پيچ و مهره اجزاي جديد سازه ها

پيچ و مهره اجزاي جديد سازه هاReviewed by رحمان غفاری on Nov 1Rating:

پيچ و مهره

پیچ و مهره

پيچ و مهره اجزاي جديد سازه ها و اسكلت هاي فلزي مي باشند كه چند سالی است بطور گسترده در پروژه هاي مهم بزرگ و كوچك كشور مورد استفاده قرار مي گيرند.
گروه صنعتی کیمیاصنعت تولید کننده انواع پیچ و مهره های صنعتی، ساختمانی، لوازم و تجهیزات صنعتی، خانگی و پزشکی بوده و سالهاست در این زمینه فعالیت مستمر دارد.
نقش پیچ و مهره در سازه های فلزی صنعت ساختمان بسیار مورد بحث است و حساسیت های بسیاری در این زمینه وجود دارد زیرا پیچ و مهره جایگزین جوش و اتصالات جوشی که جزء اتصالات جدانشدنی بودند شده است، ازینرو بازرسی و تحویل گیری آنها نیز باید مطابق با سفارش دقیق کارفرما صورت پذیرد. بعضی از دلایل جایگزینی جوش با اتصالات پیچ و مهره ای را می توان بصورت ذیل خلاصه نمود:
– سهولت اتصال در هنگام اجرا و نصب اسکلت فلزی
– سرعت اجرا و هزینه اجرایی کمتر
– عدم نیاز به بازرسی 100 درصد هنگام نصب
– افزایش ضریب اطمینان سازه
– بهبود مقاومت سازه به بارهای لرزشی و مقاومت بیشتر سازه ها در برابر زلزله
– افزایش کیفیت و دقت عمل هنگام نصب
– اجرای برج ها و سازه های پیچیده
– امکان باز نمودن و تغییرات یا در کل تخریب سازه در زمان کوتاه تر

با توجه به تمامی موارد فوق و بسیاری امتیازات دیگر تنها نکته ای که وجود دارد، سفارش صحیح، تأمین محصول با کیفیت از سوی تولید کننده و همچنین تحویلی گیری صحیح و اجرای صحیح است.
مواردی وجود داشته است که کارفرمایان محترم بدون درنظر گرفتن این موارد پیچ و مهره های سازه را خریداری نموده اند و هنگام نصب یا پس از اجرا متوجه شده اند از لحاظ استانداردهای متریالی، ابعادی، گرید محصولات و یا پوشش آنها نکاتی را رعایت ننموده اند که باعث ایجاد اشکالات بسیار شدید در سازه شده است، لذا از کلیه کارفرمایان، سازندگان، پیمانکاران و خریداران محترم خواهشمند است جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتماً با واحد فنی تولید کننده و تأمین کننده پیچ و مهره کلیه مشخصات طراحی را مطرح نمایند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

تعدای از انواع پیچ و مهره های ساختمانی:

T.C بولت

پیچ های شش گوش

پیچ های HV

انکر بولت ها

رول بولت ها (هیلتی)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *