شرح انواع پیچ و مهره

نوع جنس پیچ و مهره ها

نوع جنس پیچ و مهره ها:

در بیشتر مواقع نوع جنس پیچ و مهره بر حسب اعداد و حروف معتبر بین المللی بر روی گل پیچ حک می شود و برای پی بردن

به نوع آلیاژ پیچ و مهره کافی ست معنی اعداد و حروف درج شده بر روی آن را بدانید.این شرکت قادر به تولید تمام گریدهای الیاژدار و استنلس استیل نسوز که تا 3000 درجه سانتی گراد را تحمل می کند هست و هیچ نوع محدودیتی برای ساخت و تولید,پیچ.رده‌ی مقاومتی در پیچ‌ ها بر اساس سختی جنس درگریدهای ۸٫۸، ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹تعریف شده است
شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند.بخش استوانه ای از قسمت انتها تا نوک پیچ را پای پیچ می گویندکه ممکن است کل یا بخشی از آن رزوه شده باشد. به فاصله میان هر شیار با شیار دیگر گام پیچ گفته می شود.

پیچ های قدرت که گاهی محرک های خطی یا پیچ های انتقال نیز نامیده می شوند، برای تبدیل حرکت دورانی مهره یا پیچ به حرکت خطی نسبتا آهسته در امتداد محور پیچ به کار می روند. هدف بسیاری از آنها اخذ مزیت مکانیکی بیشتر است ،مانند جک ها و پرس ها و هدف برخی حصول به جا به جایی دقیق حرکت محوری است.

برخی از پیچ ها شهرت دارند به پیچ های حرارتی یا کوره ای خاصیت این پیچ ها مقاومت و تحمل در مقابل حرارت و دمای بالا هستند را می توان گرید 10/9 و 12/9 را مثال زد.

متریال DIN 1/7225- ASTM435 این متریال دربازار ایران به نام MO40 خرید و فروش میشود.

این نوع جنس بسیار مقاوم وحالت پذیر در فرج گرم می باشد.

مشابه این نوع متریال ASTM435 که دربازار ایران به نام 10B38 خرید و فروش می شودتراش پیچ ها اصولاً دو روش درنظر گرفته شده که عبارتند از:

۱- پیچ تراشی با دور معکوس
۲- پیچ تراشی به کمک ساعت پیچ بری
3.تراشیدن پیچ های داخلی (مهره ها)
4.رولینگ 2توپی(2قرقره)
پیچ های داخلی که همان مهره ها می باشند از نظر دندانه بستگی به نوع دندانه پیچ خارجی داردکه شرح انواع آنها قبلاً داده شده است.اکنون می پردازیم,بشرح تراشیدن پیچ های داخلی

برای اینکه مهره ای جهت پیچ مشخصی بسازیم لازم است که ابتدا آن را به اندازه معینی با مته سوراخ نموده و یا با تراش آنرا داخلی تراشی نمائیم برای این منظور بایستی قطر مته یا اندازه داخلی مهره را محاسبه نموده سپس به همان اندازه با مته سوراخ و یا داخل تراشی نمائیم اصولا برای اینکه مهره ساخته شده روی پیچ بخوبی حرکت نماید و باید میان قطر داخلی پیچ و قطر داخلی مهره فضای آزادی بنام لقی Clearance پیشبینی شود یعنی مهره را بامته ای که قطرش از قطر داخلی پیچ بزرگتر است سوراخ نمائیم درنتیجه مهره می تواندآزادانه بدون لقی روی پیچ حرکت کند همچنین این عمل از شکستن قلاویز ضمن قلاویزکاری جلوگیری خواهندنمود.مقدار فضای آزاد یعنی اضافه اندازه قطر داخلی سوراخ مهره از قطر داخلی پیچ بستگی به جنس مهره دارد.این مقدار برای فلزات معمولی مانند فولاد کم کربن و بسیاری ازآلیاژهای مس در حدود گودی دنده یعنی انتخاب می شود ولی برای فلزات سخت این مقدار فضای آزاد از هر طرف برابر درنظر گرفته شده است.

اگر قطر داخلی مهره را با T نشان دهیم می توان اندازه قطر مته را از رابطه زیر به دست آورد.

کیمیاصنعت تامین كننده و تولید كننده انواع پیچ و مهره و واشر آلات فلزی با كاربرد در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی.
تهیه و توزیع انواع پیچ و مهره :
پیچ و مهره ماشینی رزوه دار Thread Machine Screws
پیچ و مهره ماشینی Machine Screws
پیچ و مهره حمل و نقلی Carriage Bolts
پیچ و مهره شش گوشه Hex Bolts
پیچ و مهره آلن Screws Allen
و سایر انواع پیچ و مهره …
برای تهیه انواع پیچ و مهره مرغوب وبا قیمت مناسب با کیمیاصنعت تماس بگیرید .کیمیاصنعت سفارشات شما را در اسرع وقت برای شما تهیه می نماید . رضایت مشتریان هدف ماست .
اهمیت صنعت پیچ و مهره برای کلیه صنایع فنی مهندسی

امروزه تمامی صنایعی که در کل دنیا فعالیت میکنند به صنعت پیچ و مهره نیازمند هستند
برای مثال کوچک ترین پیچ و مهره های ساعتی که در دستان شما است را در نظر بگیرید تا تراشه موجود در گوشی و کامپیوتر های شما و یا صنایع بزرگ تر از جمله موتورسازی، ماشین‌سازی، لوازم خانگی، در و پنجره‌سازی، صنعت الکترونیک و… همگی نیازمند این صنعت پیچ و مهر نیازمند هستند.
شاید بسیاری از افراد فکر کنند پیچ و مهره‌سازی صنعتی کوچک و بی‌اهمیتی است اگر این صنعت مادر نباشد چرخه صنایع به طور کلی زمین زده می‌شود.
با این حال به صنعت پیچ و مهره بها نمی‌دهند و به زیرساخت‌های آن توجه نمی‌شود در حالی که اگر پیچ و مهره ‌های دستگاه‌ها شل شود دیگر کاربرد نخواهند داشت؛ چراکه یکی از پایه‌های صنایع کشور است.
به عنوان مثال در یک دستگاه خودروی سواری نزدیک به ۱۲۰ نوع پیچ و مهره استفاده می‌شود.
صنعت پیچ و مهره در گروه اتصالات قرار می‌گیرد و نزدیک به ۶ تا ۷ هزار نوع پیچ و مهره وجود دارد.

کیمیاصنعت تولیدکننده انواع پیچ ومهره02155377092
انواع پیچ و مهره, پخش پیچ و مهره, پیچ و مهره, تولید كننده انواع پیچ, تولیدکننده پیچ ومهره, خریدپیچ و مهره, صنعت پیچ و مهره, فروش پیچ و مهره, کیمیاصنعت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *