صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت

صالحی‌نیا اعلام کرد

راهکار وزارت صنعت برای رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی با خارجی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش کیفیت کالاهای داخلی راهکار رقابت با تولیدات خارجی در دوران پس از تحریم است.

به گزارش قدس آنلاین، محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بخش‌های مختلف صنعت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، عنوان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت به سرمایه‌گذاری به‌ویژه در دوران پس از تحریم از منظری نگریسته می‌شود که بتوان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در کالاهای مصرفی، مصرفی بادوام، واسطه‌ای و سرمایه‌ای یک زنجیره مناسب از تامین تشکیل داد.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی فراهم کرد تا بسیاری از مشکلات بخش صنعت کشور به دست متخصصان داخلی حل شود، اظهار کرد: در ظرفیت‌های پس از تحریم نیز باید به گونه‌ای عمل شود که توان رقابت با کالاهایی که در سطح دنیا تولید می‌شود وجود داشته باشد که این امر با ارتقای کیفیت محصولات استاندارد محقق می‌شود.
صالحی‌نیا در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از سرمایه‌گذارانی که از اعتبارات شهرستانی استفاده می‌کنند پروژه‌های خود را نیمه‌تمام رها کرده و تسهیلات اخذ شده را در محل‌های دیگر هزینه می‌کنند؟ گفت: این موضوع ممکن است گاهی مواقع مصداق جزئی داشته باشد ولی در سطح عام صحیح نیست، زیرا سرمایه‌گذاری که اقدام به سرمایه‌گذاری در مکانی می‌کند خواهان به نتیجه رسیدن طرح خود است و گاهی نیمه‌تمام ماندن طرح‌ها می‌تواند دلایل دیگری از جمله مشکلات ناشی از تحریم و تعدیل منابع مالی داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت این است که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری برسند، خاطرنشان کرد: همواره در کشور شاهد هستیم که در مناسبت‌های مختلف بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری می‌رسند و پس از بهره‌برداری نیز همواره مورد توجه و نظارت مسئولان و تشکل‌های مختلف قرار دارند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *