کاربردهای رول بولت

کاربردهای رول بولتReviewed by پیچ ومهره کیمیاصنعت on Aug 20Rating: 4.0کاربردهای رول بولتکاربردهای رول بولت, نصب رول بولت ,رول بولت ,رول بولت چیست ,تولیدرول بولت ,فروش رول بولت, رول بولت کیمیاصنعت

کاربردهای رول بولت

در ساختمان : نصب پارتیشن و سقفهای کاذب، نصب لوازم بهداشتی در ساختمان، نصب نمای فلزی ساختمان، ریل گذاری آسانسور و پله برقی، نصب ساپورت های تاسیساتی و مکانیکی، نصب تجهیزات بیمارستانی، نصب پنل های پیش ساخته بتنی.

در صنایع سنگین: نصب تجهیزات و ماشین آلات، ریل گذاری خطوط راه آهن و مترو، نصب جرثقیل های سقفی، نصب تجهیزات بنادر و آشیانه هواپیما، دکل های برقی و مخابراتی .

.رول بولت چیست؟ انکر بولت چیست؟تفاوت رول بولت و انکر بولت چیست؟

رول بولت از انواع انکرهای مکانیکی هستند که در قسمت قبلی توضیح داده شد. می توان هر گونه کاشت غیرشیمیایی را در گروه رول بولتها قرار داد. عموما رول بولت Roll Bolt به گونه ای از اتصال پیچ و مهره ای اطلاق میشود که اجزای آن شامل یک پیچ با سر مخروطی شکل است به همراه قطعه ای استوانه ای و مهره و واشر است. درمدلهای جدید قطعه ای پروانه ای شکل جایگزین لوله استوانه ای و واشر آن شده است. در همه انواع رول بولت با سفت کردن مهره و ایجاد حالت کشش در مهره، لوله چاکدار یا پروانه باز شده و اتصال محکمی را بین بدنه رول بولت و مصالح پایه ایجاد میکند. این یکپارچگی ناشی از اصطکاک بین آنهاست. رول بولت ها از نظر تاریخچه بکارگیری مقدم بر انکرهای شیمیایی هستند.

roll bolt
نصب رول بولت:

برای نصب رول بولت ابتدا باید عملیات سوراخکاری انجام شود. دو نکته در سوراخکاری به منظور کاشت یا نصب رول بولت حایز اهمیت است. اول اینکه عمق سوراخ باید کوچکتر از اندازه رول بولت باشد تا جای ضخامت عنصر قابل نصب، مهره ابتدایی رول بولت و همچنین مقداری برای محکم کردن آن وجود داشته باشد. دوم در خصوص قطر سوراخ باید توجه داشت که بر خلاف کاشت شیمیایی قطر سوراخ باید با قطر رول بولت یکسان باشد تا اصطکاک بین آنها حداکثر شده و باربری رول بولت ممکن شود.سپس رول بولت با ضربه چکش به داخل رانده می شود(به اندازه مورد نیاز). و در پایان با بستن مهره و سفت کردن آن در رول بولت کشش ایجاد شده و پروانه انتهایی باز می شود.
انواع رول بولت:

رول بولت بسته به نوع مکانیسم عملکرد و کارایی مورد انتظار انواع مختلفی دارد. شرکت هیلتی محصولات متنوعی را در این حوزه تولید می کند به طور کلی می توان این رول بولتها را از نظر مکانیسم کارکرد به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

1.رول بولت های انبساطی در دو جنس استاینلس استیل و کربن استیل برای بتن بدون ترک، بتن ترک خورده و شرایط بحرانی زلزله مناسب می باشند.

2.رول بولتهای آندرکات: این رول بولتها با اخذ تاییدیه های بین المللی برای شرایط بحرانی خستگی و آتش سوزی عملکرد فوق العاده و قابلیت اطمینانی دارند.

3.رول بولتهای پیچشی: این نوع از رول بولت ها با طیف گسترده و متنوع برای بارهای دایم و موقت طراحی شده اند. برخی از انواع آن برای بتنهای مجوف و سفال نیز قابل استفاده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *