تاریخچه سیم بکسل آسانسور

تاریخچه سیم بکسل آسانسورReviewed by تاریخچه سیم بکسل آسانسور on Oct 10Rating: 5.0تاریخچه سیم بکسل آسانسورتاریخچه سیم بکسل آسانسور

تاریخچه سیم بکسل آسانسور – سیم بکسل آسانسوری    کیمیاصنعت :02155377092

استفاده از ریسمان و طناب برای فعالیت های روزمره انسانها طی قرون و اعصار،, قدمتی کهن دارد، شاید به ماقبل تاریخ برسد، ,زمانی که انسانهای اولیه برای انجام چفت و بست،, اتصالات، کشیدن و حمل و بالابردن اجسام ,(به شیوه بالابر های امروزی) از چیزی شبیه طناب استفاده می کردند.,

این احتمال وجود دارد که استفاده انسانهای پیشین ا,ز چیزی شبیه”طناب” به صورت طبیعی و از فیبر گیاهی، ,مانند درخت انگور، الیاف درخت خرما و امثالهم بوده، طی اکتشافی که منجر به پیدا شدن فسیلی از یک قطعه شبیه طناب,“Probably two- Ply land rope of about 7mm diameter” در یکی ازغارهای“Lascaux” شد،, پس از بررسی کارشناسان بر روی فسیل نشان داد که:,

قدمت وجود طناب حدود 15.000 سال قبل از میلاد تخمین زده شود.,” مصریان باستان احتمالا” از اولین تمدنهایی بودند که با شیوه های گوناگون ,موفق به ساخت طناب از پاپیروس,، پوسته های درخت خرما، کتان، نی،, چرم و پوست و موی حیوانات شدند،, در این صورت تولید طناب به حدود 3.500 الی 4.000 سال قبل از میلاد باز می گردد. ,در قرون میانه (بین قرن 13 تا 18) از طناب یا اصطلاحا” “Ropewalksبه جز کارهای روزمره،, در معادن و دریانوردی و ساختمان سازی (به شیوه بالابر) استفاده می شد.

سیم بکسل آسانسوری

wire_1

لئوناردو دا وینچی طراح و معمار مشهور ایتالیایی Leonardo da Vinchi طراحی دستگاه بافت طناب را تهیه کرد که مانند بسیاری از طرحها و اختراعات وی هرگز ساخته نشد.

در سال 1586 دومینیکو فونتانا (Domenica Fontana) موفق شد با استفاده از طناب های ضخیم و دست ساز ستون سنگی هرمی شکلی که از سنگ گرانیت قرمز تراشیده شده بود و وزن آن بالغ بر 327.000 کیلو گرم، با ارتفاعی حدود 25.5 متر را با کمک نیروی 900 نفر مرد به همراه 150 اسب و 47 بالابر دست ساز، در وسط میدان سنت پیترز رم (Rome’s Sainpeter’s Square) مستقر نماید، در آن زمان حرکت دادن و بلند کردن و سر پا نگه داشتن سنگی به این عظمت و سنگینی شاهکاری بی نظیر بوده است.

towing_wires

( در مورد این سنگ حکایت می کنند که، این سنگ گرانیت قرمز مربوط به 13 قرن قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) می باشد که در فرن اول میلادی به رم انتقال داده یافته.) و نصب آن در میدان سنت پیترز رم در زمان حکومت پاپ Siwtus V انجام شده است.

·         چه زمانی طناب های نخی و کنفی تبدیل به سیم بکسل شدند؟

سایت پارس لیفت تمام اهتمام خود را جهت گردآوری اطلاعات بکر و دست اول بکار گرفته و با تحقیقات گسترده و مداوم تلاش نموده تا در این عرصه خدمتی هر چند کوچک به خانواده بزرگ صنعت آسانسور و علاقمندان به این صنعت و تمامی جویندگان اخبار و اطلاعات علمی انجام نماید، مطمئنا” در این مسیر امکان کاستی و لغزش وجود دارد، لذا از کلیه عزیزانی که با بزرگمنشی این کاستی ها را متذکر می شوند، کمال تشکر و سپاس را دارد.

نخستین سیم بکسل تابیده شده توسط “ویلهلم آگوست ژولیوس آلبرت” “Wihelm August Julius Albert” آلمانی اختراع شد. “آلبرت به عنوان مخترع سیم بکسل شناخته می شود.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *