پیچ های دو سر دنده و استاد بولت

پیچ های دو سر دنده و استاد بولتReviewed by پیچ ومهره کیمیا صنعت on Oct 25Rating: 5.0پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت )پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت )

 

پیچ های دو سر دنده و استاد بولت

سه نوع شکل متفاوت از پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) که بطور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرند وجود دارد. معمول ترین نوع این پیچ ها ، پیچ دو سر دنده پیوسته (Continuous thread Stud) میباشند ،که خود بر دو دسته تقسیم میشوند : پیچ های استاد بولت نوع 1 از دو انتها خود اندازه گیری شده و دندانه های آن از نوع UNRC-2A میباشند. پیچ استاد بولت پیوسته نوع 2 از ابتدای دندانه یک طرف سر تا ابتدای دندانه سر دیگر پیچ اندازا گیری شده و نوک آنها نیز تخت و پخ زده شده است. پیچ های استاد بولت پیوسته نوع 2 با توجه به استاندارد ANSI B16.5 تولید شده اند و دندانه های آنها نیز در حالیکه ابعاد آنها از یک اینچ کمتر باشد ازنوع UNRC-2A و در صورتيكه بيشتر از يك اينچ باشد از نوع 8UNR-2A خواهد بود ( این حالت در کارهای با دماها / فشارهای بالا رخ میدهد).

پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) با انتهای قلاویز کاری شده(Tap-end stud)دارای رزوه های متفاوتی در هر یک از دو سر خود میباشند و قسمت بدون رزوه این پیچ ها در وسط اینها قرار دارد. قسمت رزوه دار کوتاهتر اين پيچها داراي رزوه ها از دسته NC5 با انطباق تداخلی و یا از نوع رزوه هایی از دسته UNRC-3A میباشد.55377092 سر پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) پخ زده شده بوده و بگونه ای طراحی شده که بتواند به داخل یک سوراخ رزوه كاري شده رزوه شوند انتهای دیگر این پیچها ( دارای رزوه بیشتر ) دارای رزوه هایی از نوعUNRC-2A بوده و سر آنها نیز پخ زده شده و یا گرد شده میباشدو در این قسمت مهره ها را بکار میبرند. طول اسمی این پیچ ها به طول کلی آنها اطلاق میشود.پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) با انتهای قلاویز کاری شده نوع 1 دارای قسمت رزوه کاری نشده ميباشد. پيچهاي دو سردنده با انتهاي قلاويزكاري شده نوع2 ممكن است داراي قسمت هاي رزوه كاري نشده باشند(رزوه ها از نوع نورد شده ) و یا اینکه کاملا بدنه انها رزوه کاری شده باشد (رزوه ها از نوع برشی ).بدنه این پیچها دارای مینیمم قطر گام ا ز دسته 2A بوده و يا داراي ماكزيمم قطر پايه رزوه اي كه مهره خور ميباشد ، خواهد بود.

پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) با انتهای قلاویز کاری شده نوع 3 دارای تلرانس بدنه اي برابر قطربزرگ رزوه ها از دسته2A میباشند و پیچ های دو سردنده با انتهای قلاویز کاری شده نوع 4 دارای بدنه اي فرز کاری شده با تلرانس بخصوص که مشتری سفارش می دهد میباشند.

پیچ های دو سر دنده ( استاد بولت ) دوبلDouble-end stud:این پیچ ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوان در هر دو سر آنها مهره ها را بکار بست . بدنه در این

پیچ ها دو قسمت با طول مساوی را که دارای رزوه هایی از دسته 2A میباشند را از هم جدا کرد . نوک این پیچ ها پخ زده شده و یا گرد شده میباشند. طول این پیچ ها به طولکلی آنها اطلاق میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *