تولید مهره وپیچ

پیچ آهنی کیمیاصنعت

پیچ آهنی کیمیاصنعت

پیچ های آهنی چه نوع پیچ هایی هستند؟ پیچ های آهنی نوعی از پیچ ها هستند که در گرید های 5.6 و5.8 تولید می شوند و همچنین این پیچ ها در دنده های مختلفی تولید می شوند که هر کدام کاربرد های خاص و متوعی در صنایع مختلف دارند.
نحوه ی تولید پیچ های آهنی بدین گونه می باشد که ابتدا مفتول مخصوص تولید پیچ را کشش کرده و سپس بعد از کشش مفتول در دستگاه های مخصوص تولید پیچ قالب گیری شده و فرم اولیه ی پیچ تولید می شود و سپس بعد از این مرحله نوبت به مرحله ی دنده کاری می رسد که این مرحله مهم ترین قسمت تولید هر پیچی می باشد زیرا اگر کمی کم دقتی شود کل پیچ خراب شده و دیگر قابل استفاده نمی باشد و ضایعات محسوب می شود زیرا دیگر مهره در آن بسته نخواهد شد.
پیچ های آهنی را در دنده های مختلفی تولید می کنند که هر کدام کاربرد خاصی دارند .انواع دنده کاری های پیچ های آهنی نوع دنده ی میلیمتر و دنده ی درشت و همچنین دنده ی ریز می باشد که در بین این ها نوع دنده ی میلیمتر پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین نوع دنده کاری ها می باشد و بیشتر صنعتگران از این نوع دنده استفاده می کنند اما از دو نوع دنده کاری دیگر نیز در صنایع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.
پیچ های آهنی را در گذشته به دو صورت نیم دنده و تمام دنده تولید می کردند که امروزه دیگر این گونه نیست و پیچ های نیم دنده تقریبا منسوخ شده است و دیگر استفاده نمی شود و فقط از نوع تمام دنده ی پیچ های آهنی استفاده می شود.
پیچ های آهنی را به صورت خودرنگ یاگالوانیزه سرد و گرم و داکرومات مورد استفاده قرار می دهند و به دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر پیچ ها دارند بیشتر مورد توجه مردم و صنعتگران قرار گرفته است.09121896961

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *