اسکلت فلزی پیچ و مهره

اسکلت فلزی پیچ و مهره

انواع اسکلت فلزی با پیچ و مهره با دقت چند میلی متر را توسط پرسنل و مهندسین با سابقه و دستگاه های تمام اتوماتیک از مرحله برش ورق ( جهت ساخت تیر ورق ) به وسیله دستگاه برش دقیق cnc ، مرحله جوش کاری با استفاده از جوش آرگون و زیرپودری با دقت بالا ، تست جوش ، سند بلاست برای بدست آوردن سطحی صاف و سیقلی ، رنگ آمیزی اسکلت فلزی با رنگ رزین کرومات به دلیل محافظت در برابر عوامل خورنده را داراست .
همان گونه که قبل تر بیان شد روش دیگر اجرا اسکلت فلزی تماما به وسیله جوشکاری صورت می گیرد که این روش نیز همانند روش پیچ و مهره دارای مزایا و معایبی هستند ، سیستم جوشکاری معمولا یا در محل کارگاه با استفاده از پروفیل های IPE ( استفاده به عنوان تیر ) و IPB ( تیرآهن بال پهن استفاده به عنوان ستون ) توسط پرسنل جوشکار حرفه ای صورت میگیرد و یا ابتدا اسکلت مورد نظر در محل کارخانه سازنده اسکلت فلزی و سوله از نوع تیر ورق ساخته شده و به محل کارگاه انتقال می یابد و قطعات ساختمان نظیر تیر های اصلی ، ستون و … به وسیله جوش به یکدیگر متصل میشوند .
در این میان سیستم سازه ای ساختمان ، اهمیت سازه ، تعداد طبقات ، قیمت تمام شده و … تاثیر به سزایی بر انتخاب روش ساخت اسکلت فلزی ( پیچ و مهره ای ) دارد ، به عنوان مثال به برخی مزایا و معایب اسکلت فلزی پیچ و مهره ای میپردازیم :
از آنجا که اسکلت فلزی در کارخانه زیر نظر متخصصین این امر ساخته و کنترل کیفیت می گردد در نتیجه می توان انتظار جوش با کیفیت تر و حصول مقاومت مورد نظر مهندس محاسب را داشت ، جهت ساخت بسیاری از سازه های مهم و مرتفع در جهان از اسکلت فلزی با پیچ و مهره استفاده می شود که این خود گویا کیفیت بالا و ضریب ایمنی قابل قبول تر نسبت به سیستم جوشکاری می باشد . از طرفی همان طور که قبل تر بیان شد اتصالات پیچ و مهره ای یا از نوع اتکایی و یا از نوع اصطکاکی هستند ، در اتصال پیچ و مهره ای اتکایی که برای اتصال تیر های فرعی در سازه های فلزی کاربرد دارد در واقع بار زنده و مرده المان بر روی ضخامت پیچ ها افتاده و پیچ ها تحت برش قرار می گیرند از همین رو است که از این اتصال برای موارد درجه ۲ سازه نظیر تیر فرعی کاربرد دارد . اما در اتصال اصطکاکی که بسیار پر کاربرد و روش اصلی برای متصل نمودن اجزا درجه ۱ سازه نظیر تیر ها و ستون هاست بستن پیچ و مهره ها نیازمند ابزار بخصوص بنام آچار ترک متر و پرسنل متخصص جهت بستن صحیح پیچ هاست که این مورد در نوع خود نیازمند تمهیداتی در سیستم اجرایی می باشد ، در این اتصال پیچ ها تحت کشش قرار گرفته و صفحات به هم فشرده می شوند . به طور کلی می توان هزینه بالا در ساخت ، حمل و نصب اسکلت فلزی با پیچ مهره و نیاز به پرسنل متخصص و دستگاه های خاص را از محدودیت های این سیستم دانست .
برخی مزایا و معایب اسکلت فلزی جوشکاری :
بر اساس پروژه ، اغلب کارهای کوچک فلزی که المان های سازه ای همچون تیر و ستون را پروفیل های گرم نورد ، استفاده از IPE به عنوان تیر و استفاده از دوبل IPE و یا IPB تحت عنوان ستون به کار می روند سیستم جوشی سریع ترین روش برای اجرا اسکلت فلزی خواهد بود و از نظر هزینه و دستمزد هم نسبت به اسکلت فلزی پیچ و مهره ای صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد چرا که اولا هزینه حمل حذف میگردد ثانیا ساخت اسکلت فلزی توسط جوشکار در محل کارگاه صورت میگیرد ، از طرفی جوشکاری در کارگاه ساختمانی مطمئنا کیفیت جوش در کارخانه را نخواهد داشت بخصوص که جوش کاری در ارتفاع به دلیل سختی های خاص خود و امکان تست جوش کمتر معمولا دارای کیفیت پایین تری می باشد .

پیچ شش گوش چیست

پیچ شش گوش چیست؟

پیچ های شش گوش انتخاب رایجی برای ساخت و ساز و تعمیر به حساب می آیند. پیچ های شش گوش سایز و قطرهای مختلف زیادی دارند ؛ بهترین راه برای انتخاب پیچ شش گوش مناسب این است که ببینیم پیچ با چه جنسی به کار ما می آید.

هریک از انواع پیچ شش گوش خصوصیات و کاربرد مخصوص به خود را دارد.
پیچ های شش گوش از مواد بسیار مختلفی ساخته می شوند تا برای هر کاری که به پیچ شش گوش نیاز است ، مناسب باشند.

در زیر توضیحات کمی برای معمول ترین پیچ های شش گوش داده شده است :

پیچ های شش گوش آهنی (Carbon Steel) کلاس ۶٫۸ ~ ۴٫۶ : رایج ترین پیچ شش گوش است که با روی آبکاری می شود تا در برابر خوردگی مقاوم باشد.

پیچ های شش گوش خشکه (Alloy Steel): این نوع از پیچ های شش گوش ساخته شده اند تا در مقابل وزن بسیار زیادی در هر میلی متر مربع مقاومت کنند. این پیچ ها ممکن است با کادمیم و یا روی روکش می شوند تا در مقابل خوردگی مقاوم باشند.

پیچ های شش گوش از جنس استنلس استیل کلاس A4 , A2 : یکی از انواع معمول از پیچ های شش گوش است به دلیل این که نیاز به روکش کردن ندارد و در مقابل خوردگی مقاوم است.

پیچ های شش گوش می توانند پیچش نیم دنده (DIN 931) و یا تمام دنده (DIN 933)داشته باشند که بستگی به طول پیچ دارد. پیچ های شش گوش کاربرد بسیاری نیز در فضاهای خارجی دارند؛ از انواع اتومبیل ها گرفته تا در دریا ها و سواحل و مناطقی با درجه حرارت بالا.

مهره شش گوش چیست ؟

مهره شش گوش چیست ؟

مهره ها برای وصل کردن پیچ ها به دیگر اجسام به کار می روند و اکثریت مهره ها به صورت شش ضلعی فرم داده می شوند؛
مهره ی شش گوش نوعی از مهره است که شش گوشه دارد و به شکل یک شش ضلعی است.
در حالی که مهره های شش گوش مشهور ترین نوع از مهره ها هستند ، انواع زیاد دیگری از مهره ها تا به حال ساخته شده است که هرکدام کاربرد خاصی دارند ولی می توان گفت که از مهره ی شش گوش تقریبا همه جا استفاده می شود و بیشترین کاربرد را دارد.
نمی توان دقیقا گفت اولین بار چه زمانی از مهره ی شش گوش استفاده شد ، ولی مورخان بر این باور اند که این نوع مهره در یک کارخانه ی کوچک فرانسوی تولید می شده است ؛ تولید مهره ی شش گوش در سال ۱۵۶۸ توسط کارخانه ای به نام “بسون” (Besson) شروع شد. مهره های شش گوش در آن زمان در درشکه ها و ارابه ها به کار می رفتند در حالی که مهره
خروسک (Wing nut) دست ساز در همان زمان ، در آمریکای شمالی برای همین کار ساخته می شدند.
بعد ها در سال ۱۸۱۸″ مایکا راگ “(Micah Rugg) در یکی از ایالت های آمریکا ، اولین ماشین تولید پیچ و مهره را اختراع کرد. از زمانی که اولین مهره اختراع شد تعداد زیادی از تولید کنندگان به دنبال راه های مختافی برای گسترش و پیشرفت سیستم پیچ و مهره بوده اند.
امروزه مهره های شش گوش بیشترین استفاده را نسبت به دیگر مهره ها دارند به دلیل پر کاربرد بودنشان. مهره های شش گوش اکثرا از فولاد ساخته می شوند که البته به کمک دستگاه “نات فورمر” (Nut former).
کل این پروسه به نسبت سریع انجام می شود و در یک دقیقه می توان صد ها مهره تولید کرد. مهره ها می توانند از آهن ، فولاد ، استنلس استیل و یا دیگر مواد ساخته شده باشند. مهره های شش گوشی که از فولاد پر کربن ساخته شده اند بیشترین مصرف را دارند.
مهره های شش گوش با ماده ی ضد زنگ پوشانده می شوند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود و از مهره های ضد زنگ می توان هم در فضا های داخلی و هم خارجی استفاده کرد واین مسئله بسیار مهم است چون بسیاری از مهره هایی که در سال های ۱۸۰۰ و ۱۷۰۰ استفاده می شد به تدریج خورده می شدند و در نهایت می شکسستند.
امروزه ممکن است مهره های شش گوش تنها به دلیل گشتاور و نیروی برشی بشکنند که این هم بسیار بعید است.
و اکنون شرکت پیچ مهره ی کیمیا صنعت با تولیدات انواع مهره پاسخ گوی نیاز های داخلی کشور است.

پیچ و مهره کیمیا صنعت

پیچ و مهره کیمیا صنعت عرضه کننده طیف متنوعی از محصولات پیچ و مهره و واشرآلات می‌باشد:
1- انواع و اقسام پیچ‌های آهنی و فولادی در گریدهای 5، 6-8، 8-10 و 9-12
2- انواع پیچ‌های آلن (با سرتخت ـ مغزی) در سایزهای مختلف با گرید 8، 8-10 و 10-12
3- انواع پیچ و مهره استنلس استیل در سایزهای مختلف با گرید A4-316 و A2-304
4- انواع پیچ متری در سایزهای مختلف با پوشش گالوانیزه سرد و گرم
5- انواع پیچ‌های خودکار سرخزینه، دوسو، چهارسو و نوک‌مته‌دار در سایزهای مختلف
6- انواع میخ پرچ آلمینیومی در سایزهای مختلف
7- انواع پیچ‌های یوبولت و استادبولت در گریدهای B7 ـ B7M ـ B8 ـ B16 ـ L7
8- انواع پیچ‌های سرخزینه، اتاقی، شیروانی، جوشی، خروسکی و داربستی
9- انواع مهره‌های آهنی و فولادی شش گوش، کاسه نمددار، جوشی، باریک، سربسته، قفلی، چاک‌دار خروسکی، و چهارگوش پرچی در گریدهای 2H ـ 2HM ـ B8 ـ G4 ـ 8.8 ـ 16.9
10- انواع واشرهای تخت، فنری، ستاره‌ای، بشقابی، موجدار، قفلی، ریلی، چهارگوش، مسی، آلومینیمی برنجی و …
11- انواع خار فنری چهارپهلو، سه گوش، پین چاک‌دار، اشپیل و انواع پیچ و مهره با پوشش گالوانیزه سرد و گرم.

پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل , پیچ تک خار , پیچ متری , پیچ متری دنده کبریتی , پیچ تی , پیچ جوشی , پیچ چهار گوش , پیچ دنده درشت , پیچ دنده ریز , پیچ گالوانیزه , پیچ گالوانیزه گرم , پیچ میلیمتر , پیچ دنده ژاپنی , پیچ نیم متری , پیچ یک متری , پیچ کفشکی , پیچ نیم رزوه , پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8

مهره اهنی , مهره خشگه , مهره باریک , مهره شش گوش , مهره چهار گوش , مهره خاردار , مهره داربستی , مهره فلنچی , مهره گالوانیزه , مهره گالوانیزه گرم , مهره , مهره دنده کبریتی , مهره کاسه نمدی , مهره واشر دار ,

واشر تخت , واشر فنری , واشر مسی , واشر چهار گوش ,واشر خورشیدی , واشر خاردار , واشر تخت گالوانیزه , واشر تخت گالوانیزه گرم , واشر فنری گالوانیزه , واشر فنری گالوانیزه گرم

سرقت پیچ و مهره، علت خروج قطار گرگان از ریل

سرقت پیچ و مهره، علت خروج قطار گرگان از ریل (+عکس)ایستگاه راه آهن اینچه برون که در توسعه بازرگانی و حتی گردشگری کشورهای همسایه نقش اساسی خواهد داشت، آذرماه سال گذشته با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیرکل راه آهن استان گلستان گفت: سرقت حدود 600 پیچ و مهره از خط آهن و شُل شدن ریل عامل اصلی خروج قطار گرگان – اینچه برون از مسیر اصلی بوده است.

محمد رضا قربانی به ایرنا گفت: سرقت حدود 600 پیچ و مهره توسط افراد ناشناس بطوری انجام شده است که در طول 125 متر هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملا ریل به کلی رها بوده است.

وی ابراز داشت: قطار سانحه دیده ساعت 14.40 دقیقه دیروز /جمعه/ ایستگاه اینچه برون را با 70 مسافر به مقصد گرگان ترک کرد و مقارن ساعت 15.30 دقیقه در کیلومتر 506 اینچه برون – تهران و نزدیکی روستای دوگنچی از خط خارج شده است.

وی اظهار داشت: از آنجا که پیش از این سانحه قطار در مسیر برعکس (گرگان – اینچه برون) مسافران دیگری را منتقل کرده است به نظر می رسد در مدت زمان رفت تا برگشت قطار، افرادی مبادرت به سرقت پیچ و مهره های نگهدارنده ریل کرده اند.

وی بیان داشت: قطار آسیب دیده که فقط شش چرخ آن از ریل خارج شد، خوشبختانه خسارت جدی ندیده است و ساعت 5 صبح امروز برای تعمیرات از محل حادثه به نزدیکترین ایستگاه منتقل شد.

مدیرکل راه آهن گلستان با بیان اینکه تعمیرات جزیی قطار بیشتر از حیث افزایش ایمنی آن برای تردد مجدد خواهد بود، گفت: این قطار 4 تا 5 روز آینده کار جابجایی مسافر را مجدد آغاز خواهد کرد.

قربانی ادامه داد: اکنون ماموران راه آهن مشغول مرمت، تعمیر و تعویض ریل های آسیب دیده هستند و طی 3 تا 4 ساعت آینده خط گرگان – اینچه برون بازگشایی خواهد شد چراکه طبق برنامه ساعت 16 امروز /شنبه/ یک قطار باری از این مسیر عبور خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 4 تا 5 روز آینده و تا زمان بررسی و تایید نهایی فنی قطار آسیب دیده، جابجایی مسافر در مسیر گرگان – اینچه برون و برعکس انجام نخواهد شد.

قطار محلی گرگان – اینچه برون چند روز پیش مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهای بلیت قطار گرگان – اینچه برون که فاصله آن حدود 80 کیلومتر است، 2500 تومان می باشد.
شهر مرزی اینچه برون به سبب استقرار پایانه و گمرک و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.

ایستگاه راه آهن اینچه برون که در توسعه بازرگانی و حتی گردشگری کشورهای همسایه نقش اساسی خواهد داشت، آذرماه سال گذشته با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه آهن گرگان از غرب این شهر به ساری و در نهایت تهران و مشهد متصل می شود و قرار است در آینده با احداث خط دیگری از شرق گرگان به بجنورد نیز وصل شود که فاصله آن را به مشهد چند صد کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

آزمایش کشش گوه اي پیچ و مهره چیست

د آزمایش کشش گوه اي پیچ و مهره چیست؟
آزمایش کشش گوه اي:

پس از آزمون کشش این آزمایش بر روي پیچ انجام میشود .الزام آیین نامه براي انجام آزمایش کشش بر روي نمونه ي کامل و واقعی پیچ و مهره ي استفاده شده در پروژه است، مگر در مواردي که محدودیت ظرفیت دستگاه آزمایش وجود دارد و یاطول پیچ و مهره خیلی کوتاه است که در این حالت از نمونه ي ماشین کاري شده استفاده میشود.در این آزمایش باید دست کم به مقدار چهاررزوه ي کامل از پیچ بین فکهاي دستگاه قرار بگیرد. حداکثر سرعت دستگاه نباید بیشتر از25 mm/minباشد . شکست به وجود آمده تنها باید در بدنه ي پیچ و مهره باشد و در صورت بروز شکست در محل اتصال سرپیچ به بدنه، حتی اگر به مقاومت مورد نیاز نیز رسیده باشد،نمونه مورد پذیرش نیست. این شکست در پیچ هاي ساخته شده به روش فورج گرم بیشتر مشاهده میشود و بر همین اساس تا حد امکان به روش فورج باید از پیچ هاي ساخته شده به روش فورج سرد استفاده شود. از آنجایی که در ایران و در حال حاضر تنها تا قطر M 24سرد تولید میشود، در طراحی باید تلاش نمود تا از قطرهاي بالاتر استفاده نشود.

پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل , پیچ تک خار , پیچ متری , پیچ متری دنده کبریتی , پیچ تی , پیچ جوشی , پیچ چهار گوش , پیچ دنده درشت , پیچ دنده ریز , پیچ گالوانیزه , پیچ گالوانیزه گرم , پیچ میلیمتر , پیچ دنده ژاپنی , پیچ نیم متری , پیچ یک متری , پیچ کفشکی , پیچ نیم رزوه , پیچ تمام رزوه پیچ خشکه 8.8

مهره اهنی , مهره خشگه , مهره باریک , مهره شش گوش , مهره چهار گوش , مهره خاردار , مهره داربستی , مهره فلنچی , مهره گالوانیزه , مهره گالوانیزه گرم , مهره , مهره دنده کبریتی , مهره کاسه نمدی , مهره واشر دار ,

واشر تخت , واشر فنری , واشر مسی , واشر چهار گوش ,واشر خورشیدی , واشر خاردار , واشر تخت گالوانیزه , واشر تخت گالوانیزه گرم , واشر فنری گالوانیزه , واشر فنری گالوانیزه گرم

حق پخش تلویزیونی مشکل مالی تیم ها را برطرف می‌کند

پیچ و مهره – استاد بولت

پیچ و مهره – استاد بولت

پیچ و مهره ها پرکاربرد ترین قطعات صنعتی هستند که عنوان فستنر و یا اتصال دهنده کاربرد روزمره بسیار زیادی دارند

تقریبا هر سازه و یا استراکچری بررسی نماییم تعداد بسیار زیادی از انواع پیچ و مهره ها را می یابیم. این انواع پیچ و مهره بر اساس نوع کاربری ، شرایط محیطی ، نوع آچار برای اتصال و میزان تنشی که میبایست تحمل کند دارای شکل و، ساختار و مجمنس مختلف می باشند

برخی از پیچ ها برای اتصال نیاز به سوراخ اولیه در سطح کار دارند مثل پیچ های سر شش گوش که معمولا همراه با مهره و واشر استفاده میشوند. برخی دیگر از پیچ ها مانند پیچ های خود کار و سرمته ای نیاز به ایجاد سوراخ اولیه در سطح کار ندارند و خود مسیر خود را باز میگنند

پیچ های خودکار و سر مته ای نیازی به مهره ندارند، این درحالی است که پیچ های شش گوش و ماشینی اغلب همراه با مهره استفاده میشوند

لازم به ذکر است که بصورت استاندارد معمولا جنس پیچ و مهره یکسان انتخاب میشود . در غیر این صورت بستن مهره روی پیچ گاها با مشکل روبرو خواهد شد

از میان انواع پیچ و مهره ، پیچ و مهره شش گوش در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. این پیچها معمولا دارای استقامت کششی بسیار بالایی بوده و در شسایزهای مختلف تولید میشوند%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af%d8%a8%d9%88%d9%84%d8%aa

استادبولت
استادبولت ها دسته ای از انواع پیچ هستند که تمام دنده بوده و سر و ته آنها برای یستن مهره باز است. از استاد بولت بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای اتصال فلنج ها استفاده میشود. طول آنها از ابتدا و اولین دنده تا انتهای آخرین دنده اندازه گیری میشود. طول استاد بولت طبق استاندارد محاسبه و تولید میشوند

میباشد B7 استاد بولت ها معمولا همراه با دو مهره سنگین – هوی نات – مورد استفاده قرار میگیرند و معمول ترین استاندارد آنها

آنچه توسط صنعت پالایش قابل تامین میباشد

انواع : پیچ و مهره شش گوش – پیچ و مهره آچارخور – استاد بولت

متریال : فولادی (کربن استیل) ، استیل (استنلس استیل) ، سوپرآلیاژی

جهت استفاده های مختلف همچون گاز، نفت، آب، سازه، آلیاژهای خاص برای دمای بالا و دمای پایین

ASTM A193 B7 , B7M , 816 ,88 ,88M

ASTM A194 2H , 7 , 7M , 8 , 8M

ASTM A320 L7M , UNI 5587 , 5588 , UNI5931 , UNI5731

اسکلت های ساختمانی و نحوه اجرای

اسکلت های ساختمانی و نحوه اجرای.با توجه به اقلیم جغرافیایی، بودجه و طرح سازه،اسکلت ه ای ساختمانی و نحوه ی اجرا و طرح آنها متفاوت خواهد بود. گروه پیمانکاری نما آماده ی اجرای انواع اسکلت ساختمانی اعم از بتنی، فلزی، پیچ و مهره و … می باشد. فقط کافی است با ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

در حالت کلی به هر چیزی که ساخته می شود ساختمان می گویند ولی در این بخش منظور از ساختمان منظور بناهای ساخته شده با مصالح بنایی ( آهن – سیمان – گچ – آجر و غیره ) است ، شاید بتوان گفت:یك ساختمان خوب از نظر ما: مفید،قابل استفاده ،زیبا ودلنشین،راحت وآرام بخش،محكم وبادوام است.اقتصادی و كم هزینه بوده ،با نیازهای روحی و جسمی استفاده كننده ،زمین وشرایط محیطی هماهنگ است.

**انواع ساختمان
الف) از نظر مصالح مصرفی: اسکلت بتنی – اسکلت فلزی – آجری – خشتی و گلی

ب)از نظر کاربرد مصرف:مسکونی – اداری – تجاری – آموزشی – بیمارستان – انبارها – ورزشگاه…
-از نظر مصالح مصرفی

1- ساختمان های اسکلت بتنی:
اسکلت این نوع ساختمان ها (تیرهای اصلی و ستون ها) از بتن مسلح (بتن آرمه) با فرمول ترکیبی به قرار زیر ساخته می شود

فولاد (به صورت میلگرد ساده و یا آجدار) سیمان + آب + ماسه + شن = بتن آرمه

سقف این نوع ساختمان ها به صورت تیرچه بلوکی و یا به صورت بتن آرمه اجرا می گردد.

2- ساختمان اسکلت فلزی: (جوشی)
اسکلت این نوع ساختمان ها (پل ها و ستون ها) از پروفیل های فولادی بوده و اتصالات آن در ایران معمولاً از جوش استفاده می شود.

سقف این نوع ساختمان ها به صورت تیرچه بلوکی و یا به صورت طاق ضربی استفاده می شود.

اسکلت های پیچ و مهره ی:

مزایای ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای نسبت به سایر اسکلت ها عبارتند از :

-سرعت اجرا: سرعت اجرای سازه های با اتصالات پیچ و مهره ای نسبت به اتصالات جوشی بالاتر و کاملا قابل لمس می باشد و زمان ساخت سازه های پیچ و مهره ای کمتر از سازه های با اتصالات جوشی است و با توجه به مدت زمان بالای اجرای پروژه های کشورمان این نوع از سازه ها جهت کاهش زمان ساخت پیشنهاد می گردد .

-سرعت نصب : در این گونه از سازه ها بدلیل حذف کامل جوشکاری در محل نصب سازه ،فقط با جایگذاری قطعات و بستن تعدادی پیچ و مهره محدود می شود که این عامل باعث افزایش چشمگیر سرعت نصب می شود و خطاهای نصب به حداقل خود می رسد .

-كيفيت ساخت : كيفيت ساخت سازه با امكانات موجود در كارخانه و طبق نقشه هاي طراحي شده و تحت نظارت واحد كنترل كيفی قابل مقايسه با سازه های جوشی كه در محل نصب سازه ساخته می شوند نمي باشد .

-پرت مصالح : معمولا در محاسبات دست محاسب در انتخاب مقاطع خاص تیر اهن بسته میباشد و مجبور است با اضافه کردن ورق و جوشکاری به مقطع مورد نظر برسد حال انکه در ساختمان پیچ و مهره ای امکان اضافه کردن مقاطع سبکتر و با مقاومت بیشتر وجود دارد که استفاده از ورق در ساخت مقاطع پرت آهن آلات را به حداقل می رساند .

-ایمنی و پایداری سازه: چه به لحاظ تئوری و چه به لحاظ عملی ثابت شده است که ساختمان های پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بهتر پایداری بیشتری در برابر زلزله و نیروهای جانبی دارند .

-هزینه کمتر: اجرای ساختمان پیچ و مهره ای به لحاظ اقتصادی می تواند هزینه کمتری را به مالک تحمیل کند ولی این بدان معنی نیست که دو سازه که کاملا مقاطع آن یکسان می باشد سازه پیچ و مهر ه ای کم هزینه تر باشد ولی به دلیل باز بودن دست طراح در بهینه سازی و ساخت مقاطع با وزن کمتر، امکان کاهش وزن سازه توسط طراح به راحتی امکان پذیر است .

-مقاومت در برابر آتش سوزی: در دماهای بالا معمولا اتصالات پیچ و مهره ای مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارند و احتمال تخریب سازه بسیار کمتر از اتصالات جوشی است .

-عدم نیاز به فضای کار: معمولا در شهر ها به دلیل عدم وجود موقعیت و مکان مناسب جهت ساخت اغلب پیمانکاران دچار زحمت فراوان شده که با استفاده از این نوع سازه ها ، قابلیت اجرا در شلوغ ترین و کم حجم ترین موقعیت ها فراهم کرده است .

-خوردگی سازه: در سازه هاي پيچ و مهره اي قبل از رنگ آميزي قطعات توسط دستگاههاي سندبلاست و وايربرس تحت نظر واحد كنترل كيفي زنگ زدايی می شوند كه در سازه های جوشی اين عمليات انجام نمی گردد و همچنين در سازه های جوشی بجای رنگ غنی از روی كه در سازه های پيچ و مهره ای استفاده می شوند ، ضد زنگ بكار می رود كه اين امر باعث خوردگی سريع سازه می شود .

-امکان استفاده در مدیریت حوادث: با توجه به امکان جابجایی این گونه سازه ها امکان جابجایی و نصب آن در مناطق بحران زده مانند سیل و زلزله امکان پذیر می باشد

3- ساختمان های آجری
ساختمان های که تحمل بارهای مرده و زنده، به عهده ی دیوار های آجری باربر می باشد، ساختمان های آجری می نامند. در این نوع ساختمان ها، دیوار های باربر آجری به صورت مصلح (دیوار آجری مصلح) ساخته می شوند (بر اساس آیین نامه ی 2800 ایران و انگلستان)

4 ـ ساختمانهای خشتی و گلی
در این نوع ساختمانها اسکلت اصلی از خشت خام و گل می باشد و تعداد طبقات ان از یک تجاوز نمی کند و درمقابل نیروهای جانبی بخصوص زلزله به هیچ وجه مقاومتی ندارند . باید از ساختن این نوع .ساختمانها مخصوصا در کشور ما که از مناطق زلزله خیز دنیا است جدا جلوگیری نمود.

بجز انواع ساختمانهای نامبرده شده میتوان ساختمانها را از مصالحی مانند چوب و سنگ نیز ساخت که در مناطقی که جنگل فراوان باشد از چوب و یا در مناطق کوهستانی که دسترسی به سنگ آسان می .باشد می توان ساختمانهای سنگی بنا نمود

استاد بولت فولادی

استاد بولت فولادی

استاد بولت استاد بولت چیست
استاد بولت : استاد بولت در واقع یک مفتول رزوه شده یا همان پیچ متری می باشد

که در سایزهای مختلف بنا به تقاضای کارفرمایان محترم بریده می شود .

استاد بولت از لحاظ نوع رزوه به دو نوع میلیمتر و اینچی تقسیم می شوند

که نوع اینچی ان از کاربرد فراوانی برخوردار است .استاد بولت نوع سختی

این پیچ ها شامل گریدهای زیر می باشد .
B7 /B7M /B8 / B8M / L7 / L7M / B5 / B6 / 8.8 / 10.9 / …
مفتولهای مورد استفاده در استاد بولتها شامل مفتول M 040 و CK45 ،

استیل ، استیل نسوز و … می باشد که با سخت کاری های متفاوت تولید میشوند .

استاد بولت فولادی

استادبولت کیمیاصنعت

استادبولت کیمیاصنعت

استانداردهای استاد بولت شامل موراد زیر می باشد :
استاندارد DIN :
DIN 835 / DIN 938 / DIN 939 / DIN 940 / DIN 975 / DIN 976 / DIN 2510 / …
استاندارد NMG :
NMG150 / NMG 151 / NMG 154 / NMG 155 / …
استاندارد ASTM :
A 193 / A 320
استاد بولت یکی از پر کاربرد ترین پیچ و مهره ها در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

، مخازن سرچاهی ، پل سازی و صنعت ساختمان ، آب و فاضلاب و شیر آلات ،

سد سازی و … می باشد . در استاد بولت ها نوع پوشش انها که مقاومت

انها را در مقابل رطوبت و حرارت بالا می برد از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است

که شامل پوشش گالوانیزه گرم ، پوشش داکرومات ، پوشش روی نیکل ، پوشش تفلون و … می باشد .

شرکت کیمیاصنعت قادر به تولید انواع استاد بولت در سایزهای مختلف اینچی و میلیمتر می باشد .

کیمیاصنعت تولید کننده پیچ و مهره و وارد کننده پیچ و مهره واشر