن din 912-آلن din 913-آلن din 916-آلن گرید 8.8-آلن گرید 10.9-آلن گرید 12.9-آلن سر ستاره ای-آلن چهارگوش-پیچ آلن شش گوش-آلن استاندارد ASTM A837 پیچ سرمته ای شامل سرمته ای سرتخت-سرمته ای سر گرد-سرمته ای آچاری-سر مته ای واشر دار-شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504-سرمته ای استاندارد din 231 انکربولت که نام دیگر آن یولت صفحه ستون است یو بولت (پیچ U) که شامل پیچ یو استاندارد din 3570-یو بولت آهنی-یو بولت استیل-Uبولت A304-یو بولت A316-یو بولت گالوانیزه سرد-یو بولت سفید-یو بولت آبکاری شده رول بولت شمامل رول بولت استاندارد NMG115-رول بولت NMG116- رول بولت NMG 121 پیچ متری شامل متری آهنی-متری فولادی-متری خشکه-متری گرید 8.8-متری گرید 10.9-متری آبکاری شده-پیچ متری گالوانیزه-متری سفید-متری گالوانیزه سرد استیل شامل پیچ آچاری استیل استاندارد A304-استیل استاندارد A316-شش گوش استیل-استیل نیم دنده-استیل تمام دنده-آچاری استیل-آلن سرخزینه استیل-آلن مغزی استیل-آلن گل قارچی استیل-متری استیل-استوانه استیل-پیچ سرتخت استیل-سرتخت چهارسو-سر تخت دو سو استیل-خودکار استیل-پیچ حودکار سراستوانه استیل-خودکار سر تخت استیل-شیروانی استیل-تلگرافی استیل-متری اینچی استیل-پیچ متری میلیمتر استیل. 55377092

پیچ چیست؟ سطح شیبداری است حول یک محور یا استوانه، در واقع قطعات چوبی یا فلزی را به یکدیگر وصل می‌کنند. انواع پیچ: تنوع در نوع بسیار گسترده است که با توجه به قطر ،نوع رزوه ، شکل سر پیچ وکاربرد دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند .اما بطور کلی انواع پرکاربرد آنها به شرح زیر می باشند: پیچ شش گوش( hex head bolts)، استاد بولت(threaded rods)، پیچ یو بولت،پیچ کرپی ، پیچ خودکار(self tapping screw)، پیچ سرمته ای(self tapping screw) پیچ آلن(Allen) پیچ تی(T Bolt) پیچ خشکه پیچ فولادی HV پیچ 8.8 و… مهره چیست؟ مهره جسمی است حلقه‌ای شکل، گرد یا چندضلعی که داخل سوراخ آن رزوه شده است. مهره‌ها، یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر چرخش خود بسته شوند. پیچ و مهره اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح باشد. همچنین جنس پیچ و مهره باید با هم تطابق داشته باشد.

انواع مهره: مهره شش گوش- مهره چهار گوش –مهره کاسه نمدی- مهره سر بسته- مهره خروسکی – مهره آجدار و مهره آهنی …

واشر چیست؟ واشر واسطه بين مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند.

رزوه چیست؟ شیارهای مارپیچ شکل درون مهره و روی پیچ رزوه می‌گویند. انواع رزوه یا دنده(کلمات متداول در بازار): دنده میلیمتری-دنده درشت-دنده ریز- دنده ریز آلمان-دنده ژاپنی-و…. کاربرد دنده پیچ در میزان لقی پیچ به نسبت جاییکه پیچ بسته میشود است.مثلا در مورد پیچ و مهره های شش گوش هر چه رزوه ها ریزتر باشند برای قطعاتی که لرزش بیشتری دارند مناسب تر هستند.در مورد پیچ های خودکار هر چه جنس قطعات نرم تر باشد دنده های درشت تر لقی کمتری خواهند داشت(مثل دیوار گچی). همچنین مقدار رزوه ها بر اساس استانداردهای مختلف متفاوت است(نیم رزوه ،تمام رزوه درمورد پیچ)

انواع واشر: واشر تخت HV- واشر تخت آهنی- فنری- خورشیدی- بشقابی و…

کاربردپیچ و مهره: مهمترین کاربرد پیچ و مهره در صنعت ساختمان شامل اسکلت فلزی پیچ و مهره ای سازه فضایی، سازه فولادی، سازه فلزی ، سوله ، سازه های سبک ، درب و پنجره دو جداره(UPVC) ، بولت های صفحه ستون ،درب و پنجره ام دی اف و … میباشد.در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ، صنعت ماشین سازی و ادوات کشاورزی ، خودرو سازی همچنین برق و مخابرات نیز کاربرد دارد. اسکلت فلزی: آنچه در طراحی پیچ و مهره اسکلت فلزی باید مد نظر قرار داد مبحث دهم مقررات ملی ساختمان سه نوع پیچ را برای به کار گرفتن در اسکلت فلزی تعریف کرده است ، پیچهای معمولی ،پیچهای پر مقاومت و پیچهای مقاومت متوسط که به ترتیب رده مقاومتی 5.6 و4.6 برای پیچهای معمولی یا آهنی پیچهای پر مقاومت 10.9 و پیچهای فولادی با مقاومت متوسط با گرید 8.8 در اسکلت فلزی می باشد. این اعداد معرف مقدار تنش جاری شدن و تنش گسیختگی پیچ می باشد. به عنوان مثال در گرید 8.8 در اسکلت فلزی پیچ و مهره منظور از 8 اول حداقل مقاومت نهایی پیچ برابر 8000 کیلو گرم و منظور از 8 دوم تنش جاری شدن پیچ در اسکلت فلزی برابر 8000 می باشد که معادل 6400 کیلوگرم بر سانتیمتر میباشد.X0.08 استانداردdin بر ابعاد پیچ تمرکز دارد که din931 پیچ نیم رزوه و din933 پیچ تمام رزوه در پیچ و مهره های اسکلت فلزی می باشد که این پیچها می تواند با گرید 5.6 و 8.8 و 10.9 تهیه شوند و برای اتصالات اتکایی در اسکلت فلزی مناسب می باشد. مهره ای که در اسکلت فلزی استفاده می شود با din934 شناخته می شود اما din6914 تنها با گرید 10.9 تولید می شود که استحکام کششی این پیچها 10000 kg/cm و تنش کششی آنها 9000 kg/cm است که از مقاومت بالایی در اسکلت فلزی برخوردار است و در اتصالات اصطکاکی به کار گرفته می شود. باید در نظر داشت که این پیچها رزوه کمتر و گل بزرگتری دارند یعنی آچاگیر آنها بزرگتر است. مهره مجاز برای این سازه های فولادی(اسکلت فلزی) din6915 و واشر آن din6916 می باشد و اما استاندارد ASTM برای پیچهای شش گوش اسکلت فلزی در سه نوع تعریف شده است که به ترتیب ASTM A307 و ASTM A325 و ASTM A490 می باشد.

انواع پیچ های استیل

پیچ استیل

انواع پیچ های استیل :

55377093

انواع پیچ و مهره را توسط کادری مجرب انجام میدهد.

واردات انواع پیچ های استنلس استیل (۳۱۶) A4-80 و (۳۰۴) A2-70

پیچ خودکار استیل سرگرد و سرتختDin 7981 &Din 7982 , پیچ آلن استیل Din 912 پیچ آلن سرتخت Din 7991 , پیچ مغزی استیل Din 916 , پیچ مغزی نوکدار استیل Din ۹۱۴ , پیچ چوب Din 97 , پیچ آچاری تمام دنده و نیم دنده Din 933 & Din 931 , پیچ استوانه سرگرد Din 7985 , پیچ سرتخت Din 965 وانواع مهره , اعم از مهره واشردار Din 6923 , مهره سربسته Din 1587 , مهره خروسکی Din 315 , مهره شش گوش Din 934 , مهره کاسه نمدی Din 985

لازم بذکر است این شرکت در صورت نیاز شما قابلیت واردات انواع پیچ و مهره و پیچهای شیروانی نوک مته ای(بکسی ) سرگرد نوک مته ای و سرتخت نوک مته ای , انواع پیچ های خودکار سرتخت – سرگرد مهره شش گوش و انواع میخ پرچ آهنی را دارد

ما مفتخریم اعلام نماییم واردات انواع پیچ و مهره استیل و آهنی را طبق درخواست و نقشه شما انجام می دهیم.

در صورت نیاز مبرم ما می توانیم کالای شما را سریعا سفارش داده و در کوتاه ترین مدت زمان تحویل شما دهیم.

1-پیچ آچاری استیل در گریدهای 304- 316 – تمام دنده و نیم دنده

2-آلن با سر استیل Din: 912 / 304 آلن سر خزینه استیل Din: 7991 / 304

آلن مغزی استیل Din:916 آلن گل قارچی استیل ISO: 7380

3- پیچ متری استیل: متری میلیمتر 304-316/ Din:975

متری اینچی 304- 316 / ASTM 193

4-پیچ استوانه و سر تخت استیل: استوانه و سر تخت چهارسو استیل 304/ Din:7985-965

استوانه و سر تخت دو سو 304 /Din:84 – 963

5-پیچ خودکار استیل: پیچ خودکار سر استوانه 304/ Din: 7981

پیچ خودکار سر تخت 316 / Din7982

6-پیچ شیروانی و تلگرافی استیل : شیروانی استیل 304

تلگرافی استیل 304 / Din 571
55377093

استفاده ازپیچ ومهره استنلس استیل درمحیطهای صنعتی وشرایط آب وهوایی گرم ومرطوب بسیارمتداول است.وجودموادشیمیایی خورنده واسیدی درمحیط های صنعتی وبه خصوص صنایع نفت,گازوپتروشیمی که بسیاری ازآنها به دلیل وجود هیدروکلریدها ونمکهای معدنی دراین محیط ها است استفاده ازپیچ های استنلس استیل به عنوان فستنر رااجتناب پذیر میکند.

علاوه برصنایع نفت,گازوپتروشیمی که به صورت مستقیم بامواداسیدی وخورنده سروکاردارند استفاده ازپیچ ومهره استیل درمناطق گرم ومرطوب که پبچ های آهنی وحتی گالوانیزه طول عمرکوتاهی دارند ودچارزنگ زدگی می شوند بسیارمرسوم است؛ درمحیط های کاری آمونیاک نیزاستفاده ازاین نوع پیچ ومهره هاتوصیه می شود.

مقاومت دربرابرخوردگی پیچ ومهره های استنلس استیل بخاطروجوددرصدنسبتآ بالایی ازکروم درآلیاژاین فلزاست. آلیاژ استنلس استیل به کاررفته دراین نوع ازپیچ ومهره ها معمولآ ازاستاندارد های 304-312 و 316 می باشد که هریک دارای درصدمشخصی ازکروم ونیکل می باشد.هرچه این استاندارد بالاتررود مقاومت پیچ ومهره ها دربرابرعوامل خورنده نیزبالاترمی رود.

ترکیب آلیاژی مواد درپیچ ومهره های استنلس استیل

درصدوزنی مواداستفاده شده به عنوان مثال درپیچ ومهره های استیل تیپ 304 به شرح ذیل می باشد:

آهن 65%

کروم 17%

نیکل 8%

منگنز2%

البته پیچ ومهره استنلس استیل 304 نیزخودبه دودسته 304 کم کربن و کربن بالا تقسیم می شود که درحالت باکربن بالا حدودآ 0.08 درصد کربن ودرحالت کم کربن 0.03 درصدکربن وجوددارد.

ویژگی های پیچ ومهره استنلس استیل:

1-مقاومت بسیاربالایی دربرابر زنگ زدگی وخوردگی درمحیط های اسیدی دارند.

2-ویژگی ها وخواص خودرا دردمای بسیار بالا وپایین حفظ می کنند.

3-جلا پذیر وبراق هستند.

4-به دلیل وجود عنصر مولیبیدن که حدودآ 2-3 % ساختارآنهاراتشکیل می دهد مقاومت بسیاربالایی نسبت به سایرپیچ ومهره های آهنی وگالوانیزه دارند وازآنها دراعماق دریاهاودرصنایع نفت وگازوپتروشیمی ومخازن بسیارحساس استفاده می شود.

صنایع خودرو سازی

صنایع خودرو سازی

خودرو سازی و ماشین سازی های مختلف کشور از جمله گروه صنعتی ایران خودرو ، گروه سایپا ، سایپا دیزل ،

گروه ماشین سازی تبریز و بسیاری صنایع دیگر مصرف کنندگان عمده پبچ و مهره های خودکار، آلنی، پیچ های

واشردار، مهره خاردار ، واشر ریلی و بسیاری محصولات دیگر می باشند که شرکت کیمیاصنعت وارد کننده و

تولید کننده بخشی از آنها می باشد .

در مجموع توانایی تولید و تأمین انواع پیچ و مهره های مورد نیاز صنعت خودرو با انواع پوشش های مختلف

جزء توانمندی های ما نیز میباشد . صنایع سد سازی و انتقال برق
سد سازی و صنعت انتقال برق یکی از صنایع بسیار مهم و بزرگ به شمار می آیند .

پیچ و مهره نقش کلیدی در این صنایع داشته و همواره جزء اجزای مهم دکل های انتقال برق، موتورها و توربین ها و همچنین

استراکچرهای فلزی مورد نیاز این صنایع می باشد . پیچ و مهره های مورد نیاز در صنایع برق عمدتا با پوشش گالوانیزه گرم

و با گریدهای مختلف و مورد نیاز آن صنایع می باشد.

شرکت کیمیاصنعت همواره در کنار سازندگان ترانسفورماتور و شرکت های انتقال نیروی برق بوده است .شرکت کیمیاصنعت بازوی توانمند جهت همکاری با تعدادی از آن کارخانجات میباشد.مهره
مهره شش گوش : مهمترین و پر کاربردترین نوع مهره ها ، مهره شش گوش می باشد که در انواع مختلف و متریالهای متفاوت می باشد . مهره شش گوش شامل مهره فولادی 8.8 ، مهره فولادی 10.9 ، مهره شش گوش HV ، مهره خشکه ، مهره استیل ، مهره شش گوش باریک ، مهره شش گوش بلند ، مهره شش گوش واشر دار ، مهره جوشی ، مهره کاسه نمدی ، مهره کلاس 8 ، مهره کلاس 10و مهره HV و مهره آهنی و مهره های شرکت نفتی شامل مهره 2H و مهره گرید H می باشد . مهره های شش گوش در استانداردهای زیر می باشد .
استاندارد DIN :
DIN 934 / DIN 6915 / DIN 935 / DIN 936 / DIN 439 /DIN 985 / DIN 982/ …
مهره های شش گوش از لحاظ نوع رزوه شامل مهره میلیمتر ، مهره دنده درشت ، مهره دنده ریز ، مهره ریز المان ، مهره دنده ژاپنی ، مهره اینچی و … تقسیم میشوند . پر کاربردترین مهره که به صورت رایج مصرف می شوند . مهره شش گوش می باشد که در صنعت ساختمان اسکلت فلزی ، سازه های فولادی ، سازه های فلزی ، صنایع نفت و گاز و پترو شیمی ، صنایع نیروگاهی و خطوط لوله و اتصالات ، صنایع پالایشگاهی ، راه آهن و مترو و … کاربرد دارد . شرکت آماد پیچ وارد کننده و تولید کننده انواع مهره های شش گوش فولادی و اهنی می باشد .

زمینه های فعالیت

زمینه های فعالیت

نفت ، گاز و صنایع پتروشیمی
صنایع خودرو سازی
راه آهن و مترو
صنایع سد سازی و انتقال برق
صنایع ساختمان و استراکچر های فلزی
صنایع نظامی
معادن ، حفاری و تجهیزات راه و ترابری
فونداسیون دستگاه ها و استراکچرها

کارخانجات ساخت سیمان

سيمان يكي از نعمت هاي الهي است كه انسانها توانسته اند به تركيبات شيميائي و خواص فيزيكي آن پي برده

و امروزه بطور گسترده اي توليد و مصرف مي گردد پايه و اساس اصلي آنها از تركيبات سنگهاي آهكي و اكسيدهائي

نظير sio2 – Al203 و Fl203 مي باشد كه با آب ميل تركيبي داشته و در مجاورت هوا و زير آب به مرور زمان

سخت شده و به وسیله ی آن میتوان بتونی تولید کرد که دارای مقاومتی بالا باشد اما به تنهایی شکننده و

غیر قابل استفاده برای جلو گیری از بارهای وارده می باشد که بوسیله ی فلزات ، میلگرد ها ، آرماتور بندی و

اتصالات نظیر انکر بولت ها و.. که داخل استراکچر های بتونی قرار داده می شوند تا سازه بتونی مقاومت

مناسبی را جهت مقابله با بار های زیاد پیدا کند.

امروز يكصد و پنجاه كشور جهان داراي كارخانجات توليد سيمان مي باشند که نیاز به صنایع اتصالات دارند

و شرکت کیمیاصنعت بازوی توانمند جهت همکاری با تعدادی از آن کارخانجات میباشد.مهره
مهره شش گوش : مهمترین و پر کاربردترین نوع مهره ها ، مهره شش گوش می باشد که در انواع مختلف و متریالهای متفاوت می باشد . مهره شش گوش شامل مهره فولادی 8.8 ، مهره فولادی 10.9 ، مهره شش گوش HV ، مهره خشکه ، مهره استیل ، مهره شش گوش باریک ، مهره شش گوش بلند ، مهره شش گوش واشر دار ، مهره جوشی ، مهره کاسه نمدی ، مهره کلاس 8 ، مهره کلاس 10و مهره HV و مهره آهنی و مهره های شرکت نفتی شامل مهره 2H و مهره گرید H می باشد . مهره های شش گوش در استانداردهای زیر می باشد .
استاندارد DIN :
DIN 934 / DIN 6915 / DIN 935 / DIN 936 / DIN 439 /DIN 985 / DIN 982/ …
مهره های شش گوش از لحاظ نوع رزوه شامل مهره میلیمتر ، مهره دنده درشت ، مهره دنده ریز ، مهره ریز المان ، مهره دنده ژاپنی ، مهره اینچی و … تقسیم میشوند . پر کاربردترین مهره که به صورت رایج مصرف می شوند . مهره شش گوش می باشد که در صنعت ساختمان اسکلت فلزی ، سازه های فولادی ، سازه های فلزی ، صنایع نفت و گاز و پترو شیمی ، صنایع نیروگاهی و خطوط لوله و اتصالات ، صنایع پالایشگاهی ، راه آهن و مترو و … کاربرد دارد . شرکت آماد پیچ وارد کننده و تولید کننده انواع مهره های شش گوش فولادی و اهنی می باشد .

درباره شرکت کیمیاصنعت

درباره ما
شرکت کیمیاصنعت به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تولید انواع پیچ،مهره و واشر در ایران، در سال 1375تأسیس گرديد و همواره در طی دو دهه فعالیت مستمر خود به منظور تولید محصولات باکیفیت بالا براي جلب رضایت مشتریان و توسعه و کسب بازارهای داخلی تلاش نموده است.
این شرکت دارای فضایی در حدود7000متر مربع به همراه 40نفر نيرو در بخشهای مختلف تولیدی است که با ظرفیت سالیانه بالغ بر هزار تن تولید انواع پیچ، مهره و واشر مطابق سفارش مشتریان فعالیت دارد.
محصولات این شرکت شامل انواع پیچ، مهره و واشر از قبيل Hexagon Head Bolts And Nuts, Stud Bolts, Anchor Bolts, Expansion Bolts, U Bolts, Super Bolts و انواع پیچ و مهرههای خاص مورد استفاده در صنایع مختلف مطابق با استاندادهای جهاني نظير ANSI،ASME ،DIN ،ASTM ،DBL ،MBN ،ISO است. کلیه مراحل تولید، از ایجاد شناسنامه کیفی تا بسته بندی نهایی محصول در داخل كارخانه اين شركت انجام می شود. محصولات تولیدی  کیمیاصنعت با علامت انحصاری KKP در بازار شناخته شده و از نظر کیفی قابل رقابت با دیگر تولیدکنندگان برتر میباشد
اين شركت با استفاده بهينه از منابع داخلي و ارائه گواهينامه معتبر، موارد مصرف صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، کارخانجات سیمان و معادن را تأمین مي نمايد.
آزمايشگاه و واحد کنترل کیفیت شركت کیمیاصنعت
کیمیاصنعت با بهرهگیری از ماشینآلات مدرن و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان و حصول اطمینان خریداران، گام موثری در پیشبرد اهدافش برداشته است. بهبود کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان از اهداف مهم اين شرکت است. آزمایشات ذیل تأییدکننده کیفیت محصولات می باشد:
 بازرسی مواد اولیه(Raw Material Inspection: Chemical Analysis And Mechanical Properties)
 آزمایش سختی سنجی (Hardness Test HB – HRC – HVHB)
 آزمایش کشش (Tensile Test)
 تست پوشش (Coating Test: Thickness And Salt Spray Test)
 تست ابعادی (Dimensional And Gauge Test)
 تست ضربه (Impact Test)
 تست متالوگرافی (Metallographic Test)
 تست بارگذاری (Proof Load Test)
 تست نفوذ کننده سیالات (Penetrate Liquid Test)
زمينه فعاليت شركت کارکیا پیچ
 صنایع نفت، گاز پتروشیمی
 صنایع انرژی و نیروگاهی
 صنعت خودرو سازی
 صنایع فلزی و ساختمان سازی
 صنعت کشتی سازی
 تاسیسات دریایی و فرا ساحل
 صنایع معادن و راه سازی
 کارخانجات سیمان و فولاد سازی.   02155377093                    09214820235:تلگرام                           .اطلاعات پیچ و مهره٬ پیچ استوانه٬ پیچ استیل٬ پیچ الن٬ پیچ الن سر تخت٬ پیچ الن مغزی٬ پیچ اهنی-٬ پیچ تک خار٬ پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8٬ پیچ تی٬ پیچ جوشی پیچ چهار گوش٬ پیچ چشمی٬ پیچ خشگه٬ پیچ خودکار٬ پیچ دنده درشت ، تولید انواع پیچ٬ پیچ دنده ریز٬ پیچ دنده ژاپنی٬ پیچ سرمته٬ پیچ کفشکی٬ پیچ گالوانیزه٬ پیچ گالوانیزه گرم٬ پیچ متری٬ پیچ متری دنده کبریتی٬ پیچ میلیمتر٬ پیچ نیم رزوه٬ پیچ نیم متری٬ پیچ و مهره٬ پیچ ومهره٬ پیچ یک متری٬ خرید پیچ و مهره٬ زرد٬ گالوانیزه الکتریکی ( سفید٬ مهره٬ مهره اهنی٬ مهره باریک)٬ مهره چهار گوش –٬ مهره خاردار٬ مهره خشگه٬ مهره داربستی٬ مهره دنده کبریتی٬ مهره شش گوش-٬ مهره فلنچی٬ مهره کاسه نمدی-٬ مهره گالوانیزه٬ مهره گالوانیزه گرم٬ مهره واشر دار٬ هفت رنگ و سبز٬ واشر تخت٬ واشر تخت گالوانیزه٬ واشر تخت گالوانیزه گرم٬ واشر چهار گوش٬ واشر خاردار٬ واشر خورشیدی٬ واشر فنری٬ واشر فنری گالوانیزه٬ واشر فنری گالوانیزه گرم٬ واشر مسیپیچ و مهره , خرید پیچ و مهره ,سازه هاي پيچ و مهره

براساس استانداردهای پیچ و مهره

پیچ


براساس استانداردهای پیچ و مهره:

Din: 931 / 933 / 960 / 961 / 962 / 6914 / 6921…

گرید:

5.6 / 8.8 / 10.9 / A2 70 (304) / A4 80 (316)

موارد مصرف:صنایع نفت و گاز وپتروشیمی ،صنعت ساختمان، پل سازی ،سوله ،سازه ،اسکلت فلزی و…

یکی از پر کاربرد ترین پیچها ، پیچ سر شش گوش است.پیچ های شش گوش بیشتر کاربرد صنعتی و ساختمانی دارند.پیچ شش گوش در اسکلت فلزی،سازه فلزی و سوله کاربرد دارد اغلب آسمان خراشها و سازه های غولپیکر با کمک پیچ شش گوش سر به فلک کشیده اند.

کارخانه کیمیاصنعت هم اکنون ، تولید پیچ فولادی از سایز M24 تا M48 را با روش فورج گرم و سایز M24 به پایین را با روش فورج سرد در گرید های 8.8 و 10.9 را در دستور تولید انبوه دارد . آزمایشگاه خود  مستقر در کارخانه وظیفه کنترل کیفیت پیچ ها بر اساس استانداردهای روز دنیا را بعهده دارد . که آزمون کششی ، سختی ، تعیین گرید از آن جمله می باشند . پیچ های گرید 10.9 نسبت به پیچ گرید 8.8 از سختی بالاتری برخوردار هستتند و پیچ های سر شش گوش HV سختی 10.9 را دارند . اما نسبت به پیچ های فولاد 10.9 معمولی سر بزرگتری دارند . مواد اولیه بکار گرفته شده در گرید 8.8 ، CK45 می باشد و برای پیچ سر شش گوش 10.9 از متریال MO40 استفاده می شود MO40 همان متریالی است که برای ساخت استاد بولت ها از آن استفاده می کنند . اما برای گرید 12.9 از VCN استفاده می شود که متاسفانه مواد اولیه آن در کشور ما به سختی یافت می شود .

اغلب پیچ های فولادی پوشش فسفات سیاه دارند که در مقاله پوشش فلزات توضیحات کامل داده شده است

از طرفی پیچ های سرشش گوش با گرید 5.6 جهت سازه های سبک تر و همچنین برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی که فشار زیادی زا تحمل نمیکنند نیز کاربرد دارند

پیچ های  شش گوش استیل نیز که هم مقاومت سختی بالا و هم مقاومت خوردگی بالا دارند برای محیط های پر فشار و با رطویت بالا  مصارف گوناگون دارند

برای پیچ های فولادی و آهنی از انواع پوشش ها نظیر آبکاری گالوانیزه سرد،گالوانیزه گرم ،داکرومات و … استفاده میشود که در این میان برای پیچ های گرید 10.9 نباید از گالوانیزه گرم استفاده کرد چرا که باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ میگردد.اطلاعات پیچ و مهره٬ پیچ استوانه٬ پیچ استیل٬ پیچ الن٬ پیچ الن سر تخت٬ پیچ الن مغزی٬ پیچ اهنی-٬ پیچ تک خار٬ پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8٬ پیچ تی٬ پیچ جوشی پیچ چهار گوش٬ پیچ چشمی٬ پیچ خشگه٬ پیچ خودکار٬ پیچ دنده درشت ، تولید انواع پیچ٬ پیچ دنده ریز٬ پیچ دنده ژاپنی٬ پیچ سرمته٬ پیچ کفشکی٬ پیچ گالوانیزه٬ پیچ گالوانیزه گرم٬ پیچ متری٬ پیچ متری دنده کبریتی٬ پیچ میلیمتر٬ پیچ نیم رزوه٬ پیچ نیم متری٬ پیچ و مهره٬ پیچ ومهره٬ پیچ یک متری٬ خرید پیچ و مهره٬ زرد٬ گالوانیزه الکتریکی ( سفید٬ مهره٬ مهره اهنی٬ مهره باریک)٬ مهره چهار گوش –٬ مهره خاردار٬ مهره خشگه٬ مهره داربستی٬ مهره دنده کبریتی٬ مهره شش گوش-٬ مهره فلنچی٬ مهره کاسه نمدی-٬ مهره گالوانیزه٬ مهره گالوانیزه گرم٬ مهره واشر دار٬ هفت رنگ و سبز٬ واشر تخت٬ واشر تخت گالوانیزه٬ واشر تخت گالوانیزه گرم٬ واشر چهار گوش٬ واشر خاردار٬ واشر خورشیدی٬ واشر فنری٬ واشر فنری گالوانیزه٬ واشر فنری گالوانیزه گرم٬ واشر مسی ,پیچ و مهره , خرید پیچ و مهره ,سازه هاي پيچ و مهره

 

پیچ-و-مهره-شش-گوش-10.9-18d9 2111314450

استاد بولت چیست ؟

استاد بولت
استاد بولت چیست ؟
در واقع یک میله فلزی رزوه شده استاد بولت نامیده میشود. البته آنچه در بازار پیچ و مهره بنام استادبولت رواج دارد، نوع سخت کاری شده میلگرد است. رزوه ها بر اساس میلیمتر یا اینچی بر روی میلگرد شکل میگیرد و عملیات سخت کاری گرید آنرا مشخص میکند. سپس میلگرد رزوه شده در طول دلخواه برش داده میشود.
ممکن است استادبولت از نوع استنلس استیل نیز باشد. پرکاربرد ترین صنایع برای استادبولت ها صنایع نفت و گازو پتروشیمی است. و در صنعت پل سازی و ساخت مخازن پر فشار ، شیر آلات استفاده میشوند.
میلگردهای آهنی تمام رزوه را بیشتر بنام پیچ متری میشناسند ، هرچند از این اصطلاح برای متری 8.8 و 10.9 و متری B7 هم استفاده میشود. بیشترین کاربرد پیچ متری در صنعت ساختمان است.
شرکت کیمیاصنعت پیچ استاد بولت در قطر های ” 3/8 الی “ 1/2 4 و مجموعه استاد بولت مطابق با استاندارد های بین المللی و انواع انکر بولت های ساده و آج دار در اندازه های مختلف مطابق با استاندارد های بین المللی یا نقشه های در خواستی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.
در پایین صفحه تصاویری از استاد بولت ها مشاهده میکنید اطلاعات پیچ و مهره٬ پیچ استوانه٬ پیچ استیل٬ پیچ الن٬ پیچ الن سر تخت٬ پیچ الن مغزی٬ پیچ اهنی-٬ پیچ تک خار٬ پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8٬ پیچ تی٬ پیچ جوشی پیچ چهار گوش٬ پیچ چشمی٬ پیچ خشگه٬ پیچ خودکار٬ پیچ دنده درشت ، تولید انواع پیچ٬ پیچ دنده ریز٬ پیچ دنده ژاپنی٬ پیچ سرمته٬ پیچ کفشکی٬ پیچ گالوانیزه٬ پیچ گالوانیزه گرم٬ پیچ متری٬ پیچ متری دنده کبریتی٬ پیچ میلیمتر٬ پیچ نیم رزوه٬ پیچ نیم متری٬ پیچ و مهره٬ پیچ ومهره٬ پیچ یک متری٬ خرید پیچ و مهره٬ زرد٬ گالوانیزه الکتریکی ( سفید٬ مهره٬ مهره اهنی٬ مهره باریک)٬ مهره چهار گوش –٬ مهره خاردار٬ مهره خشگه٬ مهره داربستی٬ مهره دنده کبریتی٬ مهره شش گوش-٬ مهره فلنچی٬ مهره کاسه نمدی-٬ مهره گالوانیزه٬ مهره گالوانیزه گرم٬ مهره واشر دار٬ هفت رنگ و سبز٬ واشر تخت٬ واشر تخت گالوانیزه٬ واشر تخت گالوانیزه گرم٬ واشر چهار گوش٬ واشر خاردار٬ واشر خورشیدی٬ واشر فنری٬ واشر فنری گالوانیزه٬ واشر فنری گالوانیزه گرم٬ واشر مسی ,پیچ و مهره , خرید پیچ و مهره ,سازه هاي پيچ و مهره