۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شود

۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شودReviewed by پيچ و مهره کیمیاصنعت on Oct 16Rating: 5.0 ۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شود۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شود

پیچ و مهره

۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شود

نورالدین مهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید پیچ و مهره درکشور، گفت: وضعیت تولید پیچ و مهره در ایران بسیار متفاوت با سایر کشور‌های فعال در این صنعت است. بنا به گفته تولیدکنندگان، این صنعت توان رقابت با کشور‌های چین و تایوان را ندارد چراکه قیمت تمام شده تولید داخل بالا‌تر از تولیدات این دو کشور است. :
مهره جسمی حلقه‌ای شکل، گرد یا چند ضلعی است که داخل سوراخش رزوه شده است. مهره‌ها یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر پیچش خود بسته شوند.مهره و پیچ اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح پیچ درون مهره باشد.مهره‌ها معمولاً از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات هستند اما برای پیچ‌های پلاستیکی مهره‌های پلاستیکی هم ساخته شده است .

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۶ هزار نوع پیچ و مهره در جهان تولید می‌شود که این خود نشان دهنده درجه اهمیت این صنعت است. تولیدکنندگان ایرانی تا به امروز توانسته‌اند ۲۵ درصد بازار کشور را در اختیار خود بگیرند اما ۷۵ درصد دیگر به دو کشور چنین و تایوان تعلق دارد.

این فعال صنفی تصریح کرد: تمامی پیچ و مهره‌های تولید شده در داخل در صنعت خودرو به کار گرفته می‌شود چراکه براساس ابلاغیه دولت صنایع خودرو سازی موظف به استفاده از تولید داخل هستند البته باید اعلام کرد که در غیر این صورت به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده مشتریان تمایل زیادی به خرید پیچ و مهره ایرانی ندارند.کیمیاصنعت

بنا به گفته وی صنعت پیچ و مهره یکصد سال پیش به ایران وارد شده و عمر فعالیت صنفی این صنعت نزدیک به ۷۰ سال است.

منبع : ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *