پيچ و مهره برتر از جوشکاري

تولید پیچ و مهره سفارشی

تولید پیچ و مهره سفارشی

کارخانه پیچ ومهره کیمیاصنعت هم اکنون ، تولید پیچ فولادی از سایز M24 تا M48 را با روش فورج گرم و سایز M24 به پایین را با روش فورج سرد در گرید های 8.8 و 10.9 را در دستور تولید انبوه دارد . آزمایشگاه اتصالات نوین مستقر در کارخانه وظیفه کنترل کیفیت پیچ ها بر اساس استانداردهای روز دنیا را بعهده دارد . که آزمون کششی ، سختی ، تعیین گرید از آن جمله می باشند . پیچ های گرید 10.9 نسبت به پیچ گرید 8.8 از سختی بالاتری برخوردار هستتند و پیچ های سر شش گوش HV سختی 10.9 را دارند . اما نسبت به پیچ های فولاد 10.9 معمولی سر بزرگتری دارند . مواد اولیه بکار گرفته شده در گرید 8.8 ، CK45 می باشد و برای پیچ سر شش گوش 10.9 از متریال MO40 استفاده می شود MO40 همان متریالی است که برای ساخت استاد بولت ها از آن استفاده می کنند . اما برای گرید 12.9 از VCN استفاده می شود که متاسفانه مواد اولیه آن در کشور ما به سختی یافت می شود .

اغلب پیچ های فولادی پوشش فسفات سیاه دارند که در مقاله پوشش فلزات توضیحات کامل داده شده است

وقتی به دنبال تولید کننده ای برای ساخت پیچ های غیر استاندارد هستید(منظور از پیچ سفارشی پیچی است که ابعاد آن در لیست کتابهای استاندارد نیست و نیاز به طراحی دستی برای تولید آن می باشد.) مشاوره طراحی می بایستی از اولویت های اولیه شما باشد. صرف نظر از صنعت مورد مصرف و درخواست شما ، محصولی که قصد خلق آزاد دارید باید از اجزایی با بهترین کیفیت تهیه شود و این اجزای تشکیل دهنده بایستی جهت درخواست سفارشی شما طراحی و ساخته شوند. در واقع شما برای اینکه بتوانید از پیچ های استاندارد استفاده کنید نمی توانید و نباید طراحی محصول خود را تغییر دهید.

بهر حال وقتی تصمیم ساخت پیچ های سفارشی گرفته شود قضیه می تواند پیچیده تر و مشکل تر از آنچه که در ابتدا توقع داشته اید باشد.این مشکلات و پیچیدگی ها مخصوصا حین مرحله طراحی چنین فرایندی نمود پیدا خواهد کرد.

صرف نظر از نوع مشاوره طراحی که نیاز دارید ، چه طراحی پیچ های روی کاغذ یا فقط کمک در انتخاب جنس یا پوشش پیچ و مهره ، سازنده ای را که برای همکاری انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در هدف شما که همان پیچ و مهره های تولید شده نهایی هستند خواهد داشت. در اینجا سه دلیل عمده که چرا پشتیبانی طراحی در ساخت پیچ و مهره های سفارشی مهم هستند را برسی می کنیم:

1-محاسبات صحیح پیچ و مهره برای سفارش شما:

تولید پیچ و مهره از روی نقشه شما کار آسانی نیست. محاسبات بایستی دقیق باشند. هر گونه محاسبات نا درست می تواند پیچ مهره را بلا استفاده کند. آیا واقعا می خواهید با قبول تمام مسئولیت های طراحی پیچ و مهره چنین ریسکی را بپذیرید؟ زمانی که در طول مراحل طراحی کمک داشته باشید می توانید اطمینان حاصل کنید پیچ و مهره ه هایی که بابت آنها به تولید کننده پیچ و مهره هزینه پرداخت می کنید برای محصول منحصر به فرد شما کاملا مناسب هستند. نیروی وارده ، محیطی که پیچ در آن استفاده می شود و اندازه محصول همگی برای حصول اطمینان از اینکه شما بهترین پیچ را بدست می آورید مد نظر قرار می گیرد.

2-برای انتخاب گزینه های زیادی وجود دارد.

حتی پس از اینکه محاسبات پیچیده انجام شد، فرایند طراحی به اتمام نرسیده است.هنوز بایستی برای پیچ و مهره ها جنس پیچ و مهره و نوع پوشش پیچ و مهره را انتخاب کنید. و با این همه گزینه که باید انتخاب از بین آنها صورت پذیرد (در حالی که بعضی از آنها اصلا به کار نمی آید ،بعضی بد نیست و بعضی ممکن است کاملا برای هدف شما گزینه مناسبی باشد) از کجا می دانید که کدام گزینه برای شما مناسب ترین خواهد بود؟ برای مطمئن شدن از اینکه گزینه مناسب را از بین موارد متنوع و گسترده ای انتخاب کرده اید، باید نگاهی خود را به سازنده پیچ و مهره ای با داشتن پرسنل متخصص طراحی معطوف کنید.آنها می توانند به شما کمک کنند که تمام موارد را در نظر بگیرید و شما را جهت گرفتن بهترین تصمیم برای رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

3-صرفه جویی از هر جهت:

فرقی نمی کند از چه زاویه به آن نگاه کنید اما کار کردن با یک تولید کننده پیچ و مهره قدرتمند با تجربه و دانش فناوری روز که در طراحی پیچ و مهره به شما کمک کند به صرفه جویی منجر خواهد شد. قطعا در ابتدا در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. تصور کنید که در مراحل طراحی اشتباهی صورت بگیرد و پیچی نا مناسب با محصول شما ارسال نشود قطعا هزینه های تهیه مجدد نقشه و نیز تولید مجدد و حمل ونقل آن بسیار زیاد خواهد بود پس علاوه بر مسئله هزینه زمان نیز در تولید پیچ و مهره از دست خواهد رفت بنابر این کمک گرفتن از مشاور طراحی پیچ و مهره در همان شروع فرایند طراحی ضمن صرفه جویی هزینه ها در وقت شما نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در پایان و پس از حفظ سرمایه و وقت موضوع حفظ اعتبار نیز بسیار مهم خواهد بود قطعا اگر در تحویل محصولات خود تاخیر کنید و یا به تراز آن بخاطر استفاده از پیچ و مهره های نامناسب محصول بی کیفیتی را به مشتریان خود ارائه کنید به اعتبار خدشه های جبران ناپذیری وارد کرده اید.

ریسک نکنید و طراحی پیچ و مهره های سفارشی را به تنهایی انجام ندهید. از امتیاز مشاور طراحی که از سوی تولید کننده پیچ و مهره شما ارائه می شود استفاده کنید تا مطمئن شوید که پیچ و مهره مناسبی برای محصول خود تهیه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *