روغن کاری سیم بکسل آسانسور و نحوه انجام آن

روغن کاری سیم بکسل آسانسور و نحوه انجام آنReviewed by پيچ و مهره کیمیاصنعت on Oct 10Rating: 5.0روغن کاری سیم بکسل آسانسور و نحوه انجام آنروغن کاری سیم بکسل آسانسور و نحوه انجام آن

روغن کاری سیم بکسل آسانسور و نحوه انجام آن

wire-rope-lubricants

  به منظور حفاظت از سیم بکسل در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک و زنگ زدگی و کاهش نیروی اصطکاک بین مفتول ها و رشته ها در حین پروسه تولید ، روغنکاری شده و همچنین مغزی طناب فولادی بعلت اهمیت نقش آن از روغن اشباع می شود . نوع روغنکاری بنابر جنس مفتول، کاربرد سیم بکسل  و شرائط اقلیمی  محل مورد استفاده  سیم بکسل متفاوت خواهد بود و همچنین جهت کارآیی بهتر در مدت طول عمر مفید سیم بکسل نیز، روغنکاری آن باید در فواصل زمانی منظم ادامه یافته تا با جایگزینی روغن از دست داده در اثر استفاده و مرور زمان ،بیشترین حفاظت در برابر زنگ زدگی و سایش و خوردگی درونی بعمل آید.

روغنکاری سیم بکسل فولادی بهتر است در محلی صورت گیرد که رشته ها کمی از هم باز می شوند مثل هنگامی که سیم از روی قرقره عبور می کند یا روی قرقره پیچیده می شود. در این صورت روغن بهتر جذب سیم می شود.

روغنی که برای روغنکاری سیم بکسل فولادی مورد استفاده قرار می گیرد باید براحتی در طناب نفوذ کند، قسمتهای داخلی و سطح خارجی آن را بپوشاند، با آب شسته نشود و در برابر زنگ زدگی از طناب محافظت نماید.

برای روغن کاری سیم بکسل بهتر است از روغن صنعتی اس .آ .ای.   ۱۰ تا ۴۰ استفاده شود تا به راحتی به لایه های سیم بکسل نفوذ کند.

برای این کار بهتر است یک پارچه را کمی به روغن مذکور آغشته کرده و بر روی سیم بکسل بکشید .

ولی باید توجه داشت که سیم بکسل نباید بیش از حد چرب شود زیرا که باعث لیزی و سر خوردگی شده و همچنین چربی بیش از حد موجب جذب گرد و غبار بروی سیم و بالارفتن اصطکاک و سایش و خوردگی میشود.

توصیه میشود این امر توسط شرکتهای تعمیر کار و نگهدارنده آسانسور در طی بهره برداری انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *